۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیمه ورزشکاران در کشور راه اندازی می شود
کد خبر: ۳۱۰۰۶۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بیمه ورزشکاران در کشور راه اندازی می شود

رئیس بازار یابی سازمان لیگ فوتبال گفت: در حال حاضر در کشور بیمه ورزشکاری نداریم، اما با همکاری شرکت‌های بیمه و سازمان لیگ موفق شدیم که موافقت‌ها جهت راه‌اندازی بیمه ورزشکاری را بگیریم.

بیمه ورزشکاران در کشور راه اندازی می شود

صادق درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین در مورد راه‌اندازی بیمه ورزشکاران گفت:‌ موضوع بیمه ورزشکاران موضوع مهمی است و ورزشکاران ما بی‌صدا مصدوم و از گردونه رقابت‌های فوتبال، فوتسال، والیبال و... خارج می‌شوند و نمی‌توانند به دلیل مصدومیتی که دارند ادامه دهند و هیچ بیمه‌ای هم آنها را تحت پوشش خود نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: متأسفانه یک موضوع بسیار غلطی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد صندوق بیمه فدراسیون پزشکی است؛ این نوع بیمه یک صندوقی است که باید ورزشکاران پول بدهند تا بیمه شوند و اگر مصدومیتی برای آنها به وجود آمد آن‌وقت می توانند آنها را تحت پوشش خود قرار دهد. در صورتی‌ که اگر یک بازیکنی مثلا رباط صلیبی یا مینیسک پاره کرد این نوع بیمه وقت رسیدگی جهت درمان را  هفت ماه یا یک سال دیگر اعلام می کند.

رئیس بازار یابی سازمان لیگ فوتبال گفت: حال سوالی پیش می‌آید؛ بازیکنانی که در دوران مصدومیت خود هیچ فعالیتی ندارند از کجا باید امرار معاش کنند و هزینه زندگی آنها برعهده چه کسی است؟  در حال حاضر مراکز درمانی مجهزی در شهرستان‌ها برای آنها وجود ندارد و باید به تهران مراجعه کنند اما به دلیل شلوغی کار در تهران مداوای آنها سال‌ها امکان دارد طول می کشد.

وی افزود:  ما بازیکنان زیادی در لیگ یک و دو داریم و هیچکس آنها را نمی شناسد و شناخته شده نیستند در صورتی که مصدوم شوند صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد. نمونه این مصدومیت‌ها پادوانی، بازیکن استقلال را می توان مثال زد که وی آسیب دیده و در حال حاضر رسیدگی کاملی از لحاظ پزشکی به وی صورت نگرفته و طبق گفته پزشکان وی ۹۹ درصد کارایی خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند. حال چه کسی باید از او حمایت و آینده خانواده‌اش را تأمین کند؟

 درودگر خاطرنشان کرد: درحال حاضر در کشور بیمه ورزشکاری نداریم و باشگاها بیمه ندارند و فقط کار بیمه را فدراسیون‌های ورزشی انجام می دهند و آن هم  تعهد زیادی در بحث هزینه پزشکی ورزشکاران ندارد فقط  مقداری از هزینه پزشکی را پرداخت می کند یک بیمه کامل باید بیمه عمر، پزشکی، مسئولیت ، حقوق ورزشی و... باشد که بتواند همه چیز یک ورزشکار را تحت پوشش خود قرار دهد.

رئیس اسبق کمیته فوتسال آسیا گفت: در حال حاضر خوشبختانه مدتی است که ما در سازمان لیگ به دنبال راه‌اندازی بیمه‌ای برای ورزشکاران هستیم که به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم. البته این موضوع با همکاری سرکار خانم نصیری، جناب بهاروند، آل‌اسحاق و یک گروه بیمه‌ایی پیگیر راه‌اندازی  بیمه ورزشکاری هستیم و تاکنون جلسات متعددی برگزار کردیم و مقدماتش، نحوه تحت پوشش دادن هر ورزشکار را مشخص کردیم و  منتظر فراخوانش هستیم که هر بیمه ای که توانایی تحت پوشش دادن  بیمه ورزشکاری را دارد می تواند اعلام آمادگی کند. آرزو دارم افرادی که از لحاظ فنی می‌خواهند این طرح را بررسی کنند زیاد ادامه ندهند. تحلیل،بررسی فنی را می‌توان سال بعد هم انجام داد ما باید کار را شروع کنیم.

وی گفت : انشالله در صورت موافقت فراخوان ما این کا را قبل از برگزاری لیگ98-97 باید شروع کنیم. نزدیک به پنج ماه است که این کار پیگیری می‌شود و زمان اجرای آن فرا رسیده است و مکاتبات زیادی تاکنون صورت گرفته و فقط منتظر فراخوانش هستیم و باید هر چه سریعتر این کار انجام شود. در حال حاضر بازیکنان، مربیان، کادر فنی و حتی کارکنان باشگاه‌ها و تماشاگران نیاز به بیمه دارند در این جا از گروه پیگیری کننده درخواست دارم به دلیل نیاز مبرم امروز ورزش کشور هرچه سریع‌تر این موضوع را در دستور کار خود قرار داده تا بتوانیم  قبل از شروع فصل جدیدو یا حتی قبل از جام جهانی این فراخوان داده شود و آن را داجرایی کنیم.

وی در پایان گفت:  در کشور ما نیازمند یک نهضت بیمه ای هستیم تا هم‌ شرکت های بیمه از فرصت های فوتبال استفاده کنند و با حمایت مالی لیگ‌ را اسپانسری کنند و هم ورزشکاران و کادر فنی و جامعه فوتبال از خدمات آنها بهره مند شوند شاید بتوان گفت پس از ۱۷ سال برگزاری لیگ‌حرفه ای این شرایط و نبود بیمه ورزشی بزرگترین نقطه ضعف فوتبال است.
انتهای پیام/ر

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان