۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انگلیس طی ۳ سال ۴۴۵ میلیون دلار تجهیزات جنگی به تل‌آویو فروخته است
کد خبر: ۳۰۳۲۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

میدل ایست آی:

انگلیس طی ۳ سال ۴۴۵ میلیون دلار تجهیزات جنگی به تل‌آویو فروخته است

وبگاه انگلیسی از صادرات گسترده انواع جنگ‌افزار و قطعات نظامی ساخت انگلیس به رژیم اشغالگر قدس در ۳ سال گذشته اشاره کرد.

انگلیس طی ۳ سال ۴۴۵ میلیون دلار تجهیزات جنگی به تل‌آویو فروخته است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، یک وبگاه انگلیسی متمرکز بر امور غرب آسیا و شمال آفریقا در خبری اختصاصی به صادرات سلاح‌های ساخت انگلیس به رژیم صهیونیستی  به ارزش 445 میلیون دلار از سال 2015 تا 2017 و افزایش 10 برابری آن بعد از نبرد غزه در سال 2014 به این سو اشاره کرد.

وبگاه «میدل ایست آی» در این زمینه نوشت که حجم فروش تجهیزات نظامی انگلیس به اسرائیل از سال 2014  به این سو به میزان 10 برابر افزایش یافته و اینک گروه‌های ضد تجارت اسلحه نسبت به کشته شدن فلسطینی‌ها با این سلاح‌ها هشدار می‌دهند.

این وبگاه نوشت که انگلیس تاکنون تجهیزات و قطعات یدکی پهپاد، جنگنده‌ ، بالگرد ، تفنگ‌ و فناوری رادار را به اسرائیل فروخته است.

بر اساس این گزارش، داده‌های دولت انگلیس در این زمینه نگرانی‌های تازه‌ای را برانگیخته زیرا بیم آن می‌رود که کشته شدن گروهی از فلسطینی‌ها در هفته‌های اخیر از سوی نظامیان اسرائیلی با سلاح‌های ساخت انگلیس صورت گرفته باشد.

 آمار جدید وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس در زمینه صدور مجوز صادرات سلاح به اسرائیل در سال 2017، رقم 300 میلیون دلار را نشان می‌دهد.

این رقم در سال 2015 برابر با 28 میلیون دلار، در سال 2016، 117 میلیون دلار و در سال 2017 به 300 میلیون دلار رسید.


بالگرد آپاچی رژیم صهیونیستی

فروش تجهیزات جنگی ساخت انگلیس به اسرائیل شامل فناوری رادارهای نظامی، نارنجک، بمب، موشک، خودروی زرهی، تفنگ‌های شکاری ، مهمات و قطعات یدکی اسلحه‌های مختلف بوده است.

میدل ایست آی در خاتمه ضمن اشاره به افزایش 2 برابری صادرات سلاح ساخت انگلیس به رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی، نوشت: سازمان انگلیسی مردم نهاد «مبارزه علیه تجارت اسلحه» نگرانی خود را از استفاده فناوری رادار ساخت انگلیس در عملیات جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است.



انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان