۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به توانمندی‌های کشور از وظایف اساتید است
کد خبر: ۳۱۰۸۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۳ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به توانمندی‌های کشور از وظایف اساتید است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی از رسالت‌های مهم اساتید آگاهی بخشی جامعه نسبت به این امور و برجسته کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و مردم است.

آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به توانمندی‌های کشور از وظایف اساتید است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان قزوین که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، به تشریح اهداف مشترک انبیاء الهی پرداخت و اظهار کرد: اساتید، حوزه‌های علمیه و تمام بخش‌های کشور می‌باید تلاش کنند تا در راستای اهداف انبیاء (ع) حرکت کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی و حرکت در مسیر اهداف انبیاء(ع) تحقق بخش رسالت‌های الهی خواهد بود، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهای انبیاء الهی دعوت به توحید بود، این رسالت، جامعه را نسبت به خداشناسی و ارتباط با خداوند بیدار می‌کرد و امروز برای دستیابی کامل به آن نیازمند توجه دانشگاه‌ها به این رسالت مهم دینی هستیم.

امام جمعه قزوین دعوت به عبادت خدای یگانه را رسالت دیگر انبیاء (ع) معرفی کرد و افزود: انبیاء الهی با دعوت به عبادت و بندگی خدا تلاش می‌کردند تا فرهنگی را در جامعه به وجود بیاورند که خروجی آن پرهیز از خواسته‌های دنیایی مادی و همچنین خضوع و خشوع در برابر خداوند بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح رسالت دیگر انبیاء (ع) پرداخت و عنوان کرد: انبیاء الهی دعوت به قسط و عدل می‌کردند نه وادار به قسط و عدل تا مردم خودشان بسترهای تحقق این رسالت الهی را فراهم آورند و فضای دانشگاهی نیز می‌باید در همین راستا حرکت کند.

وی دعوت به اخلاق و منش الهی را رسالت دیگر مشترک انبیاء (ع) معرفی کرد و ابراز داشت: خداوند انسان‌ها را ذاتاً مهربان آفریده است و می‌باید با ترویج اخلاق و منش الهی و انسانی مانع ترویج خشونت در جهان شویم.

عابدینی در ادامه یادآور شد: آیت‌الله مدرس، علامه امینی و علامه طباطبایی اندیشمندان بزرگ عصر ما بودند و در رأس آنها امام خمینی (ره) پرچمی را بلند کرد که در مسیر آرمان‌های انبیاء الهی قرار داشت و مردم نیز به ندای ایشان لبیک گفتند و حکومت دینی برپا شد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دو نوع اراده در دنیا وجود دارد عنوان کرد: اراده نخست اراده خداوند است که اراده کرده نور الهی عالم را فرا بگیرد و جهان به دست شایسته‌ترین انسان‌ها اداره خواهد شد.

وی در این خصوص افزود: در مقابل اراده الهی اراده شیطان قرار دارد که می‌خواهد نور الهی خاموش شود و عداوت در بین بندگان پررنگ باشد. شیطان می‌خواهد به انسان ها القا کند که هیچ چیزی ندارند تا تحقیرشان کند و آنها را مغلوب کند؛ همان شیوه‌ای که امروز مستکبران در پیش گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فرعون نیز همین شیوه را دنبال می‌کرد و با تحقیر قوم خود بر آنها حکومت می‌کرد، ادامه داد: مستکبران نیز همان شیوه تحقیر مردم سایر ملل را در پیش گرفته‌اند تا با این شیوه آنها را تحقیر کنند و در نهایت بر آنها حکومت کنند.

وی در پایان گفت: یکی از رسالت‌های مهم اساتید آگاهی بخشی جامعه نسبت به این امور و برجسته کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و مردم است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان