۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هدف انتقال سفارت امریکا به قدس خشکاندن تفکر مقاومت است/ کشتار اخیر مردم فلسطین برای رفع محاصره بود
کد خبر: ۳۰۷۱۷۲ نویسنده: کوچک خانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳۰ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با صبح قزوین:

هدف انتقال سفارت امریکا به قدس خشکاندن تفکر مقاومت است/ کشتار اخیر مردم فلسطین برای رفع محاصره بود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: درگیری‌های اخیر و کشتار عظیم مردم فلسطین در حقیقت برای رفع محاصره ۱۱ ساله‌ای بود که پس از جنگ ۲۲ روزه آغاز شد که تا حدودی نتیجه‌‍‌بخش بود.

هدف انتقال سفارت امریکا به قدس خشکاندن تفکر مقاومت است/ کشتار اخیر مردم فلسطین برای رفع محاصره بود
کوچک‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به کشتار اخیر مظلومان فلسطینی اظهار کرد: پس از جنگ 22 روزه حدود 2 میلیون نفر از مردم مظلوم فلسطین در سخت‌ترین شرایط حدو 11 سال در محاصره هستند که این محاصره هیچ پشتوانه قانونی و منطقی ندارد.

وی افزود: با توجه به تنگناهایی که این مردم با آن روبرو بودند به ناچار تلاش کردند محاصره را بشکنند و برای تحقق این امر به سمت مرزها حرکت کردند که تا حدی موفق شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتفاضه "بازگشت" به انتقال پایتخت آمریکا به قدس مرتبط نیست، اضافه کرد: مردمی که در محاصره قرار گرفته‌اند بدون ارتباط با دنیای خارج قادر به تأمین نیازهای خود نیستند و به لحاظ تأمین دارو و بسیاری دیگر از اقلام با مشکل روبرو شده‌اند.

کوچک‌‌خانی عنوان کرد: پس از حرکت فلسطینیان در محاصره به سمت مرزها، مقامات اسرائیل با مقامات عرب برای برگداندن این مردم از مرزها رایزنی کردند و گفتند با بازگشت مردم از مرزها محاصره را برمی‌دارند.

وی تصریح کرد: درگیری‌های اخیر و کشتار عظیم مردم فلسطین در حقیقت برای رفع محاصره بود که تا حدودی موثر واقع شد.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به بحث انتقال پایتخت آمریکا به شهر قدس گفت: انتقال پایتخت آمریکا از تلاویو به شهر قدس یکی از مصوبات قبلی آمریکا در راستای خشکاندن تفکر مقاومت است که از دیدگاه غربی‌ها نقش بی‌‌بدیلی در تقسیم‌بندی کشورهای حامی نظام سلطه دارد.

کوچک‌خانی با اشاره به اینکه ترامپ در وعده‌های انتخاباتی خود به صهیونست‌ها قول داده بود انتقال پایتخت از تلاویو به شهر قدس را انجام دهد، بیان کرد: با توجه به اینکه شهر قدس هم برای مردم فلسطین و هم برای یهودی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، امریکایی‌ها احتیاط کرده و سفارتخانه خود را انتقال نداند.

وی یادآور شد: تصمیم سازمان ملل در مورد شهر قدس باید دو دولتی باشد؛ زیرا شهر قدس هم برای فلسطین و هم یهودیان حائز اهمیت است؛ اما در این میان اسرائیل کارشکنی می‌کند و ترامپ هم می‌خواهد از یک سو وعده‌ای که به صهیونیست‌ها داده بود را عملی کند و از سوی دیگر تفکر مقاومت را بخشکاند.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان