۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین قانون پایستگی بازیگران در سریال‌های رمضان
کد خبر: ۳۰۸۳۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۶ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

قانون پایستگی بازیگران در سریال‌های رمضان

بعد از پخش چندساله سریال‌های مناسبتی ماه رمضان،حضور دسته‌ای از بازیگران پای ثابت را در این کارها می‌شود دید. بازیگرانی که تمام نمی‌شوند بلکه‌ای از سریالی به سریال دیگر منتقل می‌شوند.

قانون پایستگی بازیگران در سریال‌های رمضان
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،حالا که چند سالی است دیدن سریال های ماه رمضانی پای سفره افطار برای بیشترمان تبدیل به یک عادت همیشگی شده است در کنار آن تماشای بعضی از بازیگران پای ثابت  در این مجموعه های مناسبتی هم به خو گرفتنمان دامن زده است.

هنرپیشه هایی که هر کدام  بخشی از آثار پرطرفدار و قابل توجه کارنامه  کاریشان را در این ماه به ثبت رسانده‌اند و به عبارت دیگر حکم آرم رمضانی سریال‌ها محسوب می‌شوند و حتی نبودنشان برای طیف گسترده ای از ببینده های تلویزیون به چشم می‌آید. اینجا سراغ بازیگرانی رفتیم که شاید به لحاظ کمی و کیفی بیشترین سهم را از خاطرات تلویزیونی این سالها داشته اند.

امین تارخ؛ کوه غم

شاید به لحاظ تعداد باشند بازیگرانی که بحش قابل توجهی از حضور در سریال‌های ماه رمضانی را به خودشان اختصاص داده باشند اما اگر بخواهیم به لحاظ کیفیت پررنگ بودن در یک سریال تلویزیونی افراد را دسته بندی کنیم قطعا امین تارخ جزو نفرات اول تا سوم خواهد بود. بازیگر کهنه کاری که طی دهه های گذشته حضور تلویزیونی‌اش به نسبت حضور سینمایی‌اش بیشتر بوده است و در این سهم قابل توجهی از این حضور هم به  نقش اول سریال‌های مناسبتی رمضان اختصاص داده شده است.

کارهایی تراژیک مثل «اغما»،«جراحت»،«گاهی به پشت سرت نگاه کن» و «رهایم نکن» سریال هایی که در تقریبا در تمامی شان تارخ شخصیت مرد مقید، موقر و بزرگ خانواده بوده که حتی سبک و سیاق لباس ها و استایل موی اش سال به سال و سریال به سریال هم تغییری نکرده است.

مریم امیرجلالی؛ عصبانی نیستم!

با خداحافظی رضا عطاران از تلویزیون شاید حضور مریم امیرجلالی هم طی این سال های در تلویزیون بی رمق‌تر از قبل باشد؛ اما همگی در یکی دو دهه قبل مریم امیرجلالی را به عنوان مادر یک خانواده متوسط رو به پایین و پردردسربه یاد داریم. مادر سریال های عطاران که انقدر زود جوش و عصبانی بود که هر سال سر سفره افطار داد و فریاد و حرص خوردن‌های عجیب و غریبش یکی از المان های اصلی مجموعه‌ها طنز و مناسبتی بود. کافی است تکرار کارهایی مثل «متهم گریخت»،«خانه به دوش» یا حتی« پشت کنکوری‌ها» و «نوعروس» را ببینید.

مهرانه مهین ترابی؛ من مادر هستم

مهرانه مهین ترابی برای بیشتر ما یادآور خاطرات خوشمان از سریال های بیژن بیرنگ و مسعود رسام است از همسران تا خانه سبز! شاید اگر بین خاطراتمان از سریال های ماه مبارک رمضان در نگاه اول چندان اسم مهرانه مهین ترابی در ذهنمان به چشم نیاید؛ولی در بین کارهای پرشمار این هنرپیشه می‌شود کارهای قابل توجهی را پیدا کرد که رمضان سالهای پیاپی مهمان خانه های مردم بوده است. کارهایی مثل «یادداشتهای کودکی»،«اگه بابام زنده بود»،«نو عروس» یا «در مسیر زاینده رود» کارهایی که در بیشترشان مهرانه مهین ترابی نقش مادر نگران قصه را بازی می کرده است.

سیروس گرجستانی؛ آقای گرفتار

قطعا یکی از پرکارترین بازیگران سریال‌های ماه رمضان سیروس گرجستانی است. از بازی‌اش در «یادداشت‌های کودکی»،«پشت کنکوری‌ها» و«سه دونگ سه دونگ»گرفته تا«صاحبدلان» و «متهم گریخت» نقش های غالبا طنزی که به فراخور تفاوت های کوچکی که با یکدیگر دارند ولی در بیشترشان می‌شود رد پای پدر کلافه‌ای را پیدا کرد که بسته به گرفتاری‌ای که دچارش شده سعی دارد خود و خانواده‌اش را از مخمصه نجات دهد که شاید در بین همه این کاراکترها نقش هاشم آقا در متهم گریخت ملموس‌ترین آنها باشد.

علی صادقی؛ آقای خوشحال

یکی دیگر از یادگارهای سریال های عطاران علی صادقی است.  پسر شاد و هپلی مجموعه‌های طنز که آنقدر خودش را در یک قالب تکرار کرد که رفته رفته حضورش در سینما و تلویزیون کم و کمتر شد. معرفی‌ علی صادقی در تلویزیون به ماه رمضان 17سال قبل و سریال«پشت کنکوری‌ها»برمی‌گردد. اما بعدها حضور علی صادقی را در نقش‌های بلند و کوتاه دیگری هم می‌شد پیدا کرد که تقریبا تمامی ‌شان سهم سریال‌های عطاران بود و قطعا صادقی یکی از شخصیت های پرطرفدار و محبوب کار به حساب می‌آمد؛ کارهایی مثل«خانه به دوش»،«متهم گریخت» و «بزنگاه»

برزو ارجمند؛ آهسته و پیوسته

بدون شک او یکی از پرکارترین بازیگران سریال‌های ماه رمضان است که حتی امسال هم در دو مجموعه«سر دلبران» و «بچه مهندس» بازی داشته است به اندازه ای که در همان یکی دوشب اول  پخش پست سر هم این دو مجموعه با این بازیگر منجر به سردرگمی مخاطبان نیز شد. این بازیگر اولین حضورش در سریال های ماه رمضانی را با«پشت کنکوری ها» شروع کرد و بعدها به «یه وجب خاک»، «صاحبدلان»،«عبور از پاییز»،«نردبامی بر آسمان»،«بچه مهندس» و«سر دلبران» رسید. بازیگری که تقریبا در بین همه این کارها تجربه نقش های مختلف را برای خودش فراهم کرد از پسر شوخ پشت کنکوری‌ها و یک وجب خاک تا نقش تاریخی اش در نردبامی بر آسمان و شخصیت روحانی‌اش در سر دلبران.

مهدی سلطانی؛ به نام پدر

از ستاره‌های بی چون و چرای سریال‌های ماه رمضان در دهه 90 تلویزیون است. طوری که امسال هم قرار بود با «سریال پدر» یکی از پای ثابت های برنامه های بعد از افطار سیما برای مردم باشد. حتی اولین حضور چشم گیر و آشنای این بازیگر در قاب جعبه جادویی هم به یکی از همین سریال ها برمی گردد. کسانی که سریال «در مسیر زاینده رود» را به خاطر می‌آورند قطعا نقش بهزاد برادر پهلوان خانواده را با بازی مهدی سلطانی سروستانی را هم به یاد دارند. بازیگری که رمضان سال های بعد هم در مجموعه‌هایی مثل«مادرانه»،«مدینه»،«هفت سنگ»و«زیر پای مادر» بازی کرد تا در ذهنمان بیشتر به عنوان یک شخصیت تلخ و منفی اما در قالب پدری دلسوز و مهربان جا باز کند.

رضا توکلی؛ در حاشیه

رضا توکلی در بیشتر سریال‌ها برای ما حکم بزرگ خانواده یا شخصیت مثبت و اخلاق مدار مجموعه را بازی می کند که قرار است با راه حل های حکیمانه و عاقلانه اش به باز شدن گره داستان و برطرف کردن بحران موجود کمک کند. کاراکتری که شاید کمتر نقش اول سریال های ماه رمضانی را داشته باشد اما قطعا یکی از پرکارترین های تمام این سالهاست. رضا توکلی در مجموعه‌هایی مثل«زیرزمین»،«پنجمین خورشید»، «پنج کیلومترتا بهشت»،«او یک فرشته بود»،«زیرزمین»،«رانت خوار کوچک»،«یک وجب خاک» و«برادر» را بازی کرده است.

مهران رجبی؛ همان همیشگی

این بازیگر چند سالی است که به طور کلی لقب پرکارترین بازیگر سینما و تلویزیونی را به خود اختصاص داده است تا جایی که عده ای به خاطر حضور مستمر و مدام او در تمام کارهای نمایشی از روی مزاح بر این باور بودند که برای ساخت هر مجموعه‌ای سینمایی و تلویزیون داشتن دو فاکتور لازم است؛اولی یک فیلمنامه خوب و دومی داشتن یک عدد مهران رجبی! برای همین این بازیگر در کنار کارهای متعددش سهم قابل توجهی را هم در سریال‌های ماه مبارک رمضان به خودش اختصاص داده است. کارهایی مثل«زیرزمین»،«یک وجب خاک»،«صاحبدلان»،«مثل هیچکس»،«سی‌امین روز»و«دردسرهای عظیم 1و2»





انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان