۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آمریکا افسار برجام را به دست اروپایی‌ها داده است/ اروپایی‌ها هم هرگز تضمینی نخواهند داد
کد خبر: ۳۰۵۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۲۱ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

آمریکا افسار برجام را به دست اروپایی‌ها داده است/ اروپایی‌ها هم هرگز تضمینی نخواهند داد

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه آمریکا افسار برجام را به دست اروپایی‌ها داده است، گفت: اگر اروپا نبود آمریکا از برجام خارج نمی‌شد.

آمریکا افسار برجام را به دست اروپایی‌ها داده است/ اروپایی‌ها هم هرگز تضمینی نخواهند داد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه رییس جمهور آمریکا رییس جمهوری نادان است؛ اظهار کرد: رییس جمهور آمریکا پیمان‌شکنی و بدعهدی استکباری را باز هم همانند پیشینیان خود برای چندمین بار به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه ما قصد نداریم دین خود را سیاسی کنیم بلکه می خواهیم سیاستمان بر مبنای دین باشد، با طرح این سؤال که چرا نباید به آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و مستکبران عالم و دشمنان خدا اعتماد کنیم؟ به پاسخ آن پرداخت.

امام جمعه قزوین با بیان دلیل نخست از اینکه چرا نباید به مستکبران، غرب و شرق اعتماد کرد، به آیاتی از قرآن که بر بی اعتماد بودن شیطان تأکید دارد ابراز داشت: شیطان در قیامت می گوید خداوند به شما وعده های حق داده است اما شما به آن ها توجه نکرده و به وعده من توجه نمودید و من نیز خلاف وعده کردم در حالی که بر شما تسلط نداشتم و علیه شما کاری نمی توانستم انجام دهم و شما را فریب دادم و شما نیز فریب خورده وعده من شدید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص اضافه کرد: شیطان در روز قیامت می گوید مرا سرزنش نکنید بلکه خود را سرزنش کنید چرا که این شما بودید که به من اعتماد کردید در حالی که وعده الهی حق بود؛ آن کسانی که این همه مردم در پی فرمایشات رهبر فریاد زدند و از ساده لوحی و ذلت پذیری منعشان کردند، اما آنها توجه نکردند و وعده شیطان را پذیرفتند و با آن ها وارد مذاکره شدند، روز قیامت باید خودشان را سرزنش کنند.

وی با بیان اینکه ما نباید به دشمن اعتماد کنیم، اذعان کرد: نکته دوم در بحث عدم اعتماد به مستکبران این است که قرآن به ما می گوید شیطان دشمن شماست، بنابراین هیچ انسان عاقلی به دشمن خود اعتماد نمی کند، حیوانات هم به دشمنان خود اطمینان نمی کنند چه برسد به انسان ها، در قرآن کریم مومنان بسیار مورد تذکر خدا قرار گرفته اند که به دشمنانی که دشمنی آشکار دارند، اعتماد نکنند.

آیت الله عابدینی افزود: نگاه سوم در بحث عدم اعتماد به مستکبران این است که قرآن می گوید؛ مبادا شیطان راه شما را ببندد، مبادا شیطان شما را در بن بست قرار دهد اگر شیطان این مسیر را با شما در پیش گرفت باید بدانید که او دشمن آشکار شماست و نباید فریفته شیطان شد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: در سوره مائده خداوند می فرماید؛ «چون کار و رویه دشمنان پیمان شکنی است ما آنها را لعنت کرده ایم و دل های آنها را سخت و سنگ قرار داده ایم»، در فضای امروز جهان شاهدیم که وقتی گزارش های بمباران و کشتار مردم بی گناه یمن و بحرین به سران کشورهای غربی می رسد آنها با دل های سنگ شده خود درکی از مظلومیت کودکان بی گناه ندارند.

وی ابراز کرد: این ساده لوحی است که فکر کنیم قرارداد مذاکره مسئولین ایران با غربی ها مورد احترام قرار می گیرد، در سابقه تاریخی کافران بی حرمتی، تحریف و تغییر کلمات کتاب خدای متعال وجود دارد، با این سابقه تاریخی چگونه ما انتظار داریم که در تفاهم با ما مطلبی را بنویسند و به آن پایبند باقی بمانند؟!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در آیه ۱۰۵ سوره بقره خداوند در پاسخ چرایی عدم اعتماد به دشمن می گوید؛ «اهل کتاب متشمل از کافران و مشرکان هرگز نمی خواهند خیری به شما برسد چرا شما به آنها امید دارید؟ رحمت را باید از خدا طلب کنیم و به خدای متعال اعتماد و امید داشته باشیم»، خداوند به ما می گوید دشمن خوبی شما را نمی خواهد و نباید به دشمن امید داشت؛ زیرا آنها نمی توانند در مقابل خدا هیچ غلطی کنند و ما باید به خدا امید داشته باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: قرآن به ما می گوید به منافقین بشارت بده عذاب دردناک خدا را؛ منافقین کسانی هستند که کافران را دوست خود می گیرند و به لطف آنها امید دارد و همه عزت ها نزد خداست و باید از او عزت و اقتدار را طلب کنیم؛ منافقین گمان می کنند کافران به آنها عزت می بخشند و موقعیت بالاتری به آنها می دهند، در صورتی که مردم از منافقین جز نفرت و‌ کینه چیزی به دل ندارند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه اگر از همین امروز بیاییم و دستورات الهی را مورد توجه قرار دهیم، فرصتی برای خود ایجاد کرده ایم، اظهار کرد: آمریکایی ها افسار برجام را به دست اروپایی ها سپردند و منافعشان را اینگونه دنبال می کنند و اگر این سازوکار وجود نداشت هرگز از برجام خارج نمی شدند.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: آمریکایی ها می خواهند آسیبشان را با اروپایی ها به ما وارد کنند و اگر اروپایی ها نبودند، یقیناً آمریکایی ها برجام را با چنگ و دندان نگه می داشتند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها ویژگی های یکسان دارند، تأکید کرد: فرقی بین اروپا و آمریکا نیست و همه آن ها مستکبر و شیطان هستند و در قرآن نیز فرقی بین این دو قشر وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه در گذشته نتوانستند از آمریکا تضمین بگیرند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند حال که می خواهید با اروپایی ها صحبت کنید از آن ها تضمین بگیرید و من همانطور که گفتم به آمریکا اعتماد ندارم به اروپا نیز بی اعتمادم و این کلام رهبری نشان می دهد که آن ها هرگز تضمین نمی دهند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: خواسته همه مردم ما در مسئله خروج امریکا از برجام همراستا با بیانات رهبر معظم انقلاب است، اختلافات جریانات سیاسی و حزبی در مسائل اصلی نظام نقشی ندارند، در این فضا نگاه رهبری و مبانی انقلاب اسلامی و روح ستیز با مستکبران مهم است، مردم ایران بسیار به آینده امیدوارند و متحد و منسجم در ستیز با امریکا و مخالفت با شیطنت های مستکبران و در اتحاد و انسجام ملی و دستیابی به پیروزی های بزرگ همدل و هم فکر هستند.

وی گفت: اگر امریکا در مسئله برجام غلطی کرده است به طور یقین ضرر و خسارت آن به آنها برخواهد گشت، ما شاهد موشک باران سوریه علیه رژیم صهیونیستی بودیم که در آن مناطق بسیار حساس این رژیم جعلی مورد حمله قرار گرفت؛ این موارد موقعیت های جدیدی است که هیچ وقت شاهد آنها نبودیم.

آیت الله عابدینی در ادامه بیان کرد: امروز اسرائیل باید بداند این موشک هایی که به مناطق مختلف سرزمینی آنها برخورد کرده پیش قافله موشک های جبهه مقاومت است، زمانی که پیروزی جبهه مقاومت اسلامی لبنان را شاهد بودیم پیروزی بسیار بزرگی برای همه مسلمانان جهان بود که نشان داد همه مردم نگاه حزب الله لبنان را قبول دارند و امروز شاهدیم فضا در کل جهان علیه مستکبران در حال تغییر است.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: ملت ایران هر روز امیدوارتر از گذشته با اتحاد و انسجام به سوی اهداف بزرگتر پیش می رود و آینده روشنی درانتظار ملت های مسلمان جهان است.

وی بیان کرد: در روز گذشته شاهد تشییع پیکر مطهر شهید گرانقدر و مظلوم از کشور اسلامی افغانستان بودیم، شهید حسین محمدی که در دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسید همرزم شهید روح الله رحیمی بود؛ این شهید با شهادت خود به ما می گوید که انقلاب اسلامی یک روز در ایران بود اما امروز انقلاب اسلامی فقط در ایران نیست و به مقاومت اسلامی در سراسر جهان تبدیل شده است.قسمت چهارم:

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خواسته همه مردم ما در مسئله خروج امریکا از برجام همراستا با بیانات رهبر معظم انقلاب است، اختلافات جریانات سیاسی و حزبی در مسائل اصلی نظام نقشی ندارند، در این فضا نگاه رهبری و مبانی انقلاب اسلامی و روح ستیز با مستکبران مهم است، مردم ایران بسیار به آینده امیدوارند و متحد و منسجم در ستیز با امریکا و مخالفت با شیطنت های مستکبران و در اتحاد و انسجام ملی و دستیابی به پیروزی های بزرگ همدل و هم فکر هستند.

امام جمعه قزوین گفت: اگر امریکا در مسئله برجام غلطی کرده است به طور یقین ضرر و خسارت آن به آنها برخواهد گشت، ما شاهد موشک باران سوریه علیه رژیم صهیونیستی بودیم که در آن مناطق بسیار حساس این رژیم جعلی مورد حمله قرار گرفت؛ این موارد موقعیت های جدیدی است که هیچ وقت شاهد آنها نبودیم.

وی در ادامه بیان کرد: امروز اسرائیل باید بداند این موشک هایی که به مناطق مختلف سرزمینی آنها برخورد کرده پیش قافله موشک های جبهه مقاومت است، زمانی که پیروزی جبهه مقاومت اسلامی لبنان را شاهد بودیم پیروزی بسیار بزرگی برای همه مسلمانان جهان بود که نشان داد همه مردم نگاه حزب الله لبنان را قبول دارند و امروز شاهدیم فضا در کل جهان علیه مستکبران در حال تغییر است.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: ملت ایران هر روز امیدوارتر از گذشته با اتحاد و انسجام به سوی اهداف بزرگتر پیش می رود و آینده روشنی درانتظار ملت های مسلمان جهان است.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: در روز گذشته شاهد تشییع پیکر مطهر شهید گرانقدر و مظلوم از کشور اسلامی افغانستان بودیم، شهید حسین محمدی که در دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسید همرزم شهید روح الله رحیمی بود؛ این شهید با شهادت خود به ما می گوید که انقلاب اسلامی یک روز در ایران بود اما امروز انقلاب اسلامی فقط در ایران نیست و به مقاومت اسلامی در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله حسینقلی همدانی یادآور شد: ایشان از علمای بزرگی بودند که بسیاری از علمای ما مکتب عرفانی و اخلاقی خود را از آن مردم بزرگ به یادگار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز رحلت آیت الله بهجت نیز اشاره و عنوان کرد: حضرت آیت الله بهجت فقیه، عارف و شخصیت بسیار بزرگی بودند که نقش ارزنده ای در ترویج اخلاق و عرفان داشتند و از خدای متعال برای این علمای بزرگ حشر با انبیاء و اولیاء را درخواست می کنیم.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان