۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رجائیان; دلم می‌خواهد مسابقات المپیک را سوت بزنم/ می‌توانم والیبال ایران را در فرانسه تبلیغ کنم
کد خبر: ۳۰۹۰۱۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رجائیان; دلم می‌خواهد مسابقات المپیک را سوت بزنم/ می‌توانم والیبال ایران را در فرانسه تبلیغ کنم

داور ایران‌الاصل والیبال فرانسه گفت: دلم می‌خواهد به جایگاهی برسم که بتوانم مسابقات والیبال در المپیک را قضاوت کنم.

رجائیان; دلم می‌خواهد مسابقات المپیک را سوت بزنم/ می‌توانم والیبال ایران را در فرانسه تبلیغ کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، بعد از قضاوت شاهمیری در ۲ دوره المپیک دیگر قضاوت در بالاترین سطح از والیبال جهان برای داورمان والیبال ایران دیگر یک رویا نیست. یکی از داوران ایرانی که رویای فینال المپیک را در سر دارد احسان رجائیان است. رجائیان متولد ۲۰ خرداد ۱۳۵۵ در خرم‌آباد است و از ۲ سالگی با خانواده‌اش به فرانسه مهاجرت کرده و آنجا ساکن شده است.

این داور بین‌المللی ایرانی  در حین دوران دبیرستان به والیبال علاقه‌مند می‌شود و از ۱۵ تا ۲۴ سالگی به بازی در پست پاسور می‌پردازد، اما به دلیل قد ۱۷۵ سانتی‌متری نمی‌تواند به صورت حرفه‌ای این ورزش را ادامه دهد، اما سعی می‌کند که در سال‌های بازی دوره داوری را هم بگذراند و کار قضاوت را هم از ۱۶ سالگی شروع می‌کند.

خودباوری بالا و شرکت در دوره‌های مختلف داوری باعث می‌شود که او نهایتاً در ۳۳ سالگی کارش را با قضاوت در لیگ برتر والیبال فرانسه ادامه دهد و از سال ۲۰۱۴ وارد کورس بین‌المللی قضاوت می‌شود و امروزه در لیگ برتر فرانسه و لیگ اروپا به عنوان داور قضاوت می‌کند. از مسابقات مهمی که این داور ایرانی بر عهده داشته است می‌توان به فینال لیگ برتر مردان و زنان و رقابت‌های نوجوانان اروپا اشاره کرد. از مسابقات خاطره‌انگیزی که به قول خودش همیشه در یادش می‌ماند هم می‌توان به ۲ دیدار دوستانه بین ایران و فرانسه در سال جاری و قبل از مسابقات انتخابی المپیک اشاره کرد.

احسان رجائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، درمورد حضورش در فرانسه و کارش در این کشور به عنوان یک داور بین‌المللی اظهار داشت: 16 ساله بودم که کارم در داوری والیبال فرانسه را آغاز کردم. سال به سال پیشرفت کردم و مدارک مربوطه را می‌گرفتم تا اینکه سال 2014 راهی دوره بین‌المللی در صربستان شدم و از سال 2017 هم به صورت رسمی داور بین‌المللی فدراسیون والیبال فرانسه شدم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 11 سال است که در لیگ یک و دو فرانسه داوری می‌کنم. مسابقات خیلی مهمی را سوت زده‌ام؛ برای مثال فینال جام حذفی و چندین مسابقه که پخش زنده تلویزیونی دارد را قضاوت کرده‌ام و این موضوع بسیار برای من خوشحال کننده است. هدفم حضور در المپیک و قضاوت بازی‌های مهم در آن تورنمنت بزرگ است. تمام تلاشم را برای رسیدن به هدفم به کار می‌گیرم و شک ندارم می‌توانم به آن برسم.

داور ایران‌الاصل والیبال فرانسه درمورد شرایط والیبال این کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تیم ملی مردان فرانسه نتایج خیلی خوبی کسب کرده، اما درمورد بانوان هنوز نتوانسته‌اند نتایج خوبی بگیرد. اکثر ملی‌پوشان مردان فرانسه در لیگ‌های معتبر بازی می‌کنند، اما بانوان فرانسه همگی در داخل این کشور بازی می‌کنند. لیگ فرانسه برنامه‌ریزی خوبی دارد، اما ستاره‌های این کشور در لیگ کشور خودشان حضور ندارند. اکثر بازیکنان لیگ فرانسه از صربستان، چک، اسپانیا و سوئد می‌آیند. جوانان فرانسوی که پیشرفت می‌کنند خود به خود به ایتالیا و لهستان می‌روند و لیگ‌های بزرگتر می‌روند.

رجائیان با بیان اینکه رابطه خیلی خوبی با فدراسیون ایران دارم، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که می‌بینم والیبال ایران روز به روز پیشرفت می‌کند. خواسته‌ای دارم از مسئولان ایران آن هم این است که من بتوانم ارتباط بیشتر و نزدیک‌تری با ایران داشته باشم. وقتی تیم ملی ایران به روئن آمد کارم را رها کردم و با جان و دل در خدمت تیم ملی ایران بودم تا هیچ مشکلی برای آنها پیش نیاید. دوست دارم در آینده به گونه‌ای باشد که هم برای ایران کار کنم و هم برای فرانسه؛ البته اگر قرار به انتخاب باشد من فدراسیون ایران را انتخاب می‌کنم. دلم می‌خواهم نام من در فدراسیون ایران محبوبیتی داشته و شناخته شده باشم تا بتوانم والیبال ایران را در فرانسه تبلیغ کنم. 

وی گفت: هر بار که تیم ملی والیبال ایران به فرانسه سفر می‌کند، کارم را رها کرده و با ذوق فراوان برای خدمت به تیم ملی کشورم راهی شهری می‌شوم که ملی‌پوشان مستقر هستند. در این دوره لیگ ملت‌ها هم در شهر روئن و در کنار اعضای تیم ملی حضور داشتم و هرکاری از دستم برآمد انجام دادم تا کارها به راحتی انجام شود. دلم می‌خواهد این رابطه بیشتر و نزدیک‌تر شود. مسئولان فدراسیون ایران بدانند که یک نماینده در والیبال فرانسه دارند که هرکاری نیاز باشد برای کمک به ایران انجام خواهد داد.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان