۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیمارستان سوانح-سوختگی شهرک مهرگان با ۱۶۰ تخت ساخته می‌شود
کد خبر: ۳۰۱۸۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۹:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

بیمارستان سوانح-سوختگی شهرک مهرگان با ۱۶۰ تخت ساخته می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سجادیه شهر مهرگان دارای ۱۶۰ تختخواب است، این بیمارستان گنجایش این را دارد که علاوه بر بیماران سوختگی و سوانح قروین، استان‌های مجاور را مورد پذیرش قرار دهد.

بیمارستان سوانح-سوختگی شهرک مهرگان با ۱۶۰ تخت ساخته می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین صبح امروز(سه شنبه) در مراسم کلنگ زنی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرک مهرگان اظهار کرد: سوختگی یکی ار شدیدترین و دردناک ترین بیمادی است که برای افراد مختلف در اقصی نقاط جهان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: استان قزوین فاقد بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بوده و مردم شریف این استان با این درد شدید و عذاب آور راهی استان‌ها و شهرهای دیگر می‌شوند؛ از این رو با همکاری مسئولین محترم کشوری و استانی درصدد افتتاح بیمارستانی در استان قزوین برآمدیم.

این مسئول بیان کرد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سجادیه شهر مهرگان دارای ۱۶۰ تختخواب است، این بیمارستان گنجایش این را دارد که علاوه بر بیماران سوختگی و سوانحی استان قروین استان‌های مجاور را نیز مورد پذیرش قرار دهد.

وی ادامه داد: از نکات بسیار مثبت این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می‌توان به ارزان بودن تعرفه‌ها برای مردم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: این بیمارستان به یک دستگاه رایوتراپی برای افراد مبتلا به سرطان نیز مجهز است که این دستگاه به کمک شرکت بیمارستان و داروسازی سجادیه برای بیمارستان تهیه شده است.

گفتنی است؛ این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع و زیربنای تقریبی ۴۹ هزار متر مربع ساخته می‌شود.

این بیمارستان جنرال است و دارای یک مرکز سوختگی با ظرفیت ۳۸ تخت بستری در سه سطح غیر حاد، بستری عفونی و بستری bicu بخش جراحی حاد، بانک پوست و سلولهای بنیادین پوست و نیز آزمایشگاه است.

در سایت بیمارستان هلی پد و پارکینگ‌های آمبولانس برای اورژانس هوایی و زمینی به بیماران حادثه دیده پیش بینی شده است.

همچنین باغ‌های شفابخش با دید مناسب به بخش‌های سوختگی در این مجموعه درمانی ساخته می‌شود.

به منظور حمایت از همراهان بیماران و خانواده آنها و پزشکان مقیم بخش هتلینگ، یک مسجد و امفی تئاتر برای کارهای فرهنگی، آموزشی و برگزاری سمینارهای تخصصی و علمی در نظر گرفته شده است.

همچنین ۹ هزار متر زمین در کنار این سایت برای طرح توسعه بیمارستان تخصیص یافته است.

دکتر داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس در ادامه مراسم کلنگ زنی ۱۶۰ تختخوابی شهرک مهرگان گفت: با پیگیری‌هایی که در ۲ سال اخیر انجام دادیم و توانسته ایم قدم بلندی برداریم تا بیمارستان سوانح سوختگی را در شهرک مهرگان برداریم.

وی افزود: ارائه خدمات در این بیمارستان به صورت ارزان و دولتی خواهد بود که با توجه به بضاعت پایین مردم مهرگان یکی از نکات ویژه ای است که می‌توان به آن اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: از عوامل سازنده این بیمارستان خواستارم هرچه سریع تر کارهای ساخت این بیمارستان را انجام دهند تا بتوانیم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

محمدی عنوان کرد: ناحیه شهری مهرگان یکی از نقاطی است که از نظر امکانات رفاهی و فرهنگی در شرایط دشواری به سر می‌برد که امیدوارم علاوه بر بیمارستان سایر خدمات رفاهی هر چه سریعتر در این شهرک مورد بهره برداری قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

ایمان جلیلی / ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

سلام خسته نباشید درمورد جمع آوری کارگاه ساختمانی بیمارستان سوانح سوختگی مهرگان اطلاعی دارید تا از نگرانی دربیایم؟دلیل جمع شدن پروژه چی هستش ممنون میشم از اطلاع دقیقی ک دراختیار میزارید باسپاس فراوان
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان