۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مدیریت تلگرام با یک واسطه در اختیار یکی از کارمندان وزارت جنگ آمریکا است/ آمریکا ۷میلیون سیم کارت مجازی را در تلگرام فعال کرد/ هیچ کشوری عمده پهنای باندش را در اختیار سرویس خارجی قرار نمی دهد
کد خبر: ۳۰۱۸۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

یک کارشناس فضای مجازی :

مدیریت تلگرام با یک واسطه در اختیار یکی از کارمندان وزارت جنگ آمریکا است/ آمریکا ۷میلیون سیم کارت مجازی را در تلگرام فعال کرد/ هیچ کشوری عمده پهنای باندش را در اختیار سرویس خارجی قرار نمی دهد

کارشناس فضای مجازی گفت: آمریکا ۷میلیون سیم کارت مجازی را در تلگرام فعال کرده است که هدف آنها از این کار ایجاد بی قانونی در کشور و لجن پراکنی در ایران است.

مدیریت تلگرام با یک واسطه در اختیار یکی از کارمندان وزارت جنگ آمریکا است/ آمریکا ۷میلیون سیم کارت مجازی را در تلگرام فعال کرد/ هیچ کشوری عمده پهنای باندش را در اختیار سرویس خارجی قرار نمی دهد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حجت الاسلام محمد کهنود کارشناس فضای مجازی ، با اشاره به اینکه آسیب های پیام رسان های خارجی به دوسته فردی و اجتماعی تقسیم می شود، اظهار داشت: در حوزه فردی آسیب ها به چند دسته اعم از اعتقادی، اخلاقی، جسمی و روانی تقسیم می شود و در حوزه اجتماعی نیز اعم از سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی را شامل می شود.

 

وی  با اشاره به اینکه بجای بیان آسیب های پیام رسان های خارجی باید به علت به وجود آمدن آسیب های این  پیام رسان ها پرداخته شود، اظهار داشت: عمده مشکلاتی که امروز از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها گریبان ما را می گیرد به خاطر مدیریت حاکم بر این شبکه ها است.

 

 کارشناس فضای مجازی ادامه داد: مدیریت یک نرم افزار می تواند در اختیار کسانی باشد که به شایعات و پیام های غیر اخلاقی دامن می زنند و یا این مدیریت می تواند در اختیار کسانی باشد که جلوی این کار ها گرفته شود.

 

حجت الاسلام کهنود افزود: بخاطر اینکه ما در داخل کشور از نرم افزاری استفاده می کنیم که مدیریت آن متعلق به دشمنان است در نتیچه مدیریت بر آن نیز از دست رس ما خارج می شود و هیچ گونه برخوردی را با محتوای آنها نمی توانیم داشته باشیم به عنوان مثال باید قوه قضائیه ما چندین بار برای بستن یک کانال به وزارت ارتباطات نامه بزند و بعد از طرف خارجی خواسته شود که کانل را ببندد که تلگرام نیز این کار را نمی کند.

 

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه مدیریت تلگرام با یک واسطه در اختیار یکی از کارمندان وزارت جنگ آمریکا است، گفت: تلگرام اطلاعات کشور را جمع آوری، رصد و پایش  می کند تا دست دشمن را برای برنامه ریزی علیه کشور باز کند به عنوان مثال اگر بخواهند در گوشه ای از کشور اغتشاش را شروع کنند میدانند که چه شایعه ای را در چه شهری پخش کنند و میدانند توسط چه کسی آدم های مقرض و ناراضی را شناسایی و کار را از آنها شروع کنند.

 

وی در خصوص عدم ایجاد اشتغال توسط سرویس های خارجی برای کشورمان گفت: استفاده از پیام رسان های خارجی باعث ایجاد اشتغال برای طرف خارجی می شود و هیچ شغل مستقیم مربوط به فضای مجازی برای کشور درست نمی شود.

 

وی افزود: بعضی از افراد هستند که در تلگرام مشغول تبلیغ محصول خود هستند، خب اینها می توانند در پیام رسان های داخلی این کار را انجام بدهند، اما مهندس نرم افزار ما به خاطر تلگرام سرکار نمی رود و زیر ساخت های ارتباطی کشور برای خارجی ها فراهم شده است.

 

حجت الا سلام کهنود افزود: در هیچ کجای دنیا هیچ کشوری عمده پهنای باند خود را در اختیار یک سرویس خارجی  قرار نمی دهد،در  کشورهایی مانند روسیه، کره جنوبی، چین، آمریکا و هند سرویس های داخلی به قدری فعال است که مجال به سرویس های خارجی را نمی دهند.

 

وی ادامه داد: سرویسی که به هیچ عنوان به قوانین و فرهنگ تمامیت عرضی ما احترام نمیگذارد قانونا نباید در کشور ما فعالیت کند.

 

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه تمرکز تلگرام بر روی کشوری مثل ایران است، اظهار داشت: تلگرام 100میلیون یوزر یا حساب کاربری دارد که از این تعداد 40میلیون ایرانی هستند، آمریکا هم 7میلیون سیم کارت مجازی را در تلگرام فعال کرده است که  هدف آنها از این کار کاملا مشخص و برای ایجاد بی قانونی در کشور و لجن پراکنی در ایران است.

 

وی افزود: درهیچ کشوری تلگرام به عنوان بستر ارتباطی استفاده نمی شود وآن هایی نیز که در خارج از کشور از تلگرام استفاده می کنند فقط برای ارتباط با ایران از آن استفاده می کنند.

 

این کارشناس فضای مجازی در پایان گفت: به تازگی تلگرام توسط کشور روسیه نیز فیلتر شده است که علت فیلتر هم به خاطر عملیات تروریستی بود، همچینین اکثر مردم کشور چین از "وی چت" استفاده می کنند.

انتهای پیام/1404


منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان