۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نماز عید در مسجدالنبی قزوین برگزار می‌شود/ بهتر است نماز به‌صورت متمرکز برگزار شود
کد خبر: ۳۱۰۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۴ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد برگزاری نماز عیدفطر:

نماز عید در مسجدالنبی قزوین برگزار می‌شود/ بهتر است نماز به‌صورت متمرکز برگزار شود

دبیر ستاد برگزاری نماز عیدفطر گفت: با توجه به تاکیدی که بر روی یکپارچگی و وحدت وجود دارد، بهتر است نماز به صورت متمرکز برگزار شود اما منعی هم برای برگزاری نماز در مساجد وجود ندارد.

نماز عید در مسجدالنبی قزوین برگزار می‌شود/ بهتر است نماز به‌صورت متمرکز برگزار شود
علی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با بیان اینکه رویکرد کلی برگزاری نماز به صورت یکپارچه است، اظهار کرد: این رویکرد و تاکید به معنای آن نیست که در مسجد دیگری نماز نباید برگزار شود و منعی برای این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: مساجد نسبت به برگزاری نماز عید فطر در مسجد خود اختیار دارند، اما فتوای مقام معظم رهبری این است که تا حد امکان نماز به صورت یکپارچه در هر شهر و به امامت نمایندگی ولی فقیه در آن شهر برگزار شود.

مسئول ستاد نماز جمعه قزوین با بیان اینکه طبق نظر برخی مراجع برگزاری پراکنده نماز جایز نیست، تاکید کرد: با توجه به تاکیدی که بر روی یکپارچگی و وحدت وجود دارد، بهتر است نماز به صورت متمرکز برگزار شود اما منعی هم برای برگزاری نماز در مساجد وجود ندارد.

نماز عیدفطر ساعت 7 صبح برگزار می‌شود
شفیعی در پاسخ به اینکه چند مسجد نماز عید فطر را برگزار می‌کنند، عنوان کرد: تعداد مساجد برگزار کننده نماز مشخص نیست و به تصمیم خود مساجد بستگی دارد.

وی تصریح کرد: نماز محوری شهر قزوین در مسجدالنبی به امامت آیت‌الله عابدینی برگزار می‌شود، این مراسم از ساعت 7 صبح شروع می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده مردم می‌توانند از معابر و خیابان‌های اصلی شهر به صورت رایگان به سمت محل برگزاری نماز بروند.

دبیر ستاد برگزاری نماز عیدفطر ابراز کرد: با هماهنگی‌های انجام شده خیابان امام خمینی (ره) برای پارک ماشین‌های شهروندان در نظر گرفته شده، هماهنگی‌های لازم با اتوبوسرانی و راهنمایی رانندگی نیز انجام شده تا یک نماز عید با شکوه به امامت آیت‌الله عابدینی داشته‌باشیم.

شفیعی با اشاره به اینکه تبلیغات صدا و سیما برای برگزاری نمازعید شروع شده‌است، عنوان کرد: تبلیغات شهری و محیطی نیز برنامه‌ریزی شده و انجام خواهدشد تا مردم به صورت یکپارچه و با شکوه در نماز عید فطر شرکت کنند.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان