۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جولان گروه های موسیقی فعال در شبکه های ماهواره ای در ایران/ اجرای "مستر کلاس" توسط نوازنده خارج نشین در برخی استان های کشور +تصاویر
کد خبر: ۳۰۱۸۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۲۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

جولان گروه های موسیقی فعال در شبکه های ماهواره ای در ایران/ اجرای "مستر کلاس" توسط نوازنده خارج نشین در برخی استان های کشور +تصاویر

ویژگی این گروه و اعضای آن برگزاری اجراهای صحنه ای با آلبوم های متعدد با تک خوانی زنان است که این مهم موجب استقبال و حمایت برخی از رسانه های ضد انقلاب مانند BBC و شبکه بهایی من و تو را فراهم کرده است.

جولان گروه های موسیقی فعال در شبکه های ماهواره ای در ایران/ اجرای "مستر کلاس" توسط نوازنده خارج نشین در برخی استان های کشور +تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعی   صبح قزوین ،"حسین بهروزی نیا" نوازنده عود، عضو گروه "دستان" و مقیم خارج از کشور که به بهانه حمایت از زلزله زدگان غرب کشور در کرمانشاه روی صحنه رفته بود، مستر کلاس هایش را در برخی استان ها برنامه ریزی کرده و در حال اجرای آن هاست.

مستر کلاس به جلسه یا جلسات آموزش جمعی گفته می شود که توسط یک استاد برجسته ی موسیقی برگزار شده و هنرجویان سطح متوسط و پیشرفته به اجرای قطعات از قبل آماده شده خود می پردازند. عموما استاد نکات آموزشی (پداگوژیک) تکنیکی, کاربردی و پیشنهاداتی را برای بهبود کیفیت نوازندگی ارائه می دهد. ویژگی برجسته مستر کلاس این است که افرادی که به شکل فعال در مستر کلاس شرکت دارند و افرادی که به شکل ناظر (غیر فعال) در مستر کلاس حضور دارند, می توانند از نکات آموزشی ارائه شده استاد در هنگام نواختن دیگر اعضای فعال مستر کلاس بهره ببرند.

وی با "سعید فرج پوری"، "بهنام سامانی"، "حمید متبسم" و "پژمان حدادی" همکار است. همه عناصر یاد شده مقیم خارج از کشور هستند و علاوه بر فعالیت مشترک با برخی هنرمندان داخلی، همکاری مستمری با شبکه رسانه های بیگانه و معاند مانند DW، "من و تو"، SFB و HR2داشته و دارند.

 

سعید فرج پوری نوازندهٔ ویولون و کمانچه

Image result for ‫سعید فرج پوری‬‎

 

بهنام ولیخانی سامانی نوازنده دف، تنبک، دایره، کوزه

Related image

 

حمید متبسم آهنگساز و نوازنده تار و سه تار

Image result for ‫حمید متبسم‬‎

 

پژمان حدادی نوازنده سازهای کوبه ای

Image result for ‫پژمان حدادی‬‎

 

ویژگی این گروه و اعضای آن برگزاری اجراهای صحنه ای با آلبوم های متعدد با تک خوانی زنان است که این مهم موجب استقبال و حمایت برخی از رسانه های ضد انقلاب مانند BBC و شبکه بهایی من و تو را فراهم کرده است.

 

در این زمینه می توان به اجراهای صحنه ای یا تولید و نشر آلبوم هایی با صدای "مهدیه محمدخانی"، "پریسا"، "سیما بینا" و موارد متعدد مشابه اشاره کرد.

مهدیه محمدخانی خواننده زن

Image result for ‫مهدیه محمدخانی‬‎

 

پریسا (فاطمه واعظی) خواننده زن

Image result for ‫پریسا‬‎

 

 

سیما بینا نوازنده خواننده زن

Image result for ‫سیما بینا‬‎

اعطای مجوز رسمی با نادیده انگاشتن پیشینه، شاخص های رفتاری و ارتباطات هنرمندانی که الزامات اولیه جغرافیای فرهنگی را رعایت نکرده و به قوانین بدیهی پایبندی ندارند، ارمغانی جز محو مرزبندی ها، تعمیق ول انگاری فرهنگی، تثبیت گروه های مرجع با حضور عناصر نااهل و اعضای تابلودار جبهه فرهنگی معارض انقلاب اسلامی و انزوای هنرمندان متعهد، نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان