۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۰۰۰نفر به حامیان اکرام ایتام و محسنین پیوستند
کد خبر: ۳۱۰۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۴ ساعت: ۱۲:۳ ↗ لینک کوتاه

طی ۲۰ روز از ماه مبارک رمضان؛

بیش از ۱۰۰۰نفر به حامیان اکرام ایتام و محسنین پیوستند

طی ۲۰ روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از مردم نیکوکار و خیر استان قزوین به جمع حامیان طرح های اکرام ایتام و محسنین پیوستند.

بیش از ۱۰۰۰نفر به حامیان اکرام ایتام و محسنین پیوستند
مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امروز شاهد دستان گرمی هستیم که در اقصی نقاط استان دستگیر مددجویان هستند

وی افزود: امروز در میان جامعه کارگری، کارمندی، مشاغل آزاد و افراد با توانایی‌های مختلف شاهد مشارکت در طرح‌های خدمت رسانی کمیته امداد امام (ره) هستیم.

این مسئول ابراز کرد: طی 20 روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از مردم نیکوکار و خیر استان قزوین به جمع حامیان طرحهای اکرام ایتام و محسنین پیوستند.

وی ادامه داد: طرح اکرام ایتام به برند و شاخصی در کار این نهاد تبدیل شده است و به برکت همین حضور مردم و مشارکت‌های آنهاست که از سال گذشته برنامه ریزی برای خانه دار کردن ایتام در استان را آغاز کردیم و مقرر شد تا پایان سال 97 یتیم بدون مسکن نداشته باشیم.

مومنی عنوان کرد: سال گذشته هزار و 681 یتیم در استان قزوین تحت حمایت این نهاد بود که 18 هزار و 706 یتیم برای کمک به این ایتام با کمیته امام خمینی (ره) همکاری داشتند.

وی اعلام کرد: مجموع کمک‌های حامیان در طرح اکرام ایتام بیش از هشت میلیارد و 423 میلیون تومان بود که متوسط سرانه کمک حامیان بیش از 37 هزار تومان و متوسط دریافتی ایتام از محل کمک حامیان 417 هزار تومان بوده است.

این مسئول اظهارکرد: هر یتیم دارای شناسه است که حساب بانکی و کد شناساسی آن را نشان می‌دهد و کمک‌های حامیان از طریق شماره شناسه به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: طرح اکرام محسنین نیز برای فرزندانی اجرا می‌شود که از نعمت پدر محروم نیستند؛ اما به لحاظ بیماری، از کارافتادگی و یا بدسرپرستی دارای تنگناهای مالی هستند.

مومنی بیان کرد: سال گذشته دو هزار و 983 نفر از فرزندانی که مشمول طرح محسنین بودند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند که از این تعداد 21 نفر فاقد مادر، 22 نفر دارای بیماری صعب العلاج و 690 نفر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان