۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وام مسکن روستایی به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت
کد خبر: ۳۰۰۷۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

وام مسکن روستایی به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: میزان تسهیلات وام مسکن روستایی از ۱۸۰ و ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وام مسکن روستایی به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافت
محمد همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: سقف وام روستایی پیش از این و به 2 روش تسهیلات 180 و 200 میلیون ریالی و براساس نوع ساخت از سوی دولت به روستاییان ابلاغ و ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: دولت برای تشویق روستاییان به بهسازی و مقام سازی منازل خود در سال جدید اقدام به افزایش سقف این نوع تسهیلات تا 250 میلیون ریال کرد و این مساله روز گذشته به بنیاد مسکن و بانک ها نیز ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اذعان کرد: سهمیه امسال تسهیلات روستایی استان قزوین را پنج هزار فقره اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه وام‌های مسکن روستایی برای مقام سازی و بهسازی در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله در نظر گرفته شده، روستاییان باید از فرصت ایجاد شده در این رابطه نهایت استفاده را به عمل آورند.

وی سهمیه سال گذشته استان در وام مسکن روستایی را سه هزار و 500 فقره دانست و ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 200 متقاضی توانستند از تسهیلات یاد شده استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیشترین متقاضی وام مسکن روستایی در استان را مربوط به شهرستان بوئین زهرا دانست و گفت: این در حالی است که برخی مناطق از جمله الموت، طارم سفلی و شهرستان قزوین از این نوع وام استقبال چندانی به عمل نیاورده اند.

همتیان اضافه کرد: یکی از مشکلات بانک‌های عامل استان در حوزه ارائه تسهیلات روستایی، پرداخت نشدن اقساط معوق بانکی از سوی متقاضیان است که در این زمینه نیازمند همراهی روستاییان هستیم.

استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد روستایی بوده که از این تعداد تاکنون حدود 60 هزار واحد مقاوم سازی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان