۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دستگاه قضایی هتک حرمت افراد به مقدسات را پیگیری کند/ نباید در مقابل بی‌حرمتی‌ها سکوت کرد
کد خبر: ۳۰۳۳۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵ ساعت: ۱۹:۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق قزوین در مجلس:

دستگاه قضایی هتک حرمت افراد به مقدسات را پیگیری کند/ نباید در مقابل بی‌حرمتی‌ها سکوت کرد

نماینده سابق قزوین در مجلس گفت: نظام اسلامی نیز وظیفه دارد در مقابل ضروریات و احکام واجب دین مانند حجاب و همچین هتک حرمت افراد به مقدسات واکنش نشان دهد و دستگاه قضایی باید این تخلفات را پیگیری کند.

دستگاه قضایی هتک حرمت افراد به مقدسات را پیگیری کند/ نباید در مقابل بی‌حرمتی‌ها سکوت کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوين، تجمع اعتراضی در محکومیت توهین خبرنگار اصلاح طلب به ساحت مقدس امام رضا(ع) با حضور مردم شهیدپرور قزوین و حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده سابق قزوین در مجلس، در حسینه آيت الله شارلي برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی در این تجمع اذعان کرد: در روایات اسلامی به سه کلمه تاکید شده است، این سه کلمه تعصب، همیت، غيرت است.

وی افزود: تعصب به مسائلی مانند قومیت و جناح سیاسی از مواردی نهی شده در دین است، اما تعصب به مسائل اعتقادی از موارد مهم و ضروری یک جامعه اسلامی است.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: بعضي از افراد به اشخاص سیاسی تعصب دارند و در صورت انحراف آن شخص نمی‌توانند تعصب خود را کنار گذارند؛ انسان‌های متعصب به مسائل غیر دینی و اخلاقی گاهی کافر از دنیا می‌روند؛ زیرا نمی‌توانند بد را از خوب تشخیص دهند.

وی ادامه داد: غیرت یکی از همین واژه‌هاست که در روایات آن را نشانه ایمان شخص می‌دانند و تعصب و غیرت نسبت به ولی از موارد سفارش شده در دین اسلام است.

نماینده سابق قزوین در مجلس اذعان کرد: اگر فردی حرف درست و مقبولی را می‌زند، حتی اگر فرد را قبول نداریم طبق روایات باید آن را بپذیریم و تعصب نداشته باشیم.

وی اذعان کرد: در فضای امروز جامعه ما متاسفانه اگر فردی از نظر فکری فاسد بود و ولایت اهل بیت را زیر سوال برد؛ اما تفکر اصلاح طلبی داشت، باید مورد حمایت قرار بگیرد، اما یک اصولگرا چنین اعتقادی ندارد و فرد فاسد را قبول ندارد.

حسینی افزود: چندی پیش سروش که یکی از اصلاح طلبان متعصب است، ولایت امیر مؤمنان را زیر سوال برد، اما هیچکدام از اصلاح طلبان حتی روحانیون مذهبي، هیچ اعتراضی نکردند.

وی ادامه داد: یک فرد حزب اللهی به افراد حاضر در حزب سياسي اش تعصب ندارد، که اگر اینطور باشد نمی‌توان او را مذهبی دانست.

فعال سیاسی افزود: در هنگام فساد افراد صاحب نام در هر کدام از احزاب سیاسی باید موضع آنها مشخص باشد و از جبهه گیری‌های سیاسی پرهیز کنند.

حسینی گفت: نه تنها افراد بلکه نظام اسلامی نیز وظیفه دارد در مقابل ضروریات و احکام واجب دین مانند حجاب و همچین هتک حرمت افراد به مقدسات واکنش نشان دهد.

وی ادامه داد: اگر امروز در مقابل افرادی که به آسانی به مقدسات توهین می‌کند، ایستادگی نکنیم و غیرت نشان ندهیم به مرور زمان اصل دین از بین خواهد رفت.

این فعال سیاسی افزود: خداوند افرادی را که در مقابل اهانت‌ها و ظالمين واکنش نشان نمی‌دهند بازخواست و سرزنش می‌کند؛ زیرا وظیفه تمام مسلمان این است که در مقابل اینگونه افراد سکوت نکنند.

نماینده سابق مجلس درمورد اهانت خبرنگار اصلاح طلب به امام رضا(ع) گفت: زمان زیادی است که این موج اهانت راه افتاده است و دلیل ادامه آن عدم واکنش به این افراد و عدم برخورد قانونی با اهانت کنندگان است.

حسینی افزود: دلیل دیگر این جريان سازی‌ها عدم واکنش دولتمردان و افراد مسئول است که به راحتي در صحبت‌های خود امام معصوم(ع) را شایسته نقد می‌دانند.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از اعمال و صحبت‌های امام معصوم قابل نقد نیست؛ زیرا هیچ صحبتی را بدون اجازه خداوند نمی‌گوید و هیچ اعمالی را از روی نفس خود انجام نمی‌دهد.

این فعال سیاسی ادامه داد: امروز دشمن در تلاش است که افراد باغیرت و کسانی را که از دین دفاع می‌کنند را با جوسازی رسانه ای از جامعه حذف کنند.

وی در پایان اذعان کرد: ایستادگی و مقاومت افراد مؤمن و انقلابی با توهین کنندگان به اعتقادات دینی، اهانت کنندگان را از از صحنه حذف خواهد کرد و مبارزه با این افراد تنها با مقاومت امکان پذیر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان