۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استفاده از کالای ایرانی به یک رسالت عمومی تبدیل شود/ هجمه به سپاه از اثرگذاری آن کم نمی‌کند
کد خبر: ۳۰۳۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین:

استفاده از کالای ایرانی به یک رسالت عمومی تبدیل شود/ هجمه به سپاه از اثرگذاری آن کم نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: حمله به سپاه دلیل مشخصی دارد یک عنصر بی اثر هیچ وقت مورد حمله قرار نمی‌گیرد؛ این هجمه نشان دهنده عملکرد تاثیرگذار سپاه است.

استفاده از کالای ایرانی به یک رسالت عمومی تبدیل شود/ هجمه به سپاه از اثرگذاری آن کم نمی‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن روابط عمومی سپاه استان اظهار کرد: در آستانه ۱۲ اردیبهشت ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری از هفتم تا سیزده اردیبهشت ماه به نام هفته عقیدتی در سپاه نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید مطهری انسان بزرگ بود که دلی و فکرس آزادی داشت به همین دلیل ایشان استاد حریّت در قلم و بیان بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: امام خمینی(ره) در خصوص شخصیت این شهید بزرگوار فرمودند:" مطهری یک متفکر، یک فیلسوف و یک فقیه عالیقدر بوده و پاره تن و حاصل عمر من است."
  
وی ضمن اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی در سپاه تصریح کرد: هفته عقیدتی سیاسی با هدف آشنایی نسل جوان با شخصیت برجسته شهید مطهری است؛ دلیل دوم این نامگذاری ترویج آثار و افکار این شهید و آشنایی نسل جوان با افکار و ابعاد شخصیتی ایشان است.

این مسئول تصریح کرد: فلسفه استفاده از آثار و افکار مطهری این است که با تهاجم فرهنگی دشمن مبارزه کنیم؛ دشمن در عرصه‌های مختلف توطئه گری است و ما برای موفقیت باید از آثار انسان‌های عالم و عامل بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه از سراسر استان در حوزه و پایگاه‌های مقاومت برنامه برای هفته عقیدیت سیاسی در نظرگرفته شده است.

معبودی بیان کرد: اولین روز هفته عقیدتی مصادف با جمعه هفتم اردیبهشت ماه بنام ولایتمداری و شهید مطهری نام گذاری شده که با حضور بسیجیان در نمازجمعه‌های سطح شهر، برگزاری نشست بصیرتی و روشنگری، سخنرانی ائمه جماعات، برپایی ایستگاه سلامت در نمازجمعه و همایش سبک زندگی اسلامی، همراه خواهد بود.

وی اذعان کرد: روز شنبه به نام شهید مطهری و تربیت اسلامی نامگذاری شده است که نشست حکمت مطهر، مسابقه از سیره شهید، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز بسیج، همایش پیاده روی بخشی از کارکنان به سمت قبور شهدای گمنام از برنامه‌های این روز است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: روز یکشنبه بنام شهید مطهری و سلوک معنوی نامگذاری شده که در این روز با اهدای خون از کارکنان سپاه، نشست بصیرتی، اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی همراه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: روز دوشنبه بنام شهید مطهری، کار و تلاش است که تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نشست بصیرتی و فرهنگی از برنامه خاص این روز خواهد بود.

وی ادامه داد: سه شنبه بنام شهید مطهری، جوانگرایی نامگذاری شده و شامل دیدار با امام جمعه و ائمه جمعه در سراسر استان است؛ همچنین همایش مهدویت و انتظار از دیدگاه شهید مطهری از دیگر برنامه‌های این روز است.

این مسئول مطرح کرد: روز چهارشنبه بنام شهید مطهری و مباحث اخلاقی نامگذاری شده و نشست مفهوم انتظار در مراکز بسیج برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: روز پنجشنبه بنام شهید مطهری و میهن دوستی نامگذاری شده و به دلیل اینکه برخی به دنبال ضربه زدن به فرهنگ دینی و اسلامی ما هستند؛ این مقوله از دیدگاه شهید مطهری در حلقه‌های صالحین تبیین خواهند شد.

معبودی درخصوص راه‌های جذب جوانان ابراز کرد: ما ابتدا باید نیازهای اصلی و حقیقی جوانان را شناسایی کنیم سپس در مسیر حقیقی جوانان قرار بگیریم؛ در این شرایط می‌توان جوانان را جذب کرد، مشکل امروز جامعه ما عدم شناسایی مناسب نیازهای جوانان است.  

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است که باید براساس روحیات جوانان برنامه ریزی کرد، هر جوانی فرزند زمان خودش است یکی از مشکلات ما این است که گمان می‌کنیم جوانان مثل گذشته فکر می‌کنند، البته عملکرد مسئولان در عرصه‌های مختلف در جذب جوانان تاثیرگذار است.
  
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین درخصوص شعار سال گفت: همه ما رسالت سنگینی در این حوزه داریم؛ نامگذاری ۹سال گذشته از سوی رهبری با محوریت اقتصاد نشان دهنده این است که این حوزه از مسائل اساسی در کشور است.
  
وی بیان کرد: ایران اسلامی از نظر سیاسی، علمی انسانی جایگاه قابل توجهی دارد؛ اما در حوزه اقتصادی نتوانسته ایم به جایگاه خوبی دست پیدا کنیم.
  
این مسئول با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی باید به یک رسالت عمومی تبدیل شود، افزود: ما برای تبدیل شدن به یک کشور قدرتمند و باعزت و رفع بیکاری و جلوگیری از فرار مغزها باید از کالای ایرانی حمایت کنیم.
  
وی ابراز کرد: ملت و مسئولان باید در کنار یکدیگر برای کسب اقتدار اقتصادی و استقلال اقتصادی برای حمایت از تولید ملی پای کار بیایند، برخی مسئولان در حوزه حمایت از کالای تولیدی غافل هستند و اصحاب رسانه باید در این حوزه مطالبه گری کنند.
 
 
معبودی ادامه داد: از ابتدای شکل گیری سپاه عده ای مغرض به دنبال ایجاد اختلاف بین سپاه و ارتش بودند؛ اما در دوران دفاع مقدس برادری ما ثابت شد و این موضوع تا به امروز با وحدت و همدلی ادامه داشته است.  

وی اذعان کرد: حمله به سپاه دلیل مشخصی دارد یک عنصر بی اثر هیچ وقت مورد حمله قرار نمی‌گیرد؛ این هجمه نشان دهنده عملکرد تاثیرگذار سپاه است.

این مسئول گفت: سپاه از ابتدای انقلاب تا به امروز در حوزه‌های مختلف و سازندگی و حفظ امنیت پای کار انقلاب بوده و در دفع فتنه‌ها همچون داعش بسیار موثر است. 

وی در پایان تصریح کرد: هجمه به سپاه نشان دهنده این است که این نهاد مردمی دژ مستحکمی است، طبیعی است که برخی انسان‌های ناآگاه و مغرض در داخل کشور علیه سپاه سم پاشی کنند، سپاه صخره مستحکمی است که با این هجمه‌ها تخریب نمی‌شود و به دفاع و حراست از انقلاب ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان