۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین روزنامه‌ای که فراتر از «قانون» عمل می‌کند/ از توهین و تمسخر نظام تا تخلف ۸۰۰هزار میلیاردی+سند
کد خبر: ۳۰۲۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۹ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از بی توجهی نهادهای ناظر بر عملکرد یک روزنامه؛

روزنامه‌ای که فراتر از «قانون» عمل می‌کند/ از توهین و تمسخر نظام تا تخلف ۸۰۰هزار میلیاردی+سند

کاریکاتور ها و مطالب توهین آمیز در چند سال گذشته هنوز نتوانسته است پای قانون را از دکه های روزنامه فروشی ببرد؛ به نظر می رسد پشتوانه این روزنامه بسیار بیشتر از قانون باشد تا جایی که این روزنامه فراقانونی شده است.

روزنامه‌ای که فراتر از «قانون» عمل می‌کند/ از توهین و تمسخر نظام تا تخلف ۸۰۰هزار میلیاردی+سند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،روزنامه قانون روزنامهٔ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صبح ایران است که اولین شمارهٔ آن در ششم آبان ۱۳۹۱ منتشر شد.


رسانهٔ قانون دارای مجموعه‌ای از نشریات مکتوب و اینترنتی است که اگرچه گفته می شود روزنامه و پایگاه خبری روزنامهٔ قانون رسانه‌ای خصوصی بوده اما این روزنامه از حمایت های بی حد و حصر دولت برخوردار شده و با وجود توهین های پی در پی  تنها دوبار توقیف آن هم یک بار به خاطر شکایت رویانیان و دیگری توهین به منتقدان دولت را در پرونده خود دارد.

روزنامه‌ای که فراتر از «قانون» عمل می‌کند/ از توهین و تمسخر نظام تا تخلف 800هزار میلیاردی+سند

تیترهای توهنی آمیز و کاریکاتورهای موهن عامل شهرت روزنامه قانون شده است؛ در شرایطی که رسانه های منتقد دولت همواره توقیف شده و یا اینکه فیلتر می شوند، این روزنامه چارچوب های اصلی نظام و سیاستهای کلی را نشانه گرفته است.

کاریکاتور ها و مطالب توهین آمیز در چند سال گذشته هنوز نتوانسته است پای قانون را از دکه های روزنامه فروشی ببرد؛ به نظر می رسد پشتوانه این روزنامه بسیار بیشتر از قانون باشد تا جایی که این روزنامه فراقانونی شده است.

این روزنامه اصلاح طلب در یکی از مطالب خود حمله موشکی مقتدرانه و غرورآفرین سپاه به مقر داعش در دیرالزور را هم ردیف با حمله آمریکا به غیرنظامیان در سوریه، اقدامی تنش زا معرفی می‌کند! در جایی دیگر به شهید حججی توهین کرده و با تیتر «پشت صحنه یک شهادت» شهادت وی را کم ارزش می‌داند.

قانون در مطلبی دیگر شلیک موشک های سپاه به مقر داعش را اقدامی تنش زا معرفی کرد؛ این روزنامه اصلاح طلب بار دیگر رابطه ایران و جنبش حماس را هدف قرار داد. این روزنامه در جایی دیگر رزمندگان سپاه پاسداران را که با به خطر انداختن جان خود متجاوزین آمریکایی که وارد خاک ایران شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!

این روزنامه در جایی دیگر احکام قرآن که برگرفته از نص صریح قرآن هستند را زیر سوال برده و آنها را به چالش کشید؛ این روزنامه در مطلبی دیگر به پیاده روی در اربعین حسینی تاخت و آن را مورد هجمه قرار داد؛ اما در نهایت کاریکاتور موهن «سیفون»، کار دست قانون داد؛ این کاریکاتور منتقدان و موافقان دولت را به چالش کشیده بود و جلسه آنها را در یک کاسه توالت به نمایش گذاشته بود.

نام این روزنامه و مدیر عامل آن بعد از انتشار اسناد تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان در موضوع اختلاس هم به میان آمد؛ همه اسناد حاکی از آن بود که مدیرعامل روزنامه قانون یکی از ابر بدهکاران بانک سرمایه است که مبلغ 80 میلیارد تومان از این بانک وام گرفته است.

 

در همین رابطه، «میثم شوشتری»، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک سرمایه و مامور وصول مطالبات این بانک درباره یکی از بدهکاران بانکی می گوید:

«بدهکار دوم آقای نیکویی روزنامه قانون که دم از قانون و قانونمداری می‌زند آمده داخل شرکت ما و ۸۰ میلیارد تومان گرفته و من به او می گویم که اصل پول را برگردان به من می گوید که ادبیات نظام جمهوری اسلامی را بلد نیستی. تو نمی‌توانی با این وضعیت ادامه بدهی.»

مامور وصول مطالبات بانک سرمایه درباره رشوه‌هایی که نکویی برای اخذ این پول پرداخت کرده است، می افزاید: «وی وقیحانه می‌گوید که در تمام بازجویی‌های خود گفته ام که من ۷/۴ میلیارد تومان داده ام تا این ۸۰ میلیارد تومان را به من داده اند. تو می توانی آنرا برای من زنده کنی. این آقا هیچ بیزنسی هم ندارد. یک فرد مطبوعاتی ۸۰ میلیارد تومان برای چه منظور گرفته است؟»

شوشتری از «علیرضا نیکویی» مدیرمسئول روزنامه قانون سخن می‌گوید. «شرکت پدیده تجارت سیوان» به ریاست علیرضا نیکوئی یکی از ابربدهکاران بانک سرمایه است. علیرضا نیکوئی که رئیس هیئت مدیره این شرکت است، همزمان نیز ریاست شورای سیاست گذاری روزنامه قانون را برعهده دارد. بر اساس آن چه که تاکنون در رسانه ها منتشر شده است، بدهی نیکوئی به بانک سرمایه ۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان است.

تیترهای حاشیه ساز در کنار عکس های گزینشی در چند ماه گذشته که مستقیما توهین به نظام جمهوری اسلامی تلقی می شود طی چند ماه گذشته موضوعی عادی برای این روزنامه بوده است که اخیراً به بالاترین حد از توهین رسیده؛ این موضوع در کنار اختلاس مالی که متوجه مسئولان این روزنامه مطرح است.

باید منتظر ماند و دید قدرت فراقانونی این روزنامه منتسب به دولت تا چه اندازه می تواند این روزنامه را از اتهامات اقتصادی و ... نجات بدهد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان