۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخورد قاطعانه با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان
کد خبر: ۳۰۶۸۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۷ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین اعلام کرد:

برخورد قاطعانه با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی با هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری قاطعانه برخورد می کند.

 برخورد قاطعانه با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با توجه فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: همه ما در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به عنوان یک مسلمان موظفیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

وی افزود: اگر افرادی بخواهند با هنجارشکنی و به عمد تظاهر به روزه خواری کنند، بدانند که دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.

داستان عمومی و انقلاب قزوین اذعان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با کلیه ضابطین قضایی، شهرداری‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای افراد جامعه و جلوگیری از روزه خواری در ملاعام و هتک حرمت ماه مبارک و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد نظم عمومی انجام داده ایم.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: چنانچه مشاهده شود افراد متجری با روزه خواری در ملاعام اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه کنند، با توجه به وظیفه و تکلیف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری و مقابله و برخورد با این گونه جرایم، دستورات لازم به کلیه مراجع انتظامی به منظور دستگیری افراد مجرم به لحاظ مشهود بودن جرم و معرفی متهمین به مراجع قضایی و تشکیل پرونده قضایی صادر شده است.

74 ضربه شلاق و 2ماه حبس در انتظار روزه خواران
صادقی نیارکی بیان کرد: صنوف متخلف نیز در این حوزه در صورت عدم رعایت ضوابط قانونی و مربوطه از سوی تیم‌های بازرسی و نظارتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می‌شوند و با واحدهای صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارائه خدمات کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان مرکز استان گفت: شعب ویژه ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری در نظر گرفته شده است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی برای حرمت شکنان ماه مبارک رمضان کاهش یابد.

این مقام قضایی استان به ماده 638 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و افزود: مطابق ماده مذکور هر كس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا 2 ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌شود و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نیست، ولي عفت عمومي را جريحه‌دار نمايد فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

این مسئولدر پایان بیان کرد: لازم است شهرداری‌ها، نهاد های فرهنگی، مسئولین ذی ربط در خصوص حفظ حرمت ماه رمضان در طی سال اقداماتی به منظور فرهنگ سازی این امر مهم انجام دهند تا شاهد چنین هنجارشکنی‌هایی که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، نباشیم تا همه مردم بتوانند در یک فضایی کاملا معنوی و اسلامی از فیوضات این ماه مبارک بهرمند شوند. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان