۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هوش مصنوعی، قهرمان جام‌جهانی فوتبال را پیش‌بینی کرد
کد خبر: ۳۱۰۸۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۳ ساعت: ۱۲:۴۶ ↗ لینک کوتاه

حاشیه های جام جهانی؛

هوش مصنوعی، قهرمان جام‌جهانی فوتبال را پیش‌بینی کرد

هوش مصنوعی گلدمن، تیم ملی فوتبال برزیل را به عنوان قهرمان جام‌جهانی روسیه پیش‌بینی کرد.

هوش مصنوعی، قهرمان جام‌جهانی فوتبال را پیش‌بینی کرد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، هوش‌مصنوعی گلدمن‌ ساچز توانست قهرمان جام‌جهانی فوتبال را پیش‌بینی کند. طبق این پیش‍بینی، تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان  قهرمان جام‌جهانی 2018 شناخته شده  است.

گلدمن در بازی‌های جام‌جهانی فوتبال 2014 ، قهرمان را اشتباه پیش‌بینی کرده بود، با این حال، این ماشین برای بازی‌های جام‌جهانی پیش رو پیش‌بینی کرده است که تیم‌های ملی فرانسه، برزیل، پرتغال و آلمان در نیمه نهایی این مسابقات حضور دارند و بزریل و آلمان نیز در دیدار نهایی این بازی‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. طبق پیش‌بینی گلدمن در نهایت برزیل با برد در مصاف با آلمان به جام قهرمانی دست می‌یابد.

شرکت مالی گلدمن با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش‌مصنوعی قهرمان جام‌جهانی فوتبال را پیش‌بینی می‌کند. برای تعیین قهرمان ویژگی‌های فنی تیم‌های حاضر در مسابقات، اطلاعات فردی هر بازیکن و عملکرد اخیر هر تیم در مسابقات گوناگون طی 4 مدل یادگیری ماشینی مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس داده‌های به دست آمده را بر نتایج تمام مسابقات جام‌جهانی و جام اروپا از سال 2005 تقسیم می‌کند. در انتها گلدمن با شبیه‌سازی یک میلیون بازی جام‌جهانی تیمی را که در بالاترین رده قرار بگیرد به عنوان قهرمان معرفی می‌کند.

مطمئنا هیچ ماشینی نمی‌تواند تمام متغیرهای تاثیرگذار در یک بازی فوتبال را بررسی کند؛ یعنی همان چیزی که در سال 2014 به وضوع دیده شد. شرکت گلدمن اعلام کرده است: ما ماهیت تصادفی مسابقات را با روش‌های آماری بسیار پیشرفته‌ای ترسیم می‌کنیم و اطلاعات زیادی را در نظر می‌گیریم اما پیش‌بینی‌ها همواره به طور مطمئن قطعی و درست نمی‌باشند. همین دلیل است که فوتبال را غیرقابل پیش‌بینی و البته جام‌جهانی را بسیار تماشایی می‌کند.

کمپانی بازی‌های رایانه‌ای EA Sport نیز که در سال 2014 به درستی آلمان را قهرمان بازی‌های جام‌جهانی برزیل پیش‌بینی کرده بود، امسال فرانسه را قهرمان جام‌جهانی فوتبال 2018 معرفی کرده است.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان