۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۷۰ درصد جمعیت شهری استان در معرض کمبود آب قرار دارند/ شهروندان صرفه‌جویی کنند
کد خبر: ۳۱۱۶۸۲ نویسنده: مهدی حسین خانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۸ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:

۷۰ درصد جمعیت شهری استان در معرض کمبود آب قرار دارند/ شهروندان صرفه‌جویی کنند

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت:۷۰درصد جمعیت شهری استان قزوین شامل ۶۸۳ هزار نفر در قزوین، محمدیه و مهرگان، آبیک و تاکستان با آغاز فصل گرما با تنش کمبود آب مواجه هستند.

۷۰ درصد جمعیت شهری استان در معرض کمبود آب قرار دارند/ شهروندان صرفه‌جویی کنند
مهدی حسین خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: نرم استاندارد کارکرد چاه‌ها و تاسیسات استحصال آب 15 ساعت در شبانه روز است که به دلیل شرایط خاص بالارفتن مصرف و کاهش حجم آبدهی چاه‌ها، این کارکرد به 24 ساعته می‌رسد.

وی افزود: میزان آب شرب مورد نیاز شهر قزوین در ایام گرم به 1676 لیتر در ثانیه است که حداکثر توان تولید آب 1200 لیتر بوده و در این خصوص 476 لیتر کمبود آب بوجود می‌آید.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اذعان کرد: 70درصد جمعیت شهری استان قزوین شامل 683 هزار نفر در شهرهای قزوین، محمدیه و ناحیه شهری مهرگان، آبیک و تاکستان همزمان با آغاز فصل گرما با تنش کمبود آبی بخش شرب مواجه بوده و لزوم رعایت مدیریت مصرف آب در این ایام بسیار ضروری است.

حسین خانی تصریح کرد: در شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان، نیاز آبی 438 لیتر در ثانیه است که در این خصوص 98 لیتر در ثانیه کمبود وجود دارد.

وی در مورد وضعیت تامین آب شرب شهر تاکستان گفت: در این شهر طی روزهای گرم سال  295 لیتر در ثانیه مورد نیاز است که حداکثر توان تولید آب در این شهر 275 لیتر در ثانیه بوده و 20 لیتر در ثانیه کمبود وجود دارد.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان در مورد وضعیت تامین آب شرب شهر آبیک عنوان کرد:  با توجه به ظرفیت سازی صورت گرفته تنها 11 لیتر در ثانیه در این شهر کمبود آب طی ایام گرم سال وجود دارد.

وی اذعان کرد: برای گذر از بحران کمبود آب شرب رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب شرب به ویژه در ایام گرم سال بسیار ضروری است.

معاون بهره برداری شرکت آبفای استان با توجه به محدودیت منابع آب قابل شرب اضافه کرد: برای رفع کمبود آب بوجود آمده علاوه بر اقدامات فرهنگی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اقدامات فنی و بهره برداری در افزودن منابع جدید آبرسانی در شهرهای مذکور و حفر و تجهیز چاه های جدید در حال انجام است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان