۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اروپایی‌ها به‌دنبال کاهش قدرت نظامی و دفاعی ایران هستند/ سستی و انفعال از جانب مذاکره‌کنندگان برجام پذیرفته نیست
کد خبر: ۳۰۸۰۷۲ نویسنده: بهمن طاهرخانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۵ ساعت: ۸:۸ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

اروپایی‌ها به‌دنبال کاهش قدرت نظامی و دفاعی ایران هستند/ سستی و انفعال از جانب مذاکره‌کنندگان برجام پذیرفته نیست

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها به‌دنبال کاهش قدرت نظامی و دفاعی ایران هستند، گفت: با این بیانات رهبری تعلل، سستی و انفعال از جانب هیچ یک از سیاست‌گذاران به ویژه مذاکره‌کنندگان برجام پذیرفته نیست.

اروپایی‌ها به‌دنبال کاهش قدرت نظامی و دفاعی ایران هستند/ سستی و انفعال از جانب مذاکره‌کنندگان برجام پذیرفته نیست
بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ادامه برجام اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب بنا بر مصالح و منافع کشور و ملت ایران بوده و از سوی دیگر این بیانات جهان اسلام را که دچار انحطاطی از باب مقابله با زیاده‌خواهی‌های غرب شده است، بیدار می‌کند.

وی افزود: توجه جهان اسلام به این فرمایشات رهبر معظم انقلاب موجب می‌شود که به خودش آمده و از حقوق خود در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب دفاع کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه کرد: سابقه دنیای غرب در معاهدات بین‌المللی به ویژه عملکرد امریکا در این موارد همواره نشان داده که نباید به آن‌ها اعتماد کرد؛ بنابراین فرمایشات رهبری هشدار بی‌بدیلی است که ما در مسیر صحیحی قرار می‌دهد تا به وعده‌های اتحاد غرب خوش‌بین نباشیم.

طاهرخانی ادامه داد: این بیانات همانگونه که رهبری هم تأکید کردند بدین معنا نیست که با کسی دعوا داریم؛ اما باید بر اساس اعتقادات دینی خود که تأکید دارد مسلمان باید زیرک باشد، هوشیار عمل کرده و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: در عین حال که وارد مذاکره با دنیای غرب می‌شویم باید دقت داشته باشیم که وعده‌های آرایش شده غرب مبادا ما را به موضع انفعالی برساند و باید در موضعی قرار گیریم که در صحنه بین‌المللی به مشکل برنخوریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با بیان اینکه فرمایشات رهبری در مورد برجام سیاست آینده مذاکره‌کنندگان را می‌تواند روشن کند تا مبادا به ناحق امتیازی به آنان بدهیم، تصریح کرد: البته ما هم نمی‌خواهیم به منافع دیگران ضربه بزنیم مگر اینکه طرف مقابل ما در مقام شیطنت برآید و ما مجبور به مقابله شویم.

طاهرخانی گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و پایه‌های قانون اساسی هدف ما رعایت حقوق دیگران است و می‌خواهیم اقتدار و صیانت کشور و ملت خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تجربیات پس از انقلاب نشان می‌دهد به غربی‌ها هیچ اعتمادی نیست، بیان کرد: در جنگ تحمیلی بخش‌های وسیعی از خاک کشور ما به ناحق توسط صدام اشغال شد و بسیاری از جوانان برومند ما که می‌توانستند در آن دوران سمت و سوی کشور را تغییر دهند در جبهه‌ها به شهادت رسیدند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس عنوان کرد: در جنگ تحمیلی تمام غربی‌ها با علم به اینکه صدام یک جنایتکار است از او حمایت کرده و او را مسلح کردند و از سوی دیگر ایران را در محافل بین‌المللی مقصر اصلی جنگ می‌دانستند.

نباید اقتدار ایران در مذاکره زیر سوال رود

طاهرخانی تصریح کرد: پس از دوران هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران اسلامی اعمال کردند و با زیرپا گذاشتن تعهدات خود نشان دادند، نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

وی افزود: از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ادامه روند برجام نشان می‌دهد که ایشان برای مذاکره منعی قائل نشده و دیپلمات‌های ایران را از ادامه مذاکره منع نکردند؛ اما هشدارهایی که در فرمایشات رهبری ذکره شده به مذاکره‌کنندگان هشدار داده و به آنان یادآوری می‌کند مراقب گفتار و اعمال غربی‌ها به ویژه آنچه را که به عنوان معاهده روی کاغذ می‌آورند و باید امضا شود، باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه کرد: آنچه به عنوان معاهده امضا می‌شود باید بسیار مورد توجه قرار گیرد که مبادا برای ما تعهداتی ایجاد شود که اقتدار کشور زیرسوال برود.

طاهرخانی با اشاره به وظایف دولت در این زمینه گفت: دولت با این فرمایشات رهبری وظیفه سنگین‌تری پیدا کرده است؛ بنابراین باید با بکارگیری کارشناسان خبره در مباحث بین‌المللی به صورت جامع در مذاکرات شرکت کند.

وی اظهار کرد: با این بیانات رهبری تعلل، سستی و انفعال از جانب هیچ یک از سیاست‌گذاران به ویژه مذاکره‌کنندگان برجام پذیرفته نیست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به اینکه استنباط می‌شود اروپایی‌ها تعهداتی در قبال آمریکا دارند که سخت است از زیربار فشارهای آمریکا خارج شوند، بیان کرد: اروپا اگر اتحاد داشته و حقانیت کشورها را مدنظر قرار دهد، می‌تواند از این مرحله عبور کند.

طاهرخانی افزود: احتمال آن می‌رود که اروپایی‌ها در زمینه قدرت نظامی ایران ادعاهایی داشته باشند که نباید بپذیریم؛ این امر توانمندی و اقتدار کشور ما را زیرسوال می‌برد زیرا ما برای ایمن کردن مرزهای کشور باید از نظر دفاعی قدرت لازم را داشته باشیم.

وی یادآور شد: در این زمینه اروپایی‌ها باید کوتاه بیایند زیرا خودشان هم حاضر نمی‌شوند قدرت دفاعی خود را بنا به دلیلی کاهش دهند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان