۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۱۰۰گروه نمایشی تئاتر "بچه‌های مسجد" در استان‌های مختلف فعالیت می‌کنند
کد خبر: ۳۰۱۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

۱۰۰گروه نمایشی تئاتر "بچه‌های مسجد" در استان‌های مختلف فعالیت می‌کنند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: هم اکنون ۱۰۰گروه نمایشی در استان‌های مختلف در قالب تئاتر بچه‌های مسجد به فعالیت می پردازند.

۱۰۰گروه نمایشی تئاتر "بچه‌های مسجد" در استان‌های مختلف فعالیت می‌کنند
کوروش زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون 25 دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در استان‌ها افتتاح شده که فعالیت‌های قابل توجهی در مناسبت‌های مختلف سال داشته اند.

وی،کشف و شناسایی استعدادهای جوان و متعهد برای ساختن آینده هنر کشور را از جمله اهداف تاسیس این دفاتر عنوان کرد و افزود: امیدواریم این جریان فراگیر به عنوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در یک فرایند حداقل پنج ساله و حداکثر10ساله بتواند جریان فکری تئاتر کشور را به دست بگیرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ادامه داد: تشکیل این دفاتر در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی یک خانه تکانی اساسی در نیروی انسانی و انقلابی در فرهنگ و هنر کشور است تا هنرمندان جدیدی را برای سال‌های آینده انقلاب تربیت کنیم.

وی گفت: در این میان مسجد به عنوان پایگاه فرهنگی و سنگر سیاسی،نظامی،اعتقادی و فرهنگی از صدر اسلام تاکنون بهترین بستر برای تربیت چنین استعدادهایی است تا از این طریق حضور جوانان نیز همچون سال‌های انقلاب و دفاع مقدس در این اماکن مقدس پرنگ تر شود.

زارعی با بیان اینکه حدود 30 نمایشنامه برای گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد تولید و در اختیار آنها قرار گرفته است، ابراز کرد: سال گذشته جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد در تهران برگزار شد و در سال جاری نیز با حضور گروه‌های منتخب استان‌ها، استان فارس میزبان این رویداد خواهد بود.

وی بر آموزش مدون و برنامه ریزی شده گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد تاکید کرد و افزود: در این راستا هم آموزش‌های تکنیکی و هم آموزش‌های اخلاقی و تربیتی در شان نظام اسلامی باید در دستور کار دفاتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار داشته باشد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور در پایان عنوان کرد: استان قزوین در مدت کوتاه چند ماهه از تاسیس دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با عضویت بیش از 150نفر عملکرد قابل توجهی داشته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان