۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ایران - لیتوانی/ آخرین محک شاگردان کی روش پیش از جام جهانی
کد خبر: ۳۱۰۰۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۸ ساعت: ۱۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

دیدار‌های دوستانه بین المللی؛

ایران - لیتوانی/ آخرین محک شاگردان کی روش پیش از جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی اش پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف لیتوانی می‌رود.

ایران - لیتوانی/ آخرین محک شاگردان کی روش پیش از جام جهانی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار تدارکاتی اش پیش از آغاز جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 19:30 امروز (جمعه) پشت درهای بسته کمپ لوکوموتیو مسکو به مصاف تیم فوتبال لیتوانی می رود.

هدف کارلوس کی روش از برگزاری این بازی تمرینی و سبک مرور برنامه های تاکتیکی تیم ملی در آستانه بازی با مراکش است و به همین دلیل او برای اینکه دست تیمش برای رقیبان رو نشود دستور داده است این بازی پشت درهای بسته برگزار شود.

هرچند لیتوانی از تیم های درجه چهار فوتبال اروپا محسوب می شود اما به هر حال تقابل با این تیم برای ایران که از لحاظ برگزاری بازی های تدارکاتی با ضعف مفرطی مواجه بود و حتی بازی هایش با تیم های یونان و کوزوو لغو شد، فرصت خوبی است تا آمادگی خود را برای حضور در جام جهانی به بالاترین سطح برساند.

تیم ملی ایران که پس از پشت سرگذاشتن اردویی 16 روزه در ترکیه 2 روزی است تمرینات خود را در کمپ مجهز لوکوموتیو برگزار می کند  در تقابل با لیتوانی به احتمال فراوان با ترکیب اصلی به زمین می رود تا کی روش به شناخت دقیقی از ترکیب تیم ملی برای جام جهانی برسد.

لیتوانی، نخستین کشوری بود که از شوروی سابق اعلام استقلال کرد و نخستین بازی تیم ملی فوتبال این کشور  به دنبال جدایی از شوروی 27 می 1990 مقابل گرجستان برگزار شد.

تاپ ساعت 19/تیم ملی فوتبال ایران-لیتوانی/ آماده سازی پشت درب های بسته بسوی خوشبختی

لیتوانی در آخرین رنکینگ فیفا که امروز اعلام شد در رتبه 126 قرار گرفت. این تیم در آخرین دیدارهایش مقابل لتونی و استونی در جام بالتیک به میدان رفت و با شکست 2 بر صفر از لتونی و تساوی یک بر یک مقابل استونی بین  3 تیم شرکت کننده در این مسابقات آخر شد.

لیتوانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در گروه ششم قاره اروپا با تیم های انگلیس، اسلواکی، اسکاتلند، اسلوونی و مالت همگروه بود. در واقع این تیم در گروهی قرار گرفت که اسلواکی به عنوان تیم دوم آن، با توجه به عملکرد ضعیف ترش نسبت به تیم دوم سایر گروه ها نتوانست به مرحله پلی آف راه یابد اما در همین گروه هم زردپوشان با ثبت آمار 10 بازی، یک برد، 3 مساوی، 6 باخت، 7 گل زده، 20 گل خورده، تفاضل منفی 13 و 6 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفتند و برخلاف چهار تیم بالاتر از خود حتی نتواستند در هر 2 بازی رفت و برگشت تیم ضعیف مالت را شکست دهند و تنها در بازی رفت مقابل این تیم به برتری 2 بر صفر رسیدند.

ادگاراس یانکائوسکاس که سابقه بازی در تیم های مطرحی مانند زسکا مسکو روسیه، بروژ بلژیک، رئال سوسیه داد اسپانیا، بنفیکا و پورتو پرتغال، نیس فرانسه، مربیگری لوکوموتیو مسکو روسیه و هارتس اسکاتلند و سرمربیگری تراکای لیتوانی را دارد از اکتبر2015 هدایت این تیم را برعهده گرفته است و در 18 بازی تنها 3 بار موفق شده تیمش را به پیروزی برساند و چهار تساوی و 11 شکست هم در کارنامه او به ثبت رسیده است.

در آخرین فهرست بازیکنانی که از سوی سرمربی لیتوانی به این تیم دعوت شدند تنها هفت بازیکن در لیگ داخلی  بازی می کردند.

ارنستاس ستکوس(هاپوئل حیفا رژیم اشغالگر قدس)اجیدیوس وایتکوناش(مینسک بلاروس) توماس میکوچیس و ادویناس گیردواینیس(تام تامسک روسیه)آرویداس نوویکوواس(یاگیئلونیا بیالیستوک لهستان) مانتاس کوکلیس(ژتسیو قزاقستان) آرتوراس زیولپا(توبول کستانای قزاقستان) ویکینتاس اسلیوکا(هیبرنیان اسکاتلند)یوستاس لاسیچاس(زمون صربستان) دارویداس ژرناس(هاپوئل کفار صبا اسرائیل) فیودور سنریچ(دینامو مسکو روسیه) 11  بازیکنان لژیونر در فهرست فعلی تیم ملی لیتوانی هستند. 16 بازیکن این تیم هم در لیگ داخلی لیتوانی بازی می کنند.

تاپ ساعت 19/تیم ملی فوتبال ایران-لیتوانی/ آماده سازی پشت درب های بسته بسوی خوشبختی

فیودور سنریچ، مهاجم 26 ساله ای که  در نقل و انتقالات ژانویه 2018 از یاگیئلونیا بیالیستوک لهستان به دینامو مسکو روسیه منتقل شد هم کاپیتان لیتوانی است.

آلکسی اسکوف روس با کمک 2 هم وطنش دیمیتری موسیاکین و ایگور دمشکو قضاوت این بازی را برعهده دارند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، پژمان منتظری، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مسعود شجاعی و سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی لیتوانی

ارنستاس ستکوس، اجیدیوس وایتکوناس، ولادیمیر بوروفسکی، ادویناس جیردواینیس، آلجیس یانکائوسکاس، آرویداس نوویکوواس، مانتاس کوکلیس،آرتوراس زوپلیا، ویکینتاس اسلویکا، دارویداس ژرناس، فیودور سرنیچ

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان