۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین از سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷
کد خبر: ۳۱۳۲۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۴/۵ ساعت: ۱۲:۰ ↗ لینک کوتاه

در آستانه برگزاری کنکور۹۷؛

از سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷

تمام اطلاعاتی که یک داوطلب برای حضور در آزمون سراسری سال ۹۷ باید بداند، در این بسته خبری توضیح داده شده است.

از سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، سریال کنکور از سال ۱۳۴۸ و با شرکت ۴۷ هزار ۷۰۳ نفر داوطلب و علی رغم گمانه زنی‌ها برای حذف آن تاکنون این آزمون پابرجاست و امسال دوره پنجاهم آن در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد که براساس اطلاعات حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش برای یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۴۷ نفر داوطلب، کارت ورود به جلسه کنکور صادر شده است.

رعایت برخی نکات در این روز‌های باقی مانده بری داوطلبان کنکوری ضروری است نکاتی از قبیل چگونگی مدیریت زمان، توصیه غذایی و کنترل هیجانات تا ضوابط اداری که برای آزمون دادن باید مورد توجه قرار گیرد.

از سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷

آخرین زمان دریافت کارت ورود به جلسه

در کنکور سراسری سال ۹۷ تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۴۷ نفر داوطلب، کارت ورود به جلسه کنکور صادر شده است.

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری سال ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور تا پایان روز چهارشنبه ششم تیرماه ادامه دارد و داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی شرکت کردند باید به ازای رشته‌های شرکت کرده کارت ورود به جلسه دریافت کنند.

داوطلبان برای دریافت کارت باید از یکی از روش‌های شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل: شماره پرونده، نام خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) یا اطلاعات ثبت‌نامی‌اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه کنند.

همچنین برای رفع نقص و ویرایش بعضی از بند‌های کارت ورود به جلسه مانند نام، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه وغیره نیاز به مراجعه حضوری داوطلب نداشته و با مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد داوطلب چنانچه اشکالاتی از جمله نداشتن عکس  یا فاقد مهر بودن عکس واضح نبودن عکس را در کارت شرکت در آزمون خود مشاهده کرد، مراجعه حضوری ضروری است.

از سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷

آزمون سراسری سال ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.

شرایط حضور در جلسه آزمون

نام و نشانی حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص شده است و داوطلبان در زمان مناسب نسبت به شناسایی محل آزمون و بر اساس آدرس حوزه‌های امتحانی که بر روی کارت شرکت در آزمون درج شده است و با در نظر گرفتن و پیش‌بینی مؤلفه‌های تأثیرگذار از جمله ترافیک، محل مناسب برای پارک وسیله نقلیه  در محل حاضر شوند.

درب حوزه‌های امتحانی صبح‌ها رأس ساعت  (هفت صبح) و بعدازظهر‌ها رأس ساعت (دو نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد و فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهر‌ها رأس ساعت ۱۵:۰۰ است بنابراین ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی امکانپذیر نیست

لازم به تاکید است که از ورود داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه نداشته باشند، به جلسه آزمون جلوگیری می‌شود.

از سیر تا پیاز چگونگی حضور در آزمون سراسری ۹۷

توزیع دفترچه سوالات و پاسخنامه

 از زمان استقرار در محل و صندلی مشخص شده، به داوطلب دفترچه و پاسخنامه در قالب یک بسته شخصی‌سازی تحویل می‌شود پس از دریافت بسته مربوط و قبل از باز کردن، ابتدا باید شماره داوطلبی و مشخصات مندرج بر روی آن با شماره داوطلبی مندرج بر روی صندلی و همچنین مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه شود و در صورت مشاهده تفاوت، بی‌درنگ موضوع به نزدیک‌ترین مراقب در جلسه آزمون اطلاع رسانی شود.

پس از اطمینان از صحت مندرجات بسته حاوی سوال و پاسخنامه لازم است در زمان مقرر و با اعلام بلندگو داوطلب  اقدام  به باز کردن پوشش پلاستیکی کرده و با خارج کردن پاسخنامه امتحانی و دفترچه سوال کد دفترچه سوال را با کد درج شده در قسمت بالای پاسخنامه مقایسه کرده و در صورت مشاهده اختلاف موضوع را به نزدیک‌ترین رابط یا مراقب اطلاع دهید سپس مشخصات خود را در ذیل «پاسخنامه» و همچنین «در قسمت مربوط به قبل از شروع سوال در دفترچه» درج و محل مربوط را امضاء کنید.

چنانچه زودتر از زمان مشخص شده داوطلبان مایل به تحویل دفترچه‌ها و پاسخنامه‌ها بودند موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب اطلاع داده تا در صورت موافقت با ترک جلسه آزمون و با رعایت حق و حقوق سایر داوطلبان، در کمال آرامش و سکوت و پس از تحویل دفترچه سوالات آزمون و پاسخنامه به مراقب مربوط، جلسه آزمون را ترک نمایید ضمنا تأکید می‌شود برچسب صندلی را برداشته و تا اعلام نتایج آن را حفظ کنید.

انتخاب رشته اعلام نتایج

انتخاب رشته توسط داوطلبان از طریق سایت اینترنتی سازمان در دهه دوم مرداد ماه سال ۱۳۹۷ انجام خواهد شد. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، لازم است با توجه به نتایج مندرج در کارنامه مذکور، شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای شماره ۱ و ۲ آزمون و اطلاعیه‌های رسمی سازمان که از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان منتشر می‌شود، در مدت زمانی که تعیین می‌شود اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنند.

 تمام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، در صورت قبولی به شرط دارا بودن دیپلم کامل ثبت‌نام نظام قدیم و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی نظام جدید حداکثر تا تاریخ 31 شهریورماه اجازه ثبت‌نام و ادامه تحصیل در رشته مربوطه را خواهند داشت.

اعلام نتایج نهایی

گزینش علمی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ بعد از اتمام مدت زمان انتخاب رشته، بر اساس نمرات علمی اکتسابی هر یک از آنان، شرایط و ضوابط مربوطه، انتخاب رشته هر داوطلب با توجه به سایر شرایط و مقررات اعلام شده، انجام و نتایج نهایی در نیمه دوم شهریور ماه سال ۱۳۹۷ از طریق سایت اینترنتی سازمان منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان