۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نتایج ورود سازمان بازرسی به بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز به زودی اعلام می‌شود
کد خبر: ۳۱۱۶۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بازرسی:

نتایج ورود سازمان بازرسی به بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز به زودی اعلام می‌شود

سراج گفت: امسال بر اساس فرامین رهبری در چهار بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز وارد شدیم و اقدامات اساسی انجام دادیم.

نتایج ورود سازمان بازرسی به بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز به زودی اعلام می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، ناصر سراج در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های سازمان بازرسی در سال جاری گفت: برنامه‌های بازرسی به دو بخش ویژه و جاری تبدیل می شود که در قسمت برنامه های ویژه و تعریف نشده بازرسی ها انجام می شود.

وی افزود: بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز چهار بازاری است که سازمان بازرسی به آن ورود کرده است. در رابطه با سکه هفت میلیون و ششصد هزار ثبت نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، پنج درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک‌ میلیون سود دارد.

سراج در خصوص عملکرد بازرسی در سال گذشته گفت: بیش از ۵ هزار شکایت به سازمان بازرسی واصل شده است که حاکی از افزایش ۱۳ درصدی است.

رییس سازمان بازرسی در خصوص ثبت مناقصات گفت: ۸ هزار و ۵۹۵ مناقصه به طور فیزیکی بررسی شد.

سراج در خصوص گزارش های خروجی از سازمان بازرسی گفت: ۹ هزار و ۸۰۷ مورد خروجی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته اش ۲ هزار گزارش افزایش داشتیم.

وی در خصوص افزایش قیمت خودروها گفت: به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان، خودرو ۲۰۰۸ ، ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ۳۰ میلیون تومان گران شد.در همین ارتباط سازمان ورود و سایت هایشان را بررسی کرد. امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

سراج ادامه داد: معتقدیم این قیمت ها حبابی است و واقعی نیست؛ مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود. فردا دوشنبه جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادیرا داریم که نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ۴ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.

وی به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ۴ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است. هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

رئیس سازمان بازررسی تصریح کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند؛ امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت ها را به قیمت واقعی برسانیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: درخصوص جلوگیری از تصرفات و تخریب اموال و تغییر کاربری در سال 96 به میزان 38 مورد و به ارزش 100 میلیارد و 676 میلیون و 990 هزار ریال به مساحت 5 میلیون و 838 هزار و 368 متر مربع داشتیم.

قاضی سراج افزود: در خصوص اثربخشی های مالی در سال 96 هم درخصوص وصول مطالبات و یا انتقال وجوه 30 هزار میلیارد و 705 میلیون ریال بود که 528 میلیارد ریال و 99 هزار یورو درخصوص استرداد وجوه و اموال بود و 722 میلیارد ریال و 16 هزار میلیون و 700 هزار یورو در بحث جلوگیری از تضییع اموال، هزار و 373 میلیارد ریال در بحث جلوگیری از فرار مالیاتی، 241 میلیارد ریال در بحث جلوگیری از قاچاق و هزار و 514 میلیارد ریال افزایش درآمد دولت داشتیم.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان