۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اروپایی‌ها و آمریکا بر سر ماندن در توافق هسته‌ای ایران توافق کردند/ متن برجام تغییری نخواهد کرد
کد خبر: ۳۰۳۰۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۴ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

نشریه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» اعلام کرد؛

اروپایی‌ها و آمریکا بر سر ماندن در توافق هسته‌ای ایران توافق کردند/ متن برجام تغییری نخواهد کرد

نشریه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» اعلام کرد آلمان، فرانسه و انگلیس و آمریکا بر سر ماندن این کشور در توافق هسته‌ای ایران توافق کردند.

 اروپایی‌ها و آمریکا بر سر ماندن در توافق هسته‌ای ایران توافق کردند/ متن برجام تغییری نخواهد کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های خبری امروز سه‌شنبه اعلام کردند آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس بر سر شرایطی که تحت آن واشنگتن قبول می‌کند همچنان در توافق هسته‌ای ایرانباقی بماند، به توافق رسیده‌اند.

نشریه آلمانی زوددویچه تسایتونگ در گزارشی در این باره نوشت: بر اساس توافقات جدید، طرف‌های اروپایی و آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است ایران به علت آزمایش‌های موشکی و سیاست منطقه‌ای خود، به اعمال تحریم‌های جدید تهدید شود ولی خود متن برنامه جامع اقدام مشترک تغییری نخواهد کرد.

رسانه‌ها همچنین به نقل از منابع دیپلماتیک تاکید کرده‌اند مذاکرات هنوز به اتمام نرسیده است.

این در حالی است که روز گذشته نشریه فایننشال تایمز نوشت طرف‌های اروپایی برجام در پی افزایش نظارت‌ها بر سایت‌های هسته‌ای و تاسیسات نظامی ایران به منظور متقاعد کردن آمریکا برای ماندن در این توافق هستند.

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تا ۱۲ ماه مه به امضاکنندگان اروپایی برجام مهلت داده است تا آنچه را «اشتباهات وحشتناک در این توافقنامه» خوانده است، برطرف کنند در غیر این صورت واشنگتن از تمدید تعلیق تحریم‌هایش علیه ایران خودداری می‌کند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبر نگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان