۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سفرهای داخلی و خارجی نمایندگان مجلس +جدول
کد خبر: ۳۱۰۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۳ ساعت: ۱۲:۴۸ ↗ لینک کوتاه

معاونت نظارت مجلس اعلام کرد:

سفرهای داخلی و خارجی نمایندگان مجلس +جدول

معاونت نظارت مجلس میزان سفرهای داخلی و خارجی و همچنین بازدیدهای نمایندگان در یکسال اخیر را اعلام کرد.

سفرهای داخلی و خارجی نمایندگان مجلس +جدول
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، گزارش اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال دوم دوره دهم پارلمان - از تاریخ 7 خرداد 96 تا 15 اردیبهشت 1397- امروز (سه‌شنبه 22 خرداد) منتشر شد.

در بخشی از این گزارش به سفرها و بازدیدهای کمیسیونهای تخصصی پرداخته شده است.

معاونت نظارت در این قسمت از گزارش خود آورده است:

براساس اطلاعات اخذ شده از کمیسیون‌های تخصصی مجلس مندرج در جدول شمار 19 و نمودار شمار 4 پیوست، در مجموع 113 سفر و بازدید برای نظارت بر اجرای قوانین و پیگیری نزدیک امور صورت پذیرفته است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با 15 سفر و بازدید، بیشترین تعداد را در اجلاسیه دوم دور دهم به خود اختصاص داد است. لازم به ذکر است که در اجلاسیه اول دور دهم در مجموع 97 سفر و بازدید توسط کمیسیونهای تخصصی انجام شده بود.

اگرچه سفرها و بازدیدهای کمیسیونهای تخصصی از مناطق مختلف و بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از نزدیک، از منظر نظارتی مفید و مؤثر است، لیکن با توجه به زحمات اعضای محترم کمیسیونها برای بازدید از مناطق و صرف وقت و هزینه قابل توجه، به نظر میرسد اینگونه سفرها و بازدیدها با رعایت شرایطی میتواند تأثیر بیشتری در ایفای نقش نظارتی کمیسیونهای تخصصی داشته باشد؛ لذا پیشنهاد می‌گردد:

1 -در انجام سفر و بازدیدها، اولویت و اهداف مورد نظر دقیقاً مشخص شود تا سفر و بازدیدها به صورت هدفمند و با رعایت اولویت انجام گیرد.

2 -ساز و کار اثربخش و مناسبتری برای پیگیری نتایج سفرها طراحی شود تا زمینه بهتری برای رفع بخشی از مشکلات مطروحه در قبل از سفر، بیش از پیش فراهم شود.




انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان