۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش قیمت مسکن کاذب بود/ رکود ساخت وساز از علل افزایش قیمت مسکن است
کد خبر: ۳۱۰۷۶۰ نویسنده: یوسف عبدی شیخلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۳ ساعت: ۷:۵۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین:

افزایش قیمت مسکن کاذب بود/ رکود ساخت وساز از علل افزایش قیمت مسکن است

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین گفت: افزایش قیمت مسکن کاذب بود و هم اکنون قیمت‌ها در بازار مسکن به تعادل نسبی رسیده و بازار رونق دارد اما افزایش قیمت آنچنانی نداریم.

افزایش قیمت مسکن کاذب بود/ رکود ساخت وساز از علل افزایش قیمت مسکن است
یوسف عبدی شیخلری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با اشاره به علل افزایش قیمت مسکن اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد کاهش ساخت و ساز در بازار مسکن بودیم در حالی که هر ساله بین 3 تا 4 هزار واحد مسکونی باید در استان قزوین ساخته شود؛ بنابراین این رکود در ساخت وساز یکی از علل افزایش قیمت مسکن به شمار می‌رود.

وی افزود: وقتی چند سال ساخت و سازی در حوزه مسکن نداشته باشیم طبیعی است که با کمبود واحد مسکونی در استان روبرو شویم.

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت مصالح از اواخر سال گذشته افزایش یافته است که این امر نیز در افزایش قیمت مسکن بی‌تأثیر نیست.

عبدی شیخلری تصریح کرد: در این میان افرادی که واحدهای مسکونی کوچکتری دارند و به فکر تبدیل واحدهای مسکونی خود هستند نیز دست به کار شدند که این امر هم به سهم خود در افزایش قیمت بازار مسکن اثرگذار است.

قیمت‌ها در بازار مسکن به تعادل نسبی رسیده است

وی با بیان اینکه در یک مقطعی شاهد افزایش قیمت حبابی در بازار مسکن بودیم، گفت: در آن شرایط از شهروندان درخواست کردیم در خرید مسکن عجله نکنند تا بازار به تعادل برسد؛ زیرا برخی از شهروندان به سمت خرید مسکن هجوم آورده و موجب افزایش حبابی قیمت مسکن شده بودند.

این مسئول بیان کرد: هم اکنون قیمت‌ها در بازار مسکن به تعادل نسبی رسیده و بازار رونق دارد اما افزایش قیمت آنچنانی نداریم.

عبدی شیخلری با اشاره به افزایش اجراه بهای واحدهای مسکونی اظهار کرد: در سال‌های اخیر پس از تحویل واحدهای مسکن مهر شاهد تعادل بسیار خوبی در بحث اجاره بهای مسکن بودیم اما به دلیل کمبود امکانات در مهرگان برخی از ساکنان آن به شهرهای اطراف مهاجرت کردند.

وی افزود: برخی دیگر از مسائل از قبیل پرداخت عوارض توسط ساکنان شهرک مهرگان موجب شد تعداد قابل توجهی از ساکنان این شهرک به فکر نقل و انتقال باشند.

رئیس اتحادیه املاک استان قزوین یادآور شد: این نقل و انتقال هم به سهم خود موجب شد دوباره شاهد افزایش اجاره بهای مسکن در استان باشیم.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان