۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تخریب غیر اصولی ساختمان، موجب مرگ کارگر افغانی شد+تصاویر
کد خبر: ۳۰۸۱۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۵ ساعت: ۱۳:۲۶ ↗ لینک کوتاه

حوادث در قزوین؛

تخریب غیر اصولی ساختمان، موجب مرگ کارگر افغانی شد+تصاویر

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از ریزش آوار در محل تخریب ساختمان قدیمی در بلوار شهید بهشتی قزوین و مرگ کارگر ساختمانی خبر داد.

تخریب غیر اصولی ساختمان، موجب مرگ کارگر افغانی شد+تصاویر
قدير موسي خاني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين از وقوع حادثه ریزش آوار ساختمان در حال تخریب در بلوار شهید بهشتی قزوین ـ کوچه پرواز خبر داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهي اين سازمان بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي شماره هفت شهید مفتح و 2 شهید بابایی را به محل حادثه رهسپار کرد.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به حضور اولين اکيپ عملياتي در کمتر از 4 دقيقه به محل حادثه افزود: در جریان این حادثه که به دلیل تخریب غیر اصولی ساختمان قدیمی به وقوع پیوست، قسمتی از سقف و دیواره طبقه دوم به یکباره بر روی کارگر 23 ساله افغانی فرو ریخته و منجر به گرفتار شدن وی در زیر آوار ساختمانی می‌شود.

وی تصریح کرد: نجاتگران و آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن به محل با کشیدن نوار هشدار خطر در اطراف محل حادثه عملیات نجات را آغاز کرده و با رعایت کامل نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات ویژه امداد و نجات مشغول آواربرداری و رها سازی کارگر جوان از زیر آوار ساختمانی شدند.

این مسئول بیان کرد: نیروهای عملیاتی با تلاش و در همان لحظات اولیه کارگر جوان تبعه افغان را از زیر آوار خارج کرده و وی را برای انجام معاینات پزشکی تحویل امدادگران اورژانس دادند که متأسفانه مشخص شد کارگر جوان براثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

موسی خانی در ادامه یادآور شد: نیروهای عملیاتی پس از اجرای عملیات جستجو در قسمت‌های مختلف ساختمان و حصول اطمینان از عدم وجود شخص دیگری در زیر آوار، به ماموریت خود خاتمه داده و صحنه حادثه را تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل دادند.

گفتنی است؛ کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین همواره به شهروندان توصیه می‌کنند؛ برای تخریب و یا بازسازی ساختمان‌های قدیمی حتماً از نیروهای متخصص و تجهیزات ایمنی استفاده کنند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان