۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افطاری ساده در ۴۶ امامزاده اجرا می‌شود/ برگزاری مراسم "خدیجه مادر امت" در ۱۰ امامزاده شاخص
کد خبر: ۳۰۷۳۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۱ ساعت: ۱۳:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف استان قزوین:

افطاری ساده در ۴۶ امامزاده اجرا می‌شود/ برگزاری مراسم "خدیجه مادر امت" در ۱۰ امامزاده شاخص

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح افطاری ساده هر شب در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه قزوین گفت: مراسم "خدیجه مادر امت" در راستای تکریم و بزرگداشت مقام این بانوی بزرگوار در ۱۰ امامزاده شاخص قزوین برگزار می‌شود.

افطاری ساده در ۴۶ امامزاده اجرا می‌شود/ برگزاری مراسم "خدیجه مادر امت" در ۱۰ امامزاده شاخص
حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

اعزام 50 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان در ماه رمضان
وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش بینی شده است که از جمله آن برگزاری ۵۰ مراسم ترتیل خوانی و جزءخوانی قرآن کریم در 5 امامزاده سطح استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه از برگزاری 4 محفل انس قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و مصری در لیالی قدر خبر داد و گفت: این برنامه در آستان مقدس امامزاده منور خاتون(س) دانسفهان، لشکر ۱۶ زرهی، سپاه صاحب الامر(عج) استان و آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعزام 50 مبلغ شامل 30 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی به نقاط مختلف استان در ماه رمضان افزود: مبلغان دینی با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان در اجرای طرح ضیافت الهی و پاسخگویی به سوالات شرعی و اجرای برنامه‌های مختلف محافل قرآنی و خیمه‌های معرفت مشارکت می‌کنند.

عادل عنوان کرد: در این ایام همچنین مراسم افطاری ساده در ۴۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان ۳۰ خیمه معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برپا می‌شود؛ که شاخص‌ترین آن خیمه معرفتی است که در مصلای نماز جمعه شهر قزوین برپا می‌شود.

برگزاری 105 ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع) در استان 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی(ع) 105 ویژه برنامه در سطح استان برگزار می‌شود که این برنامه شامل برنامه‌هایی نظیر مولودی خوانی و سخنرانی است؛ همچنین در این برنامه به افرادی که اسامی آنها مزین به نام امام حسن مجتبی(ع) است به قید قرعه هدایایی اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم "خدیجه مادر امت" در 10 امامزاده شاخص استان در راستای تکریم و بزرگداشت مقام این بانوی بزرگوار در شب دهم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه شب‌های احیا در بیش از 100 امامزاده سطح استان گفت: نماز عید فطر نیز همچون سال‌های گذشته به منظور افزایش اتحاد و همدلی بین روزه داران قزوینی به صورت تجمیعی در مصلای مسجد النبی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان