۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مشکل اعتبار برای برنامه‌های کاربردی نداریم/ ۷ هزار پست خالی در سازمان محیط زیست
کد خبر: ۳۰۱۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه و منابع انسانی محیط زیست کشور:

مشکل اعتبار برای برنامه‌های کاربردی نداریم/ ۷ هزار پست خالی در سازمان محیط زیست

معاون توسعه و منابع انسانی محیط زیست کشور با اشاره به ۷ هزار پست خالی، گفت: در صورت ارائه طرح‌های مناسب، مشکل اعتبار برنامه های کاربردی وجود ندارد.

مشکل اعتبار برای برنامه‌های کاربردی نداریم/ ۷ هزار پست خالی در سازمان محیط زیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کریم شافعی معاون توسعه و منابع انسانی محیط زیست کشور عصر روز گذرشته(دوشنبه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: مجموعه عوامل تاثیرگذار در حیات و خلقت را محیط زیست می‌گویند که نیازمند مدیریت است.

وی افزود: ما متولیان اداره امر بهسازی محیط زندگی برای انسان‌ها، حیوانات و گیاهان هستیم.

شافعی ادامه داد: وقتی گونه ای از طبیعت حذف یا اضافه می‌کنیم گونه‌های دیگر تحت تاثیر این تغییر قرار می‌گیرند، ما باید تلاش کنیم حداقل دخل و تصرف را داشته باشیم به سمت توسعه پایدار و استفاده بهینه از طبیعت حرکت کنیم.

معاون توسعه و منابع انسانی محیط زیست کشور اضافه کرد: به محیط زیست به عنوان محیط زیست تمام مخلوقات نگاه شود؛ چراکه ما کارگزارن مردم هستیم و باید بستر را برای جلوگیری از تخریب‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به عدم استفاده درست منابع، بیان کرد: باید در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها طرح جامع آب و خاک و طرح مدیریت هوا داشته باشیم.

شافعی ادامه داد: در سال جاری اعتبارات بر مبنای برنامه‌های ارائه شده از سوی مسئولین زیست محیطی توزیع می‌شود و چنانچه در هر بخشی برنامه متناسب و کارشناسی ارائه شود اعتبارات مورد نیاز تخصیص می‌یابد.

معاون توسعه و منابع انسانی محیط زیست کشور ادامه داد: قزوین در مقایسه با کلان شهرها دارای استاندارهای نسبتا خوبی در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به وضعیت ریزگردها در استان، تصریح کرد: چنانچه طرح و برنامه مناسب در حوزه کنترل ریزگردها در استان تهیه شود؛ اعتبارت مورد نیاز جهت اجرایی شدن آن تخصیص داده می‌شود.

شافعی بیان کرد: در حدود 700 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی به سازمان تعلق گرفته که در صورت ارائه برنامه‌های متناسب در حوزه های زیست محیطی توزیع می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از معضلات محیط زیست پسماندها است، با تلاش مشترک وزارت کشور و سازمان محیط زیست هزار میلیارد تومان جهت مدیریت پسماندها در کشور پیش بینی شده که این میزان یک درصد از فروش کلیه واحدهایی است که پسماند تولید می‌کنند.

وی افزود: با تصویب طرح‌های کارشناسی و دقیق در چند سال آینده مشکلی در حوزه پسماند نخواهیم داشت.

شافعی با اشاره به لزوم مدیریت پساب‌ها تصریح کرد: مدیریت پساب‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌های زیربط است تا از این منابع به درستی استفاده شود.

معاون توسعه و منابع انسانی محیط زیست کشور ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا لایحه محیط بانان در مجلس تصویب شود و در خصوص بیمه تکمیلی لایحه ای به دولت ارائه شده است.

وی با اشاره به کمبود پرسنل در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: هفت هزار پست خالی در سازمان محیط زیست وجود دارد و هم اکنون مجوز استخدام سیصد محیط بان در کشور گرفته شده است.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان