۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شهروندان دوچرخه‌سوار به مناسبت روز «زمین پاک» تجلیل می‌شوند
کد خبر: ۳۰۲۹۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۳ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون حمل و نقل شهرداری قزوین:

شهروندان دوچرخه‌سوار به مناسبت روز «زمین پاک» تجلیل می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به مناسبت روز «زمین پاک» از شهروندانی که از دوچرخه برای ترددهای درون شهری خود استفاده می کنند به صورت نمادین تجلیل می‌شوند.

شهروندان دوچرخه‌سوار به مناسبت روز «زمین پاک» تجلیل می‌شوند
وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری یکی از دستور کارهای اولویت دار مجموعه مدیریت شهری قزوین در حوزه حمل و نقل است که در سال‌های اخیر با جدیت پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: برای نهادینه کردن این فرهنگ اقدامات فرهنگی و عمرانی متنوعی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به احداث مسیرهای دوچرخه در نقاط مختلف سطح شهر، ایمن سازی این مسیرها و در دستور کار قرار دادن پروژه دوچرخه اشتراکی اشاره کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به روز «زمین پاک» تصریح کرد: با توجه به اینکه دوم اردیبهشت روز «زمین پاک» نامگذاری شده است؛ به مناسبت این روز در حرکتی نمادین چند نفر از دوچرخه سوارانی که در ترددهای درون شهری خود از دوچرخه استفاده می‌کنند، تجلیل می‌شوند.

میزانی با بیان نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از دوچرخه برای ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش آلودگی هوا در سطح پیشگام باشند.

وی بیان کرد: سعی داریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در خصوص استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک، شهروندان را به دوچرخه سواری در معابر سطح شهر ترغیب کنیم که امید است بتوانیم در این زمینه عملکرد موفقی را به ثبت برسانیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان