۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰ کتاب با محوریت دفاع مقدس رونمایی می‌شود/ برگزاری جشنواره «خاطره‌نویسی خاکریز»
کد خبر: ۳۰۷۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان قزوین:

۱۰ کتاب با محوریت دفاع مقدس رونمایی می‌شود/ برگزاری جشنواره «خاطره‌نویسی خاکریز»

مدیرکل بنیاد حفظ آثار قزوین گفت: امروز کتاب "بوسه بر غبار" به صورت نمادین رونمایی خواهد شد، مهدی مردانی نویسنده این مجموعه شعر از دفاع مقدس است که جزو ۱۰ کتابی است که در این حوزه جمع آوری شده است.

۱۰ کتاب با محوریت دفاع مقدس رونمایی می‌شود/ برگزاری جشنواره «خاطره‌نویسی خاکریز»
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم رونمایی از کتاب «بوسه برغبار» ظهر امروز(چهارشنبه) به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در مجتمع فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار قزوین در این مراسم با گرامیداشت سه هزار شهید قزوین و شهدای عملیات دفاع مقدس اظهار کرد: عملیات بیت المقدس جزو بزرگترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که پیروزی فرهنگی، سیاسی و دفاعی در پی داشت.

وی افزود: این عملیات پس از ۵۷۶ روز اسارتی که خرمشهر تحمل کرد این شهر در سوم خردادماه آزاد شد.

این مسئول بیان کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر در تاریخ انقلاب اسلامی باقی مانده و آثار و برکات آن را امروز در جهان اسلام شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: امروز پیروزی مقاومت در کشورهای منطقه مرهون عملیات‌هایی مثل بیت المقدس است، امروز رزمندگان مدافع حرم به تاسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس این فرهنگ را ادامه می‌دهند.

طاهرخانی ابراز کرد: دفاع همیشه برای ما باقی است و فقط حوزه دفاع تفاوت‌هایی با گذشته پیدا کرده است، اگر روزی شاهد عملیات نظامی بودیم امروز دشمن جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه مردم به راه انداخته و ما در حال دفاع هستیم.

رونمایی از سه کتاب صوتی "جنگ سال‌هاست تمام نشده"
وی اذعان کرد: امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از آثاری که در دفاع مقدس در استان قزوین جمع آوری شده به صورت کتاب رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان قزوین گفت: امروز کتاب "بوسه بر غبار" به صورت نمادین رونمایی خواهد شد، مهدی مردانی نویسنده این مجموعه شعر از دفاع مقدس است که جزو 10 کتابی است که در این حوزه جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: 10 جلد کتاب نیز در این ایام به مناسبت آزادسازی خرمشهر رونمایی خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: کتاب "مصطفای خوبی‌ها" نوشته محسن نجفی که گذری بر زندگی شهید حق شناس از فرماندهان دوران دفاع مقدس است، کتاب "روزشمار دفاع مقدس" اثر روح الله شریفی، کتاب پژوهشی است، مجموعه نمایشنامه دفاع مقدس با عنوان "فریاد زیر آب" نوشته خانم روغنگیر قزوینی جزو این کتاب‌هاست.

طاهرخانی ادامه داد: کتاب "به قول پروانه" نوشته رقیه رجبی، "نیستان" نوشته فتحی لوشانی گزیده ای از نامه‌های دفاع مقدس، کتابی از فلاح صفری که شامل وصایای شهدا شهید آباد، سه کتاب صوتی "جنگ سال‌هاست تمام نشده" اثر مردانی، کتاب "رودخانه ای از نور" نوشته مجید شفیعی، "به قول پروانه‌ها" نوشته زینب السادات موسوی در این هفته رونمایی می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره «خاطره نویسی خاکریز» بزودی در قزوین برگزار می‌شود که آثار باید به دبیرخانه این جشنواره که حوزه ادبیات نشر آثار مقدس است، ارسال شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان