۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا عربستانی‌ها از تیم ملی ایران حمایت کردند؟
کد خبر: ۳۱۱۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۷ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های عجیب بازی ایران- مراکش

چرا عربستانی‌ها از تیم ملی ایران حمایت کردند؟

عربستانی‌ها که از به سخره گرفته شدن کشورشان از سوی مراکشی‌ها بعد از باخت مقابل روسیه بسیار ناراحت بودند، با ابراز دوستی با ایرانی‌ها، با پیام‌های دوستانه برد مقابل مراکش را تبریک گفتند. در این توییت‌ها آمده است: «تبریک ایران. سعودی‌ها به شما افتخار می‌کنند»، «به ایران برای پیروزی مقابل مراکش تبریک می‌گویم واقعاً امروز خوشحالم»، «تبریک به همه مردم ایران»، «چه روز زیبایی»، «تبریک ایران. ادامه دهید.

چرا عربستانی‌ها از تیم ملی ایران حمایت کردند؟
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، برتری ارزشمند یک بر صفر برابر مراکش در ثانیه‌های پایانی نخستین دیدار ایران در جام جهانی 2018 روسیه، اتفاقی تاریخی و فراموش نشدنی برای فوتبال کشور بود و شروعی رؤیایی برای تیم ملی.
 
پیش‌بینی پیروزی مقابل قهرمان آفریقا در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا بسیار سخت بود اما تلاش و غیرت شیران پارسی در مستطیل سبز ورزشگاه کریستوفسکی، این آرزو را تعبیر کرد. هرچند تیم ملی آغاز خوبی در این مسابقه نداشت و در ابتدای بازی زیر آماج حملات سنگین مراکشی‌ها قرار گرفت اما با تلاش مضاعف شاگردان کی‌روش و اندکی خوش‌شانسی، پایان بازی به سود تیم ملی ایران رقم خورد.

پیروزی شاگردان کارلوس کی‌روش که نخستین و تنها برد آسیایی‌ها تا این لحظه در این جام بود، بازتاب‌های بین‌المللی بسیاری داشت و مشت محکمی بود بر دهان مخالفان ایران اسلامی که در ماه‌های اخیر و با استفاده از اخبار و حواشی دروغین سعی داشتند مانع از حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی روسیه شوند.

تیر بدخواهان به سنگ خورد
به گزارش صبح نو، صعود مقتدرانه به جام‌جهانی به چشم بدخواهان کشورمان خوش نیامد و از همان روزهای نخست، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، مسوولان رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان آ‌نها را بر آن داشت تا با طرح موضوع جعلی و دروغین دخالت دولت ایران در فوتبال، از فیفا بخواهند که حکم تعلیق فعالیت‌های فوتبال ایران را صادر تا این تیم فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست بدهد.

در این رابطه، توتو اسپورت ایتالیا نوشت: «طبق ماده هفت اساسنامه فیفا برای رقابت‌های انتخابی، این احتمال وجود دارد فیفا کشوری را با وجود کسب سهمیه جام‌جهانی، به دلیل دخالت دولت در امور فوتبالی کنار گذاشته و کشور دیگری را جایگزین کند که ایران، یکی از این کشورهاست.»

سپس روزنامه عاجل عربستان در مطلبی با اشاره به اتفاق‌های رخ داده در بازی تدارکاتی ایران و سیرالئون، اعلام کرد که فیفا بحث تبانی در این بازی را پیگیری می‌کند و در صورت اثبات چنین موضوعی، ایران از حضور در جام‌جهانی محروم می‌شود. همچنین در چند روز گذشته، یکی از اعضای لیست 30 نفره نامه جنجالی به ترامپ برای تحریم علیه ایران، این بار هم در پیامی توییتری از فیفا درخواست کرد آقای مهدی طارمی را به خاطر تکرار جمله مقام معظم رهبری در مورد اینکه رژیم اشغالگر قدس 25 سال آینده را نخواهد دید، از جام‌جهانی اخراج کند.

البته تمام این تلاش‌ها با حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی و پیروزی تاریخی مقابل مراکش، بی‌نتیجه باقی ماند تا همچون 39 سال اخیر، تیر بدخواهان ایران اسلامی به سنگ بخورد.

حمایت جالب عربستانی‌ها از ایرانی‌ها
یکی از اتفاق‌های قابل توجه پس از برتری تیم ملی ایران مقابل مراکش، ادامه واکنش‌های جذاب کاربران کشور عربستان به عملکرد ملی‌پوشان کشورمان بود. این حمایت‌ها که از دو روز پیش و با شکست عربستان مقابل روسیه و با هشتگ المغرب_ ایران در توییتر شروع شد، در بازی ایران با مراکش هم ادامه یافت.

عربستانی‌ها که از به سخره گرفته شدن کشورشان از سوی مراکشی‌ها بعد از باخت مقابل روسیه بسیار ناراحت بودند، با ابراز دوستی با ایرانی‌ها، با پیام‌های دوستانه برد مقابل مراکش را تبریک گفتند. در این توییت‌ها آمده است: «تبریک ایران. سعودی‌ها به شما افتخار می‌کنند»، «به ایران برای پیروزی مقابل مراکش تبریک می‌گویم واقعاً امروز خوشحالم»، «تبریک به همه مردم ایران»، «چه روز زیبایی»، «تبریک ایران. ادامه دهید. یک هوادار سعودی. دوستتان دارم»، «تبریک به ملت بزرگ پارس از طرف سعودی‌ها»، «تبریک به نماینده آسیا تیم ملی ایران»، «تبریک به تیم ایران برای شما در بازی‌های بعد آرزوی موفقیت می‌کنیم» و ....

یکی از کاربران با نام «بدر» هم در مطلبی کلمه «با هم» را برای تصویر دو تماشاگر ایرانی و عربستانی که پرچم دو کشور را در دست داشته و کنار هم قرار گرفته بودند، نوشت. تمام این پیام‌ها بار دیگر مشخص کرد نگاه بسیاری از مردم عربستان با رهبران سیاسی و مذهبی آن کشور کاملاً متفاوت است و آ‌نها برخلاف خبرسازی و جوسازی‌های صورت گرفته، با مردم ایران دوست هستند.

بازتاب‌های بین‌المللی یک برد تاریخی
برد ارزشمند تیم ملی ایران مقابل مراکش در رسانه‌های بین‌المللی دنیا خصوصاً کشور هم بازتاب داشت. روزنامه کازا ۲۴ مراکش نوشت: «گل به خودی عزیز بوحدوز باعث شد تا رؤیاهای مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر باد رود و این تیم در دیداری که بهتر از حریف خود ظاهر شد، تن به شکست دهد.» روزنامه الرای قطر نوشت: «گل به خودی باعث شد تا نماینده آسیا سه امتیاز ارزشمند را به‌دست آورد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال موفق شدند که در جام‌جهانی به پیروزی برسند و بعد از بازی طوری خوشحالی کردند که انگار قهرمان جام‌جهانی شده‌اند.»

روزنامه الوطن و سایت الدولجیا نیوز مصر هم در مطالب خود به این موضوع اشاره کردند که مراکش قدر فرصت‌های خود را ندانست و در نهایت با گل به خودی عزیز بوحدوز بازنده شد. روزنامه عیون الخلیج هم نوشت: «گل به خودی بازیکن مراکش پیروزی دقایق پایانی و ارزشمندی را به ایران داد.» سایت روزنامه مارکا از تیم کی‌روش به‌عنوان «شجاعان آسیا» نام برد و اعلام کرد تیم ایران با استفاده از اشتباه مدافع حریف، دومین گل دیرهنگام تاریخ جام‌جهانی را به ثمر رساند و به پیروزی رسید. روزنامه آس هم پیروزی ایران را نتیجه یک بازی دفاعی خوب دانست.

در این مطلب، مراکش هم تیمی بدشانسی نامیده شد. رویترز از ایران به‌عنوان یک تیم دفاعی و البته جنگنده نام برد و در گزارش بازی به بازی شجاعانه و بدون ترس تیم کی‌روش اشاره کرد. این خبرگزاری معتبر شانس فراوان را یکی از عوامل برتری ایران نامید. مجله «فورفورتو»، تیتر «گل به خودی بوهادوز بازی را به مردان کی‌روش هدیه داد» را انتخاب کرد، سایت آلمانی «دویچر فوتبال» درباره برد ایران نوشت: «ایران توانست در دومین برد خود در جام‌های جهانی بر مراکش غلبه کند» و سایت گل نوشت: «ایران با گل دقایق پایانی مقابل مراکش تاریخ‌سازی کرد.»

همچنین خبرگزاری روسیه (تاس) و سایت اینسایدورلد فوتبال در مطالبی به پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران برابر مراکش اشاره کردند و سایت بی‌بی‌سی با تمجید از عملکرد علیرضا بیرانوند نوشت: «کارلوس کی‌روش به خوبی فرگی‌تایم را به یاد دارد.»  از سوی دیگر سایت فیفا تیتر زد: «گل به خودی مراکش به ایران یک برد دراماتیک داد» و سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی از گزارش خود درباره این بازی، از این برد ایران یک چالش جدی برای تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و اسپانیا یاد کرد.

هواداری به سبک صهیونیست‌ها
شاید اما یکی از جالب‌ترین و جنجالی‌ترین حاشیه‌های بازی اول تیم ملی ایران در جام جهانی، برخورد مضحک حساب‌های اصلی صهیونیست‌ها در توییتر، به این بازی بود. حساب کاربری «اسراییل به فارسی» که حساب رسمی رژیم صهیونیستی به زبان فارسی در توییتر است، پیش از بازی ایران و مراکش، در پیامی به زبان فارسی برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت و پیروزی در این بازی کرد. پیامی که البته بعضی‌ها را ذوق زده کرد.

چند دقیقه بعد اما برخی کاربران، پیامی از صفحه عربی همین حساب منتشر کردند که در آن برای تیم مراکش آرزوی پیروزی مقابل ایران را کرده بود. اتفاقی که بلافاصله با واکنش کاربران ایرانی مواجه و سوژه شوخی‌ها و کنایه‌های آنان شد.

اما جدیدترین حاشیه جام جهانی دیشب و در پرتراکم ترین شب این رقابتها رقم خورد و طی آن، هجوم یک خودرو به عابران در نزدیکی مرکز خرید "گوستینی دور" مسکو سبب زخمی شدن هفت هوادار تیم ملی مکزیک شد. هرچند پلیس مسکو می گوید این تصادف به دلیل از دست دادن احتمالی کنترل خودرو توسط راننده آن رخ داده است و هنوز از تروریستی بودن این حادثه مطمئن نیست.

روسیه طی ماه‌های گذشته بارها پیام های تهدید آمیز از سوی تروریستها دریافت کرده است و به نظر می رسد تدابیر امنیتی پس از این حادثه تشدید شود.


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان