۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود
کد خبر: ۳۰۷۸۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود و باید به جوانان امروز بگوییم درمقابل دشمن باید ایستاد و از رزمندگان و مردم عزیز خرمشهر الگو گرفت.

آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود
حجت الاسلام عدالتی شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تبریک سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: روز سوم خرداد روز پیروزی اسلام، ایران و ایمان است؛ روز اراده یک ملت نه در برابر استکبار جهانی بود، شهدا و جانبازان و ملت سلحشور ایران در دفاع از وطن حماسه آفریدند.

وی افزود: این واقعه بزرگ در تاریخ ثبت شده که از جمله وقایع بسیار مهمی که در این دوران اتفاق افتاد، در روز سوم خرداد 61 و روز آزادسازی خرمشهر بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین اذعان کرد: آزادسازی خرمشهر درس مقاومت و حماسه برای مردم ایران بود و باید به جوانان امروز بگوییم درمقابل دشمن باید ایستاد و از رزمندگان و مردم عزیز خرمشهر الگو گرفت.

وی گفت: در اوایل انقلاب و در جنگ تحمیلی دشمن متجاوزانه، ظالمانه، بی‌دلیل به سرزمین، کشور و خاک ایران زمین ما حمله و تجاوز کرد روز سختی بود، اما تلخ‌ترین روز آن روزی بود که بعد از هفته‌ها و روزها ایستادگی و مقاومت خبر سقوط خرمشهر به گوش رسید.

این مسئول افزود: دشمن با تمام تجهیزات و مدرن‌ترین هواپیماها و هلی‌کوپترها، موشک‌ها، توپخانه‌ها، تانک‌ها، نفربرها، ادوات و انواع تجهیزات و سلاح‌ها که کشورهای دیگر در اختیار دشمن قرار داده بودند، حمله کرده بودند.

وی ابراز کرد: بعد از این اتفاقات ملت غیور ایران با رهبری امام خمینی و با تکیه‌ بر الطاف خداوند و معصومین و با شروع عملیات و مقابله با دشمنان تا دندان مسلح پیروز و خرمشهر را آزاد کردند.

وی تاکید کرد: اطاعت از رهبری، حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های دفاع مقدس، حذف لیبرال‌ها وابسته از صحنه سیاسی انقلاب، همکاری و اتحاد ارتش، سپاه و بسیج و روحیه شهادت‌طلبی از علل فتح خرمشهر بود.

عدالتی با بیان اینکه عراقی‌ها هرگز فکر نمی‌کردند نیروهای ایران بتواند خرمشهررا بازپس بگیرد؛ اما اراده نیروهای انقلابی بر این بود که خرمشهر آزاد شود، افزود: امروز هم اگر اراده مسئولان با هم متمرکز شود خیلی از مشکلات می‌تواند رفع شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان