۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فضیلت‌های دهه سوم ماه مبارک رمضان در کلام استاد عالی/ شب به شب رحمت الهی اضافه می‌شود
کد خبر: ۳۱۰۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۱ ساعت: ۸:۵۴ ↗ لینک کوتاه

در روزهای پایانی ماه میهمانی خدا؛

فضیلت‌های دهه سوم ماه مبارک رمضان در کلام استاد عالی/ شب به شب رحمت الهی اضافه می‌شود

حجت الاسلام عالی به فضیلت‌های دهه آخر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: رحمت الهی در دهه سوم ماه رمضان بسیار بیشتر از دو دهه اول و دوم است به طوری که در شب آخر رمضان رحمت الهی برابر با رحمت خداوند در رمضان است.

 فضیلت‌های دهه سوم ماه مبارک رمضان در کلام استاد عالی/ شب به شب رحمت الهی اضافه می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، حجت الاسلام عالی، استاد سطح عالی حوزه علمیه تبریز گفت: در روایات وارد شده است که هر شب که می‌گذرد خداوند به نسیت شب قبل رحمت خود را به صورت تصاعدی بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: خداوندی که در این شب ها، نظر رحمت به بندگان خود داشته است، در شب پایانی ماه رمضان به جایی می‌رسد که در آن شب آخر رحمت الهی برابر با رحمت خداوند در کل شب‌های ماه رمضان می‌شود.

این استاد اخلاق تصریح کرد: بنابراین یأس از رحمت الهی معنا ندارد، از این رو اگر کسی تا به امروز از رحمت و حسنات این روز‌ها و شب‌ها بهره نبرده است، از شب‌های آخر ماه رمضان غفلت نکند.

وی ادامه داد: در این شب‌های پایانی ماه رمضان با دعای وارده با خدای خود مناجات کنیم، دعای وداع حضرت سجاد (ع) را مورد توجه قرار دهیم و به اعمال وارده این دهه عنایت داشته باشیم.

این استاد سطح عالی حوزه خاطرنشان کرد: از فضیلت‌های این دهه همین بس که شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان در دهه آخر قرار دارد، شب بیست و هفتم ماه رمضان نیز اعمال خاصی دارد که باید مورد نظر باشد.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در کنار دیگر عبادت ها، به اعتکاف توجه ویژه‌ای داشت، آن حضرت برای انجام این مهم، بر اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه آخر آن اهتمام می‌ورزید و آن را با دو حج و دو عمره برابر می‌دانست.

حجت الاسلام عالی ابراز داشت: پیامبر ابتدا دهه اولِ ماه رمضان، سپس دهه دوم و در نهایت، دهه سوم این ماه را برای انجام اعتکاف برگزید و پس از آن، تا آخر عمر، بر اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان مداومت داشت.

وی ادامه داد: زمانی که دهه آخر ماه رمضان فرا می‌رسید، پیامبر رختخواب خویش را جمع می‌کرد و خود را کاملاً آماده عبادت می‌ساخت و در زیر سایبانی که برای ایشان فراهم می‌شد، عبادت می‌کرد.



انتهای پیام/1404
منبع: رسا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان