۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین هیچ حاشیه امنی برای مفسدان اقتصادی قائل نیستیم
کد خبر: ۳۱۱۷۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

هیچ حاشیه امنی برای مفسدان اقتصادی قائل نیستیم

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: قوه قضاییه گام‌های بلندی برای مبارزه با فساد برداشته است؛ در استان نیز با مفسدان اقتصادی برخورد می کنیم و هیچ حاشیه امنی برای مفسدین اقتصادی وجود ندارد.

هیچ حاشیه امنی برای مفسدان اقتصادی قائل نیستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قصاییه در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی دهی جامعه اظهار کرد: نقش رسانه در راستای احقاق حقوق و رعایت عدالت بسیار کم نظیر است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: دستگاه قضایی و دادگستری با بحث عدالت و تحقق آن عجین است؛ چراکه جایگاه عدالت از نگاه معارف دینی ما در نظام تکوین و تشریع بسیار حائز اهمیت است و اساس عالم هستی بر اساس عدالت است.

وی ادامه داد: در مقام اجرای عدالت و تامین حقوق فردی و اجتماعی نیز باید مدیران متعهد و متخصص به کار گرفته شود که عادلانه احکام را رعایت و اجرایی کنند و نسبت به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

قدرتی تصریح کرد: عدالت در طول تاریخ یک امر مطلوب و مورد مطالبه همه جوامع بشری بوده است اما این گوهر ناب و گمشده جامعه بشریت به صورت کامل و گسترده در سطح جهان تحقق نیافته است.

این مسئول با اشاره به سیاست کلی قوه قضاییه ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بزرگانی همچون شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه عدلیه مطرح شدند و گام های بلندی را برداشتند که البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: دستگاه قضایی اگر اصلاح شود همه دستگاه ها هم اصلاح می‌شوند چراکه در بحث احقاق عدالت دستگاه قضایی محور است و به عنوان چشم بیدار حکومت اسلامی ناظر بر عملکرد همه قوا و دستگاه ها و ادارات در کشور است‌.

وی با بیان اینکه استقلال دستگاه قضایی ضامت تحقق عدالت در جامعه است، بیان کرد: دستگاه قضایی باید مستقل، بی طرفانه، عالمانه و منصفانه عمل کند و فضای محاکمه باید طوری باشد که فرد متهم بدون ترس حقایق را بیان کند و در واقع حقوق متهم هم باید در بحث دادرسی رعایت شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تاکید بر برخورد قاطعانه دستگاه قضاییه با مفسدان عنوان کرد: دستگاه قضایی و دادگستری براساس سیاست‌های کلی قضایی در راستای احقاق حق تلاش دارند.

این مسئول تصریح کرد: قوه قضاییه گام‌های بلندی برای مبارزه با فساد برداشته است که برخی منافعشان به خطر افتاد، در استان نیز با مفسدان اقتصادی برخورد می کنیم و هیچ حاشیه امنی برای مفسدین اقتصادی وجود ندارد.

قدرتی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش رسانه بیان کرد: نخستین همایش «نقش دستگاه قضایی و رسانه در احیای حقوق عامه» در استان قزوین برگزار می‌شود و آمارها نشان می‌دهند که در طی سه سال اخیر بیشتر از دو تا سه پرونده برای اصحاب رسانه تشکیل نشده است.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی به دنبال مچ گیری از اصحاب رسانه نیست البته خبرنگاران نیز باید در مورد صحت و سقم مطالب، اطلاعات لازم را کسب کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کسانی می‌خواهند که دستگاه قضاییه را ناامن کنند بنابراین مردم باید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: همکاران قضاییه انسان‌های شایسته ای هستند که برای تحقق حق تلاش دارند البته ممکن است در این مسیر خطا و اشتباهی هم رخ دهد اما همه تلاش مسئولان ذی ربط تحقق عدالت است.

قدرتی تصریح کرد: درب دستگاه قضاییه در استان به روی مردم باز است و همه همکاران هم وظیفه دارند به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کنند ضمن اینکه صندوق شکایات هم در دادگستری‌ها نصب هست تا مردم مسایل و مشکلات خود را بیان کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم گام‌های بلندی در راستای حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه برداریم.

در این نشست همچنین حجت الاسلام عبداللهی معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین به تشریح برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان پرداخت.

وی عنوان کرد: اول تا هفتم تیر ماه به مناسبت شهادت دکتر بهشتی، معمار دستگاه قضایی و یاران وفادارش به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متعددی برنامه‌ریزی شده است که از جمله آن دیدار با وکلاء و کارشناسان دادگستری، بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، دیدار مردمی با مردم شریف آباد، برگزاری شورای پیشگیری از وقوع جرم، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان