۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین آتش سوزي منزل مسکوني در قزوين+تصاویر
کد خبر: ۳۰۱۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

حوادث؛

آتش سوزي منزل مسکوني در قزوين+تصاویر

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان حريق منزل مسکوني در خیابان تالار قزوين اطفاء شد.

آتش سوزي منزل مسکوني در قزوين+تصاویر
قدير موسي خاني، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 21 و 03 دقيقه روز دوشنبه 27 فروردین ماه سال جاري، از وقوع آتش سوزي در يک باب منزل مسکوني 2 طبقه واقع در خیابان تالار کوچه صداقت خبر داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهي اين سازمان بلافاصله آتش نشانان ايستگاه‌هاي شماره سه مولوی و یک باغ دبیر را به محل حادثه اعزام کرد.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اشاره به حضور اولین اکیپ آتش نشانی در کمتر از 3 دقیقه به محل حادثه گفت: پس از رسيدن نيروهاي عملياتي مشاهده شد حريق در يکي از اتاق‌ها واقع در طبقه همکف اين واحد مسکونی به وقوع پيوسته و شعله‌هاي آتش و دود به سرعت در حال گسترش و سرايت به اطراف است.

موسی خانی اعلام کرد: آتش نشانان اعزامي بلافاصله پس از رسيدن به محل با قطع جريان برق و گاز صحنه حادثه را ایمن سازی کرده و در ادامه با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات ويژه آتش نشاني خود را به کانون حريق رساندند و با حداقل خسارت ممکن، نسبت به اطفاء شعله‎هاي آتش اقدام و از سرايت حريق به ساير قسمت‌ها و بروز خسارات بيشتر جلوگيري کردند.

وي در ادامه با اشاره به سوختگی جزیی دست پسر بچه 2 ساله در جریان این حادثه و تحویل وی به عوامل اورژانس حاضر در محل اعلام کرد: نيروهاي عملياتي پس از ايمن سازي کامل محل، اطمينان کامل از خاموش شدن آتش و تهويه فضاي داخلي ساختمان نسبت به تنظيم گزارش حادثه اقدام و با تحويل محل حادثه به مالک مأموريت خود را به پايان رساندند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی قزوین با اشاره به لزوم رعایت کامل موارد ایمنی و توجه به توصیه‌های ایمنی اعلام شده افزود: در بسياري از موارد داشتن مهارت‌هاي اوليه اطفاء حريق و وجود خاموش کننده‌هاي آتش نشاني در منازل مسکوني و خودروهاي شخصي مي‌تواند در امر اطفاء حريق و جلوگيري از بروز خسارت‌هاي سنگين بسيار موثر واقع شود.

گفتني است؛ علت وقوع اين حادثه از سوي کارشناسان واحد بررسي علل حريق و حوادث اين سازمان در دست بررسي است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان