۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خبر مسمومیت دختری بر اثر قارچ سمی صحت ندارد/ از دست فروش‌ها قارچ نخرید
کد خبر: ۳۰۸۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۵ ساعت: ۱۴:۳۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران علوم پزشکی قزوین:

خبر مسمومیت دختری بر اثر قارچ سمی صحت ندارد/ از دست فروش‌ها قارچ نخرید

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران علوم پزشکی قزوین گفت: به هیچ عنوان از دست فروش‌ها قارچ خریداری نکنید؛ زیرا برخی از آنها قارچ‌ها را از دشت‌ها می‌چینند و از تشخیص قارچ‌های سمی اطلاعی نکردند.

خبر مسمومیت دختری بر اثر قارچ سمی صحت ندارد/ از دست فروش‌ها قارچ نخرید
علی فخارسلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با توجه به اعلام خبر مسمومیت دختری در مهرگان بر اثر قارچ‌های سمی اظهار کرد: این خبر بنا به اظهاراتی که خانواده وی اعلام کرده بودند، منتشر شد اما صحت ندارد.

وی افزود: باتوجه به اینکه تمام اعضای خانواده از آن قارچ مصرف کرده بودند و فقط یک نفر مسموم شده بود، حوزه بهداشت به بیمارستان اعزام شد و طی بررسی‌های انجام شده، مسمومیت از طریق قارچ را تائید نکرد.

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: آمار مسمومیت بر اثر قارچ‌های سمی تاکنون ۳ نفر بوده است و متاسفانه جو روانی که اکنون به وجود آمده، هر مسمومیتی را به قارچ‌های سمی ارتباط می‌دهند.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان از دست فروش‌ها قارچ خریداری نکنید؛ زیرا برخی از آنها قارچ‌ها را از دشت‌ها می‌چینند و از تشخیص قارچ‌های سمی اطلاعی نکردند، سعی شود که قارچ‌ها را به صورت‌ بسته بندی و از فروشگاه‌های معتبر خریداری شود.

این مسئول بیان کرد: ما به تمام مراکز دستور العمل‌های درمان با قارچ را ابلاغ کرده ایم و در حوزه درمان هیچ‌گونه مشکلی نداریم و در حوزه اطلاع رسانی هم به اکثر خبرگزاری ‌ها، بخش‌های خبر راه‌های پیشگیری را اعلام کرده ایم و از صداوسیما هم به صورت مداوم برای آگاهی مردم پخش می‌شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان