۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بیش از ۱۵۸۵ تولد در فروردین امسال ثبت شد/ "امیرعلی" و "فاطمه" پرطرفدارترین اسامی نوزادان قزوینی
کد خبر: ۳۰۷۲۴۵ نویسنده: حسن وفایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۰ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین:

بیش از ۱۵۸۵ تولد در فروردین امسال ثبت شد/ "امیرعلی" و "فاطمه" پرطرفدارترین اسامی نوزادان قزوینی

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در فروردین امسال ۱۵۸۵ ولادت در استان قزوین به ثبت رسیده که از این آمار ۷۹۴ نوزاد پسر و ۷۹۱ نوزاد دختر هستند.

بیش از ۱۵۸۵ تولد در فروردین امسال ثبت شد/ "امیرعلی" و "فاطمه" پرطرفدارترین اسامی نوزادان قزوینی
حسن وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با اشاره به آمار به ثبت رسیده در بخش ازدواج و طلاق در فروردین 97 اظهار کرد: آمارهای به ثبت رسیده نشان می‌دهد طی این مدت تعداد 771 واقعه ازدواج و تعداد 109 واقعه طلاق ثبت شده است.

وی با اشاره به تعداد فوت ثبت شده تصریح کرد: تعداد متوفیان سال گذشته استان قزوین 5 هزار و 859 مورد بوده که نسبت به سال 95 با 5 هزار و 876 مورد، سه دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین عنوان کرد: از این تعداد 3 هزار و 263 واقعه برای مردان و 2 هزار و 596 واقعه برای زنان به ثبت رسیده است که براساس آمارها به ازای هر 100 فوت در بین زنان، 125.7 فوت مردان ثبت شده است.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق طی سال گذشته گفت: در سال 96 در بخش ازدواج 9 هزار و 108 واقعه ازدواج و 2 هزار و 922 واقعه طلاق ثبت شده است.

این مسئول با اشاره به آمار متولدین ماه نخست سال جاری اذعان کرد: در فروردین امسال 1585 ولادت در استان قزوین به ثبت رسیده که از این آمار 794 نوزاد پسر و 791 نوزاد دختر هستند.

وی در ادامه با اشاره به میزان ثبت فوت در استان قزوین عنوان کرد: در فروردین ماه امسال 401 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 225 واقعه برای مردان و 176 واقعه برای زنان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از 20 هزار ولادت در قزوین طی سال گذشته
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در ادامه با اشاره به ثبت 20 هزار و 727 ولادت در قزوین طی سال گذشته بیان کرد: آمار متولدین سال گذشته نسبت به سال 95 با 21 هزار و 479 تولد، 3.5 درصد کاهش داشته است.

این مسئول اضافه کرد: تعداد نوزادان پسر متولد شده در سال گذشته 10 هزار و 746 نفر و دختران نیز 9 هزار و 981 نفر بوده است.

وفایی اضافه کرد: بر اساس آمارها طی سال گذشته به ازای تولد هر 100 نوزاد دختر، 107.7 نوزاد پسر در استان متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به بیشترین نام‌های انتخاب شده در سال 96 تصریح کرد: بیشترین اسامی انتخاب شده برای پسران در سال گذشته به ترتیب امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، امیرحسین و محمدطاها است؛ همچنین بیشترین نام برای دختران متولد شده به ترتیب فاطمه، زهرا، حلما، یسنا و نازنین زهرا است.
انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان