۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و اتباع غیرمجاز در قزوین
کد خبر: ۳۰۸۱۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۵ ساعت: ۱۱:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور اتباع خارجی استانداری اعلام کرد:

برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و اتباع غیرمجاز در قزوین

عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: تمامی مسئولین و مردم باید در راستای مقابله با اتباع خارجی کمر همت بسته تا مشکلات مرتفع شود تا اتباع خارجی غیرمجاز مطابق قوانین دستگیر و از کشور طرد شوند.

برخورد قانونی و قاطع با متخلفان و اتباع غیرمجاز در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جلسه بررسی مشکلات اهالی ناحیه منفصل شهری مشعلدار پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور فرخزاد معاون امور عمرانی استانداری قزوین، عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، صفری شهردار قزوین، داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، اعضای شورای شهر قزوین و مسئولین برگزار شد. 

در این دیدار که به دعوت اهالی ناحیه منفصل شهری مشعلدار و پیرو جلسه بررسی حضور اتباع خارجی در دفتر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین برگزار شد اهالی مشعلدار و شورایاران به بیان مشکلات و معضلات مشعلدار پرداختند.

در ادامه عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اظهار کرد: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین میزبانان جمعیت پناهنده پذیر دنیا در ارائه خدمات به اتباع خارجی خصوصا اتباع کشور افغانستان زبانزد خاص و عام در جوامع بین المللی بوده و مطابق آموزه های دین مبین اسلام پایبند به اصول میهمان نوازی از آنان است.

وی افزود: پناهندگان و اتباع خارجی مجاز مطابق قوانین بین المللی اجازه حضور در مناطق مجاز به منظور سکونت، اشتغال، تحصیل را دارند و خدمات همسانی همانند هموطنان ایرانی به آنان ارائه می‌شود که این موضوع در سال‌های گذشته در کشور و استان مشهود بوده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی بزرگترین معضل اتباع خارجی در کشور را حضور اتباع خارجی غیرمجاز دانست و اذعان کرد: تمامی مسئولین و مردم باید در راستای مقابله با اتباع خارجی کمر همت بسته تا مشکلات مطروحه در این موضوع مرتفع شود تا اتباع خارجی غیر مجاز مطابق قوانین دستگیر و از کشور طرد شوند.

عشایری افزود: ارائه کلیه خدمات در کشور به اتباع غیرمجاز ممنوع بوده و از همشهریان گرامی و اهالی محترم مشعلدار تقاضا دارم تا درخصوص اجاره منزل مسکونی، زمین‌های کشاورزی و خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول بدون مجوز استانداری خودداری کنند.

وی عنوان کرد: همچنین مشاورین املاک موظف به دریافت استعلام به منظور انعقاد هرگونه قرار داد اجاره از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین بوده و در صورت تحلف با آنها برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

این مسئول در پایان اذعان کرد: پیگیر مسائل مطروحه خواهیم بود تا با ساماندهی اتباع خارجی در نواحی مختلف استان موجبات رضایت همشهریان گرانقدر را فراهم آوریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان