۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عرضه گوشت گنجشک مورد تائید نیست/ کشف بیش از ۲هزارکیلوگرم آلایش دامی
کد خبر: ۳۰۷۸۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۳ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

دامپزشکی قزوین اعلام کرد:

عرضه گوشت گنجشک مورد تائید نیست/ کشف بیش از ۲هزارکیلوگرم آلایش دامی

دامپزشکی قزوین اعلام کرد: هیچگونه تضمینی برای سلامت گوشت گنجشک عرضه شده در استان قزوین وجود ندارد.

عرضه گوشت گنجشک مورد تائید نیست/ کشف بیش از ۲هزارکیلوگرم آلایش دامی
دکتر عیسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر عرضه گوشت گنجشک در یکی از واحدهای فرآورده‌های خام دامی، بلافاصله اکیپی از کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین به محل اعزام و نسبت بررسی موضوع اقدام کردند.

وی افزود: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد در واحد مذکور گوشت گنجشک به سفارش مشتریان تهیه و عرضه می‌شود که این اقدام مغایر با ضوابط بهداشتی دامپزشکی بوده و مراتب به متصدی واحد ابلاغ شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اذعان کرد: در پایان پس از تنظیم صورتجلسه توسط کارشناسان دامپزشکی، متصدی واحد متعهد شد که از عرضه گوشت گنجشک خودداری کند.

وی ادامه داد: عرضه فرآورده‌های خام دامی باید تحت نظارت دامپزشکی و پس از تایید سلامت محصول صورت پذیرد در غیر این صورت مراتب به علت تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

این مسئول همچنین در ادامه ابراز کرد: 2هزار و 240کیلوگرم آلایش دامی که در شرایط نامناسب نگهداری شده بود، معدوم شد. 

وی افزود: رستوران‌ها و واحدهای عرضه آلایشات دامی یکی از وظایف اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بوده و کارشناسان اداره دامپزشکی به صورت دوره ای از تمامی این واحدها بازرسی می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: با عنایت به بازرسی‌های صورت گرفته، مقادیر زیادی آلایش دامی از دو سردخانه غیر مجاز، به وزن 2هزارو 240 کیلو گرم به صورت فاقد هویت و با شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) نامناسب کشف و مورد معدوم سازی قرار گرفت.

غیاث یزدی از نمونه برداری بازرسان دامپزشکی از محموله980 کیلوگرمی آلایش دامی فاقد هویت در یکی دیگر از سردخانه‌ها خبر داد و گفت: با توجه به شرایط نامناسب نگهداری، محموله مذکور تا تعیین تکلیف نهایی و انجام آزمایشهای مربوطه توقیف شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان