۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کمک‌های مردمی حتی برای نیازمندان شهر دیگر هزینه نمی‌شود
کد خبر: ۳۱۰۴۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۱ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین:

کمک‌های مردمی حتی برای نیازمندان شهر دیگر هزینه نمی‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: کمک‌های مردمی در بخش صدقه در همان شهر هزینه می‌شود و حتی برای نیازمندان شهر دیگر هزینه نمی‌شود.

کمک‌های مردمی حتی برای نیازمندان شهر دیگر هزینه نمی‌شود
فرزاد فرهادی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تقدیر از حضور حامیان در طرح مفتاح الجنه بیان کرد: در طرح‌های مختلف کمیته امداد نیکوکاران تنها با اطلاع از وضعیت نیازمندان به صورت موردی و یا مستمر کمک‌هایی را اهدا می‌کنند.

وی ادامه داد: اما در طرح مفتاح الجنه نیکوکاران و خیران با حضور در منزل مددجویان از نزدیک نظاره گر وضعیت محرومان بوده و نسبت به تأمین کاستی‌ها اقدام می‌کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به محوریت قواعد شرعی و قوانین جاری در اقدامات این نهاد گفت: همه کمک‌های مردمی به لحاظ مسئولیت شرعی که در برابر اقدامات خود داریم، براساس نیت نیکوکار هزینه می‌شود.

وی تأکید کرد: کمک مردمی در قالب طرح‌های اکرام و ایتام و محسنین بر اساس شناسه حساب بانکی از سوی حامیان به حساب فرزندان تحت حمایت این نیکوکاران واریز می‌شود؛ همچنین کمک‌های مردمی در بخش صدقه در همان شهر هزینه می‌شود و حتی برای نیازمندان شهر دیگر هزینه نمی‌شود.

فرهادی اعلام کرد: به عنوان نمونه در زکات جمع آوری شده تنها اقدام کمیته امداد هدایت مبالغ جمع آوری شده برای رفع نیاز محرومان، آن هم براساس آیات و روایات است ولی محل هزینه کرد در همان منطقه جمع آوری زکات است.

417 هزار تومان، سرانه دریافتی هر یتیم از محل کمک حامیان
وی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) حتی هزینه تخلیه صندوق‌های صدقات را از منابع دولتی پرداخت می‌کند و اینگونه نیست که به واسطه دسترسی به صدقات مردمی براساس نظر خود عمل کنیم.

این مسئول اضافه کرد: از این رو صدقه هر شهر در همان شهر هزینه می‌شود و حتی امکان هزینه کرد صدقه برای شهر دیگر وجود ندارد؛ چراکه هم مانع شرعی داریم و هم قوانین مالی برای کمیته امداد ضوابطی را مشخص کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: شاید در خیریه‌ها به راحتی در خصوص هزینه کرد مبالغ جمع آوری شده تصمیمی گرفته شود؛ اما کارکنان کمیته امداد تلاش می‌کنند تا محل کار خود را فرصتی برای ذخیره سازی آخرتشان قرار دهند از این رو به هیچ وجه برایشان قابل پذیرش نیست که که کمک مردمی را در نیت غیر آن هزینه کنند و خود را مدیون کنند.

وی اظهار کرد: آنچه برای کارکنان کمیته امداد مهم است خدمت صادقانه مبتنی بر ضوابط شرعی و قواعد قانونی است؛ از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) یک موسسه خیریه نیست بلکه نهادی است که زیر نظر ولی فقیه فعالیت دارد و به کمک‌های مردمی به عنوان امانت شرعی نگاه می‌کند.

فرهادی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: سال 96 در استان قزوین هزار و 681 یتیم در قالب طرح اکرام ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند که از این تعداد 21 یتیم از نعمت مادر هم محروم هستند.

وی یادآورشد: سرانه دریافتی هر یتیم از محل کمک حامیان در سال 96 به طور متوسط ماهانه 417 هزار تومان بود که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان