۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیام بعثت پیامبر(ص)، "عطوفت و مهربانی" است/ استکبار جهانی نتوانسته مانع گرایش مردم جهان به اسلام شود
کد خبر: ۳۰۱۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۵ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

پیام بعثت پیامبر(ص)، "عطوفت و مهربانی" است/ استکبار جهانی نتوانسته مانع گرایش مردم جهان به اسلام شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: پیام بعثت پیامبر اکرم(ص) برای جهانیان پیام عطوفت و مهربانی بوده و آنچه امروز به اسم پیامبر معرفی می‌شود ظلم به دین، پیامبر و قرآن است.

پیام بعثت پیامبر(ص)، "عطوفت و مهربانی" است/ استکبار جهانی نتوانسته مانع گرایش مردم جهان به اسلام شود
حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث اظهار کرد: آنچه در معارف دینی، متون تاریخی و گزارش‌های منابع تاریخی از سیره پیامبر اکرم(ص) ذکر شده، نشان می‌دهد ایشان مجسمه اخلاق است.

وی افزود: تمام سجایای اخلاقی در وجود پیامبر اسلام در حد اکمل وجود داشته است و قرآن کریم در تفسیر اخلاق پیامبر پا را فراتر گذاشته و می‌فرماید"پیامبر بر خلق عظیم برتری دارد."

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: خُلق عظیم به معنای آخر تمام سجایای اخلاقی است و به تعبیر قرآن پیامبر اکرم بر آن هم تسلط دارد.

نعمت اللهی ادامه داد: بنابراین آنچه ما از متون دینی استفاده می‌کنیم این است که پیامبر خود و فلسفه حضور خود را در ۲ شعار خلاصه می‌کند، یکی اینکه بگوید خدا یکی است تا رستگار شوید که این نخستین شعار پیامبر بوده و با ذهن انسان‌ها ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: عرب جاهلی مانند کودکانی بودند که با بت بازی می‌کردند و فکر آنها کوتاه بود که به بت‌ها دل خوش کرده بودند.

این کارشناس دینی گفت: پیامبر افق دید اعراب جاهلیت را باز کرد بنابراین در فاصله کوتاه ۲۳ سال توانست شرق و غرب عالم را درنوردیده و از نظری و ذهنی به تسخیر خود درآورد.

تنها حضرت رسول(ص) ویژگی رحمه للعالمین را داراست
وی بیان کرد: شعار دوم پیامبر این بود که مبعوث شده تا مکارم اخلاقی را به حد کمال برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: محاسن اخلاقی به ادب ظاهری گفته می‌شود اما مکارم اخلاق اوصاف درونی ما است، بنابراین پیامبر می‌خواهد آنها را به حد کمال برساند که این شعار دل آدمیان را نشانه گرفته است.

وی اذعان کرد: اگر ذهن و دل آدمیان پاک شود و به حد اعلایی از فضایل انسانی برسد همان انسان کامل است که هدف تمام انبیا الهی بوده است.

این مسئول ادامه داد: مهمترین تعبیر قرآن از شخصیت پیامبراکرم(ص) خطاب ایشان با نام رحمه للعالمین است که در مورد هیچ یک از انبیا الهی این تعبیر استفاده نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: این پیامبر با خصوصیات اخلاقی که ذکر شد با اسلامی که از سوی داعش و سایر گروه‌های تکفیری که فقط ظاهری از دین دارند، هیچ سنخیتی نداشته و چیزی جز لابی صهیونیسم نیست.

داعش و القاعده آمدند تا مانع گرایش به اسلام شوند
این کارشناس دینی بیان کرد: اسلام در حال گسترش است و پیام الهی با امکاناتی که وجود دارد به جهانیان رسیده است؛ بنابراین غربی‌ها و صهیونیسم از گرایش مردم به ویژه جوانان به دین اسلام احساس خطر می‌کنند.

وی گفت: دشمنان اسلام ناب محمدی گروه‌هایی مانند داعش و القاعده را پایه ریزی کردند تا چهره خشنی از اسلام به جهانیان معرفی کرده و به خیال خام خود جلوی گرایش مردم به اسلام را بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: مشتی آدم نادان هم در رأس حکومت‌های مرتجع منطقه قرار دارند که بخاطر جایگاه و منافع خود در پشت پرده با صهیونیسم و غربی‌ها دست بیعت دادند تا از آنها حمایت کرده و اسلام هراسی را در دنیا رواج دهند.

نعمت اللهی یادآور شد: پیام بعثت پیامبر اکرم(ص) برای جهانیان پیام عطوفت و مهربانی بوده و آنچه امروز به اسم پیامبر معرفی می‌شود ظلم به دین، پیامبر و قرآن است.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان