۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توسعه گلخانه ها راهکاری برای کاهش خسارت سرمازدگی است
کد خبر: ۳۰۴۵۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱۳ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در قزوین:

توسعه گلخانه ها راهکاری برای کاهش خسارت سرمازدگی است

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به قزوین گفت: امسال ۲ تا ۳ هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه شد و پارسال هم حدود ۲ هزار هکتار گلخانه جدید راه اندازی شد که اقدام ارزشمندی بود، این گلخانه ها می تواند راهکاری برای کاهش سرمازدگی باشد.

توسعه گلخانه ها راهکاری برای کاهش خسارت سرمازدگی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمدعلی طهماسبی، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در سفر به قزوین برای بازدید از باغات سرمازده استان اظهار کرد: با توسعه گلخانه در کشور ضمن بهینه سازی و افزایش راندمان تولید محصول می توان از خسارات کشاورزی در سرمازدگی و گرمازدگی جلوگیری کرد.

وی افزود: سرمازدگی تقریبا سراسری بوده و اکثر استانها درگیر آن بودند؛ اما در برخی استانها مانند، زنجان، کردستان، تهران، قزوین، اردبیل و بخشی از شمال آسیب جدی دیدند و برخی جاها این خسارت کمتر بود.

این مقام مسئول اذعان کرد: متاسفانه بخش زیادی از کشاورزان خسارت دیده بیمه نیستند که مشکل ساز است، اما باید کسانی که بیمه نیستند نیز به نوعی مورد حمایت قرار گیرند و کسانی که بیمه دارند با روش های پیش بینی شده مورد حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: از طریق فرمانداران، استانداران و دستگاههای ذیربط لیست افراد بیمه شده به وزارت کشور ارسال می شود تا با بخشودگی وام های گذشته، استمهال وام های قبلی و دادن فرصت تنفس و نیز پرداخت تسهیلات جدید به کمک کشاورزان بشتابیم.

طهماسبی عنوان کرد: یک روش حمایتی این است که باغداران بیمه شده باهماهنگی انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی بتوانند بخشی از خسارات را دریافت کنند و مجلس هم امسال یک تبصره پیش بینی کرده که کمک موثری است.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که برای جبران بخشی از خسارت پرداخت می شود و اگر کارسازی شود بخشی از خسارت ها جبران خواهد شد.

مدیر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: سطح گلخانه ها در کشور هم اکنون بالغ بر ۱۲ هزار و۵۰۰ هکتار است که از آنها حدود دو میلیون تن محصول برداشت می شود که بیشتر آن خیار است.

وی تاکید کرد: امسال ۲ تا ۳ هزار هکتار به سطح گلخانه های کشور اضافه شد و پارسال هم حدود ۲ هزار هکتار گلخانه جدید راه اندازی شد که اقدام ارزشمندی بود.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان