۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استفاده ۸۶ درصدی نیروگاه شهید رجایی از گاز در سال گذشته
کد خبر: ۳۰۱۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سابق محیط زیست قزوین اعلام کرد:

استفاده ۸۶ درصدی نیروگاه شهید رجایی از گاز در سال گذشته

مدیرکل سابق محیط زیست قزوین گفت: نیروگاه شهید رجایی به عنوان یکی از آلاینده‌های مطرح ‌شده در استان سال گذشته ۸۶ درصد گاز، ۹ درصد مازوت و مابقی گازوئیل استفاده کرده است که نسبت به سال های گذشته بهبود یافته است.

 استفاده ۸۶ درصدی نیروگاه شهید رجایی از گاز در سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم معارفه حسن پسندیده مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان قزوین و تکریم سیاوش شمسی پور عصر روز گذشته (دوشنبه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

شمسی پور در این مراسم اظهار کرد: استان قزوین در بسیاری از شاخص های محیط زیستی جزو پنج استان برتر کشور است و راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

وی با اشاره به اقدامات موثر در حوزه محیط زیست انسانی، افزود: در بخش مدیریت پسماندها قطعا یکی از استان های پیشرو در کشور هستیم.

مسئول سابق محیط زیست استان، تصریح کرد: شکل گیری سایت جمع آوری پسماندها در استان قزوین که میزان قابل توجهی از پسماندها در کشور به این سایت منتقل می شود از جمله اقدامات مهمی است که صورت گرفته است.

شمسی پور ادامه داد: ساماندهی سیصد هزار مترمکعب پسماند در شهر صنعتی البرز یکی از بهترین و قابل توجه ترین اقدامات سازمان محیط زیست بوده است.

وی بیان کرد: طراحی و به کارگیری نرم افزار پایش واحدهای صنعتی جهت رصد فعالیت های این واحدها یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته است که آخرین وضعیت واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شمسی پور اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته و بارگزاری نقشه‌ها و اطلاعات مورد نیاز امکان پاسخگویی الکترونیک به اربابان رجوع فراهم شده است.

این مسئول اظهار کرد: نیروگاه شهید رجایی به عنوان یکی از آلاینده های مطرح ‌شده در استان سال گذشته ۸۶ درصد گاز ۹ درصد مازوت و مابقی گازوئیل استفاده کرده است که نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.

وی با اشاره به افزایش سطح تحت حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در اواخر سال ۹۵ دو منطقه طارم و الموت به مناطق حفاظت شده استان افزوده شد.

شمسی پور با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در حفاظت از تالاب‌ها بیان کرد: دریاچه اوان به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری استان هم اکنون وضعیت تقریبا مطلوبی دارد و ارتقا این شرایط منوط به همکاری و تلاش سایر دستگاه‌ها است.

این مسئول ادامه داد: با اعتبارات تخصیص یافته کنترل وضعیت ریزگردها در سال جاری در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وسعت مناطق تحت حفاظت استان، تصریح کرد: پانصد هزار هکتار از اراضی استان تحت حفاظت در حدود ۴۲ محیط بان قرار دارد.

شمسی پور اضافه کرد: تصویب طرح جامع آلودگی هوای استان یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته است که شامل ۳۱ بند است و طی آن ۱۶ دستگاه موظف به ارائه گزارش به سازمان محیط زیست هستند که سال جاری اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/۹۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان