۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اختتامیه جشنواره ملی "پویانمایی وقف" در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۰۵۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۷ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

اختتامیه جشنواره ملی "پویانمایی وقف" در قزوین برگزار شد

اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی «وقف چشمه همیشه جاری» با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

اختتامیه جشنواره ملی "پویانمایی وقف"  در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اختتامیه اولین جشنواره ملی پویانمایی «وقف چشمه همیشه جاری» ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: طی این سال‌ها تجربه برگزاری جشنواره‌های فراوانی را داشتیم که تبلیغی و ترویجی بودند و با یک فراخوان مجموعه آثاری گردآوری و در نهایت اختتامیه جشنواره با معرفی آثار برتر برگزار می‌شد.

پیام‌های کوتاه تصویری در فضای مجازی تاثیرگذارتر هستند
وی افزود: معتقدم که اختتامیه این جشنواره می‌تواند به نوعی افتتاحیه باشد و این در واقع نقطه ممیزی جشنواره پویانمایی وقف با سایر جشنواره‌ها است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: در سایر جشنواره‌ها یک سری آثار جمع می‌شود و گاها کتابخانه‌ها را زینت می‌بخشد و شاید هم اصلا کسی به آنها نپردازد؛ اما خروجی این جشنواره که آثار پویانمایی است، امروز با بارگذاری در پیام‌رسان‌های داخلی و ارائه به رسانه‌های محلی و ملی برون‌داد دارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم که این جشنواره قدم خیری باشد؛ چراکه امروز در فضای مجازی پیام‌های کوتاه تصویری حرف اول را می‌زند و پرمخاطب‌تر از گونه‌های دیگر بوده و بسیار تاثیرگذار است.

هوشمند تصریح کرد: در این راستا فراخوان جشنواره پویانمایی با محوریت موضوع وقف در سال ۹۶ ارسال شد و با توجه به اینکه اولین قدم بوده و از آنجا که تولید این آثار به صورت کار گروهی است که دشواری‌های خاص خود را در فرهنگ اجتماعی ما دارد؛ ضمن اینکه نیازمند سخت افزارها و نرم افزارهای ویژه‌ای است که به نوعی کار را دشوارتر می‌سازد اما در نهایت آثار خوبی به جشنواره ارسال شد.

وی بیان کرد: برخی آثار در حد طرح و ایده بود که با دستورالعمل فراخوان هماهنگی نداشت، برخی ایده‌ها نیز بازپس فرستاده و مشاوره داده شد و برخی ایده‌ها هم بسیار مطلوب بود که تبدیل به پویا نمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: هیئت داوران که از مجموعه خارج استان بودند به داوری پرداختند و آثار برگزیده که دارای کیفیت فنی و محتوایی مناسبی بودند شناسایی شده و در نهایت سه اثر برگزیده جشنواره معرفی شدند.

وی بیان کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری، مجموعه بقاع متبرکه باید به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شود که شاهد هستیم اوقاف این امر را در عمل پیاده شده است.

هوشمند ابراز کرد: امروز شاهد هستیم که در بقاع متبرکه صرفا با یک امر مذهبی مواجه نیستیم بلکه اقدامات فرهنگی ارزشمندی انجام شده است با نگاهی که مدیران ارشد اوقاف و امور خیریه به این مقوله دارند در استان‌ها نیز تعامل بسیار خوبی با همه دستگاه‌ها ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم این جشنواره فتح بابی برای برگزاری جشنواره‌های متعدد دیگر باشد و قدم‌های استوارتری در این عرصه برداشته شود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم آثار برتر جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان