۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آقای روحانی برای مهار گرانی‌ها چقدر تلاش کرده اید؟
کد خبر: ۳۱۰۹۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۳ ساعت: ۲۳:۱۲ ↗ لینک کوتاه

در پی گرانی های سرسام آور بازارهای مختلف اقتصاد ایران؛

آقای روحانی برای مهار گرانی‌ها چقدر تلاش کرده اید؟

سخنگوی دولت می گوید باید برای رفع کاستی های کشور تلاش کرد؛ حال سوال مردم از ایشان این است که برای کاهش گرانی ها چقدر در دولت تلاش کرده اند؟!

آقای روحانی برای مهار گرانی‌ها چقدر تلاش کرده اید؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، گرانی های سرسام آور بازارهای مختلف اقتصاد ایران درحالی این روزها به دغدغه جدی مردم تبدیل شده است که متاسفانه هنوز دولتمردان گامی عملی در راستای برقراری آرامش در کشور انجام نداده اند.

وضعیت به گونه ای شده است که حتی نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز لب به انتقاد گشوده و می گویند الان طوری شده که شب می خوابیم و صبح بلند می شویم قیمت ها دسته جمعی نسبت به دیروز گران تر شده است.

افزایش قیمت نجومی کالاهای اساسی، طلا، مسکن و خودرو در حالی این روزها توجه مردم و رسانه ها را جلب کرده که بعد از تک نرخی شدن ارز از سوی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از دوربین سیما به مردم اطمینان داد که تمام نیازهای ارزی پاسخ داده می شود.

ولی گذشت دو ماه از اجرای سیاست ارز تک نرخی نشان داد که دولت حداقل در کنترل قیمت ها نتوانسته است به خوبی عمل کند و نتیجه آن گرانی هایی شد که هر روز از یک بازار رونمایی می شود.

حتی اگر این روزها کسی قصد خرید مسکن و خودرو و البته سکه را هم نداشته باشد، بازهم نمی تواند منکر گرانی ها شود و گلایه ای از این بابت از آقای روحانی و دولت ایشان نداشته باشد.

کافی است برای تامین نیازهای غذایی روزانه روانه سوپرمارکت ها شوید، در آنجا به وضوح می توان مدیریت دولت در قیمت ها را مشاهده کرد. و فروشنده هم البته به مشتری فهرست ریز گرانی های روزانه کالاها را اعلام می کند!

بماند که بعد از نجومی شدن قیمت ها، دیگر مردم کم بضاعت نمی توانند سراغ قصابی ها بروند و گوشت و مرغ بخرند! چراکه قیمت گوشت و مرغ مدت هاست به طور چشم گیری افزایش یافته و نظارتی بر آن مشاهده نمی شود.

همه این گرانی ها اما درحالی به راحتی و در سکوت دولت رخ میدهد که مردم از آقای روحانی و وزرای ایشان انتظار دارند به وعده های انتخاباتی خود حداقل عمل کرده و اقدامی برای حفظ قدرت خریدشان انجام دهند.

خواسته اصلی مردم بعد از خروج امریکا از برجام از دولت محترم این بود که حداقل از این پس و در چند سال باقی مانده کشور را بدون امید به برجام اداره کنند و آب خوردن مردم را هم به برجام گره نزنند.

واکنش های محدود دولتمردان به وضعیت اخیر البته موجب اعتراض آغشته به طنز مردم نیز شده است؛ آنجا که دولتی ها در واکنش به این گرانی ها می گویند: این قیمت ها حبابی است!

بعد از به کار بردن کلمه «حبابی» برای قیمت خودرو، مسکن، طلا و کالاهای اساسی این پیام ها بین مردم دست به دست می شود که «اسم این وضعیت را نمی توان حبابی نامید، این قیمت ها از حاله نور هم فراتر رفته اند»؛ «مسکن نخرید حباب داره، ماشین نخرید حباب داره، سکه نخرید حباب داره، ارز که صحبتش را نکنید قاچاقه، گوشت و مرغ و تخم مرغ و لبنیات و پفک و .. حباب دارن! توصیه میشه مسوولین از کلمه دیگری به جای حباب استفاده کنن چون الان مردم فقط دنبال جاهای حباب دار هستند»

گرانی روزانه کالاهای اساسی موضوع مهمی است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت؛ در تمام واحدهای صنفی بهانه اصلی گرانی‌ها، گرانی دلار و کمبود ارز اعلام می‌شود.

ولی این درحالی است که معاون اول رئیس جمهور در همایش استانداران سراسر کشور در سخنانی به وضعیت قیمت کالاها در بازار اشاره کرد و گفت: «امروز برای ما قابل قبول نیست که نرخ هیچ کالایی به‌بهانه قیمت ارز افزایش یابد چرا که هر واردکننده‌ای که بخواهد کالا به کشور بیاورد می‌تواند با ثبت سفارش ارز به‌قیمت 4200 تومان دریافت کند، به‌طوری که دغدغه اکنون ما این است که میزان واردات در دوماهه ابتدای سال جاری کمی بیشتر از میزان واردات در سال گذشته شده است.

معاون اول رئیس جمهور همکاری بخش خصوصی در کمک به پیشبرد سیاست‌های ارزی را قابل تقدیر دانست و در عین حال با بیان اینکه دولت کاملاً به اوضاع بازار و میزان کالاهای ذخیره‌شده در انبارها آگاه است،‌ اظهار داشت: دولت قصد ندارد طوری در بازار مداخله کند که مطلوب بخش خصوصی نیست اما به مردم اطمینان می‌دهیم که ستاد تنظیم بازار با دقت کافی وظایف خود را انجام خواهد داد و اگر مواردی وجود داشته باشد که دغدغه جدی ایجاد کند حتماً تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد».

 از همین جمله آقای جهانگیری «به مردم اطمینان می‌دهیم که ستاد تنظیم بازار با دقت کافی وظایف خود را انجام خواهد داد و اگر مواردی وجود داشته باشد که دغدغه جدی ایجاد کند حتماً تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.»، وام گرفته و عاجزانه از معاون اول رئیس جمهور تقاضا داریم که تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند، چراکه مدت‌هاست دغدغه جدی مردم تأمین نیازهای اساسی‌شان شده است.

آقای جهانگیری، خرید کالاهای اساسی، خرید گوشت و مرغ و روغن و حتی شیر و نان دغدغه جدی مردم است؛ مردم از گرانی‌های روزانه اقلام این بازار به‌ستوه آمده‌اند.

اما بعد از جهانگیری محدباقر نوبخت سخنگوی دولت در توضیح وضعیت اخیر در بازارهای اقتصادی از دوربین سیما با مردم سخن گفت و تاکید کرد: مردم باید بدانند ما افزایش 50 تا 60 درصدی نرخ برخی کالاها را تکذیب نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: قیمت نان و بنزین نسبت به سال قبل افزایش نداشته است اما باز هم قبول می‌کنیم که در اقتصاد کشور کاستی‌هایی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد.

بازهم با وام گرفتن از جمله «در اقتصاد کشور کاستی‌هایی وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش کرد» از مسئولان محترم دولت به ویژه آقای رئیس جمهور و وزرای اقتصادی سوال می پرسیم که برای کاهش گرانی های اخیر چقدر تلاش کرده اید و چرا نمی توانید قیمت ها را مدیریت کنید؟



انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان