۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۳ مورد اهدای عضو در استان قزوین صورت گرفت
کد خبر: ۳۰۷۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۱ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول واحد پیوند اعضای علوم پزشکی قزوین:

۶۳ مورد اهدای عضو در استان قزوین صورت گرفت

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بیش از یک دهه گذشته بیش از ۶۳ مورد اهداء عضو برای نجات جان بیماران در استان صورت گرفته است.

۶۳ مورد اهدای عضو در استان قزوین صورت گرفت
علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین به مناسبت ۳۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی اهدای عضو اظهار کرد: از سال ۱۳۸۶ فرآیند اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شده و از آن سال تاکنون ۶۳ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای اعضا در استان شده است.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: ۴۸ نفر از اهداء کنندگان را آقایان و ۱۵ نفر را بانوان تشکیل داده اند.

وی بیان کرد: در بیمارستان‌های تابع، تمامی هزینه‌های بستری و درمانی این گونه متوفیان به صورت رایگان است و علاوه بر این، خانواده اهداءکنندگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مورد تکریم و تقدیر قرار می‌گیرند و مکاتباتی با ارگان‌های مرتبط برای کاهش هزینه‌های مورد نیاز تدفین افراد انجام می‌شود.

چگینی یادآورشد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون واحد پیوند اعضای دانشگاه بیش از ۲۰ هزار کارت اهدای عضو برای متقاضیان این امر خداپسندانه صادر کرده است.

وی گفت: هر چند گرفتن رضایت برای اهدای عضو، در سال‌های اخیر روبه افزایش بوده و تعداد اهدا کنندگان نیز بیشتر شده، اما همچنان، فاصله زیادی بین تعداد اهدا کنندگان و کسانی که در انتظار دریافت اعضای بدن هستند، وجود دارد.

زندگی دوباره به هفت بیمار نیازمند

وی بیان کرد: طی روزهای گذشته در اقدامی ایثارگرانه اعضای مرد ۵۵ ساله مرگ مغزی شده به هفت بیمار نیازمند در قزوین زندگی دوباره بخشید.

چگینی یادآور شد: این مرد ۵۵ ساله در شهر اقبالیه از ساختمان در حال ساخت سقوط کرده و مرگ مغزی شد اما با اهداء اعضاء خود زندگی دوباره به هفت بیمار نیازمند بخشید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان