۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرکز توانبخشی هلال احمر افتتاح می‌شود/ آموزش ۱۴هزار خانوار در طرح «خادم»
کد خبر: ۳۰۴۷۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۵ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین:

مرکز توانبخشی هلال احمر افتتاح می‌شود/ آموزش ۱۴هزار خانوار در طرح «خادم»

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: سال گذشته ۴هزار خانوار در طرح «خادم» آموزش دیدند و برنامه امسال آموزش ۱۴هزار خانوار در استان قزوین است هدف از این طرح آموزش خانوارها برای آمادگی در بحران هاست.

مرکز توانبخشی هلال احمر افتتاح می‌شود/ آموزش ۱۴هزار خانوار در طرح «خادم»
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: «همه جا، برای همه» شعار سال ۹۷ جمعیت هلال احمر است و ادامه روند برنامه های سال گذشته با پویایی بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جمعیت هلال احمر وظایف سنگینی دارد و در شرایطی که با حادثه و بحرانی روبرو نیستیم برنامه ریزی بیشتری دارد تا در حوادث بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

این مسئول ابراز کرد: بحث آموزش جزو اولویت های هلال احمر است و بسیاری از اتفاقاتی که رخ می دهد، نشان دهنده این است که مردم و مسئولان آمادگی لازم را نداشته اند، بنابراین باید از ضعف های مختلف در حوادث گذشته درس گرفت.

وی اذعان کرد: سال گذشته ۴هزار خانوار در طرح «خادم» آموزش دیدند و برنامه امسال آموزش ۱۴هزار خانوار در استان قزوین است هدف از این طرح آموزش خانوارها برای آمادگی در بحران هاست.

اکثر تماس ها با مرکز امداد و نجات مزاحمت تلفنی است
آصفی بیان کرد: حوزه جوانان ما با توجه به شعار امسال به بحث کارآفرینی ورود پیدا کرده اند و تغییر رویکرد فرهنگی جوانان به سمت کارآفرینی مدنظر بود که اولین کارگاه آن در سال جاری برگزار شد و خروجی آن پروژه هایی بود که از سوی جوانان ما ارائه شد که اتفاق مبارکی است.

وی ادامه داد: نتیجه زحمات همکاران هلال احمر در حوزه امداد و نجات را امسال در نوروز شاهد بودیم که زمان میانگین حضور امدادگران به ۷دقیقه و ۲۰ثانیه کاهش یافت که از استاندارد جهانی کمتر بود و همچنین با افزایش تردد خودروها ما کمترین تلفات را شاهد بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین با اشاره به ضرورت آگاهسازی و افزایش نگاه فرهنگی مردم عنوان کرد: از ۲۵اسفند تا ۱۵فروردین متاسفانه تماس های تلفنی با مرکز کنترل عملیات نجات(۱۱۲) بسیار زیاد و ۷۲هزار و ۱۰۵ تماس بود ۱۶۴تماس منجر به عملیات شد و بسیاری از تماس ها مزاحمت های تلفنی بود و برخی از تماس ها هم ارتباطی با امدادرسانی نداشت.

وی گفت: اسکان سیار و ثابت برای بسیاری از رانندگان در ایام نوروز برای رانندگانی که کسالت و خواب آلودگی داشتند، صورت گرفت تا از بروز حوادث جلوگیری شود که در سال جاری ۳۰۰مورد اسکان انجام شد و ۳۰مورد هم اسکان اضطراری و ۱۵۰۰ قوطی کنسرو و ۱۰۰تخته پتو و ۲هزار مورد اقلام خوراکی توزیع شد.

این مسئول افزود: پایگاه های جوانان در ایام نوروز، خیمه نماز و فضای مفرح برای کودکان برپا شده بود و آموزش های لازم نیز در حوزه رانندگی و امداد نیز انجام می شد.

مراکز سیار هلال احمر به پایگاه ثابت تبدیل می شود
وی با اشاره به حضور ۳۳ پایگاه امدادی در سراسر استان قزوین گفت: هم اکنون هدف ما تبدیل پایگاه های سیار به ثابت است و بزودی پایگاه شیرین سو و رحیم آباد راه اندازی می شود، برای پایگاه شیرین سو ۴میلیارد ریال و برای رحیم آباد ۶میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و امسال نیز پایگاه سیار محمدیه و آبیک و دانسفهان به پایگاه ثابت تبدیل می شوند.

وی اذعان کرد: طرح «سوگ مهرآور» را از سال گذشته شروع کرده ایم و در سال جاری نیز برای حمایت از مددجویان ادامه خواهد داشت، امسال سایت و اپلیکیشن این طرح راه اندازی شده و خانواده های داغدار می توانند از این طریق ارتباط بگیرند و با تهیه تابلوی گل هزینه خرید دسته های گل را به کمک بیماران اختضاص دهند.

آصفی عنوان کرد: با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در قزوین، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه و مساجد هماهنگی شده تا اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد و مردم در جریان استفاده از طرح «سوگ مهرآور» قرار بگیرند.

وی بیان کرد: شش درصد عملیات جاده ای ما در سال جاری به خصوص در ایام نوروز افزایش داشته است، عملیات کوهستان، کارگاهی و جاده ای از سوی هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ساخت اولین بیمارستان توانبخشی در استان جزو اهداف ماست که این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به مردم قزوین به دیگر استان های همجوار هم خدمت رسانی دارد، اما قبل از بیمارستان ما مرکز توانبخشی هلال احمر را در ساختمان درمان خیابان هلال احمر در هفته هلال احمر افتتاح می شود.

وی ادامه داد: مرکز توانبخشی برای ارائه خدمات به معلولان و عزیزانی که عضو معلول دارند، راه اندازی می شود، جمعیت هلال احمر برای مراکز درمانی سوبسیت پرداخت می کند و هزینه ای که معلولان در این مرکز پرداخت می کنند بسیار کمتر از دیگر مراکز است.

آصفی در پایان گفت: ساختمان درمانی نیمه کاره شهرداری در خیابان مولوی وجود دارد که با جلساتی که با شهردار و اعضای شورا برگزار شده مقرر شد این مرکز به هلال احمر واگذار شود تا مرکز توانبخشی در بافت فرسوده شهر راه اندازی شود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان