۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خانه مطبوعات نقشی در انتخاب جوان برتر رسانه نداشت
کد خبر: ۳۰۵۰۲۱ نویسنده: جابر خرم نیا تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۶ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:

خانه مطبوعات نقشی در انتخاب جوان برتر رسانه نداشت

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: متأسفانه شاهد بودیم که امسال و برای نخستین بار خانه مطبوعات از روند انتخاب جوان برتر رسانه کنار گذاشته شد و به درخواست اداره کل ورزش و جوانان استان، مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصاً فردی را به‌عنوان جوان برتر رسانه معرفی کرد.

خانه مطبوعات نقشی در انتخاب جوان برتر رسانه نداشت
جابر خرم نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  درباره انتخاب جوان برتر حوزه رسانه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های خانه مطبوعات، شفاف سازی و سامان بخشی به اموری است که مربوط به حوزه رسانه است.

وی افزود: در همین زمینه سازوکار و مصوباتی در مورد نحوه قیمت‌گذاری آگهی‌ها، توزیع آن‌ها و نیز مسائل صنفی دیگر وجود دارد که به زودی و در نشست خبری خانه مطبوعات اعلام خواهد شد.

نائب رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اذعان کرد: یکی از مسائلی که برای اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات همواره محل دغدغه بوده، موضوع تعامل با مدیران و مسئولان استان است، موضوعی که پیشتر نیز در جلسه با استاندار محترم همراه با نگرانی‌های اعضای خانه بیان شد و استاندار محترم نیز قول مساعد دادند که در استان قزوین امور صنفی مربوط به مطبوعات و رسانه از طریق خانه مطبوعات صورت بگیرد.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه سال‌های گذشته در جریان بودیم که برای جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، از خانه مطبوعات جهت انتخاب جوان برتر عرصه رسانه نظرخواهی می‌شود، این روند در سال‌های گذشته بدین صورت بود که خیلی دیر موضوع اعلام می‌شد و خانه نیز چون فرصت کافی برای بررسی نداشت، با خرد جمعی بدون وجود ملاک‌ها یا معیارهای مشخص فردی را انتخاب می‌کرد.

این مسئول ابراز کرد: هیئت مدیره خانه مطبوعات در نظر داشت تا در این دوره نیز ترتیبی برای شفافیت انتخاب جوان برتر عرصه رسانه اتخاذ نماید و ملاک‌ها و معیارها نیز شفافیت کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: اما متأسفانه شاهد بودیم که امسال و برای نخستین بار خانه مطبوعات از روند انتخاب جوان برتر رسانه کنار گذاشته شد و به درخواست اداره کل ورزش و جوانان استان، مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی شخصاً فردی را به‌عنوان جوان برتر رسانه معرفی کرد.

خرم نیا اذعان کرد: البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور معمول با خانه مطبوعات همراهی مناسبی دارد، اما به نظر می‌رسد کنار گذاشتن خانه مطبوعات به هرطریقی از این فرآیند، نامناسب بوده و گذشته از آن همچنان ابهامات سال‌های گذشته به‌ویژه در مورد ملاک‌ها و معیارهای انتخاب جوان برتر باقی مانده است که متأسفانه باعث می‌گردد این تلقی ایجاد شود که این انتخاب‌ها و معرفی جوانان برتر استان جنبه صوری داری دارد و مبتنی بر کارنامه عملی نیست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان